W USA iPody przyjmują zapłatę kartą

analityk Bankier.pl
23 maja amerykańska firma Square zaprezentowała rozwiązania, które mogą zredefiniować rynek płatności detalicznych w niewielkich punktach handlowo-usługowych. Działający w branży mobilnych płatności amerykański start-up przedstawił kolejne wcielenie swojego produktu – mobilnej aplikacji i czytnika, który umożliwia łatwe akceptowanie płatności kartowych, w każdym miejscu gdzie dostępny jest internet.

Firma kierowana przez jednego z pomysłodawców serwisu Twitter, Jacka Dorsey’a. W zeszłym roku wprowadziła na rynek niewielki czytnik kart płatniczych podłączany do telefonów iPhone, iPadów oraz urządzeń działających w oparciu o system Android. Pomysł Square poruszył skostniały dotąd rynek agentów rozliczeniowych w USA. Przyczyniła się do tego nie tylko prostota rozwiązania, ale również atrakcyjna struktura opłat i niskie wymogi stawiane potencjalnym klientom. Dzięki podłączanemu do telefonu urządzeniu, karty akceptować mogą także osoby fizyczne.

Dynamicznie rozwijający się konkurent został szybko zauważony przez rywali i spotkał się z co najmniej chłodnym przyjęciem. VeriFone, producent terminali płatniczych, zarzucił nowemu graczowi lekceważenie standardów bezpieczeństwa i zademonstrował kilka miesięcy temu aplikację, która umożliwiała sczytywanie zawartości paska magnetycznego karty płatniczej poprzez dostarczany przez Square czytnik. PR-owa wojna skończyła się rozejmem – Square zablokował możliwość użycia czytnika przez aplikacje firm trzecich, a w międzyczasie na inwestycję w przedsięwzięcie zdecydowała się Visa, co ucięło spekulacje co do przyszłości innowacyjnego start-up’a.

Szukasz karty kredytowej? » Sprawdź ofertę i wybierz najlepszą


Nowa wersja systemu Square to próba wyjścia poza wąski obszar rozliczeń i przekształcenia tabletu w narzędzie pełniące rolę zarówno kasy, jak i systemu zarządzania relacjami z klientami (CRM). Klienci, którzy zapłacą w sklepie korzystającym ze Square, mogą otrzymać od sprzedawcy wraz z e-mailowym potwierdzeniem link do mobilnej aplikacji Card Case.

Card Case jest rodzajem portfela przechowującego „wizytówki” sklepów, w których klient dokonał zakupów. Gromadzi nie tylko potwierdzenia transakcji, ale również informacje o lokalizacji i ofercie sklepu, listy najpopularniejszych towarów. Umożliwia także zlokalizowanie punktów handlowych akceptujących Square, otrzymywanie specjalnych ofert wysyłanych stałym klientom i, co stanowi najciekawszą nowość, zdalny zakup poprzez dopisanie kwoty transakcji do rachunku stałego klienta. Od strony sklepu-akceptanta funkcjonalność tę uzupełniają narzędzia do analizowania transakcji (na wzór Google Analytics) i przygotowywania spersonalizowanych wiadomości dla osób, które wcześniej skorzystały już z usług handlowca.

Nowa wersja systemu Square może stać się ważnym narzędziem dla niewielkich sklepów i punktów usługowych. Pozwala bowiem nie tylko w prosty sposób przyjmować kartowe płatności, nawet na warzywnym straganie, ale także budować lojalność wśród lokalnej klienteli.

Na polskim, jak również europejskim, rynku nie ma dostawcy, którego porównać można byłoby ze Square. Przeszkodą w demokratyzacji akceptacji kart są m.in. kwestie techniczne (w Europie dominują karty mikroprocesorowe w standardzie EMV, gdzie transakcja potwierdzana jest PIN-em). W Polsce bezpośrednio akceptować płatności kartowe mogą wyłącznie podmioty gospodarcze. Wymaga to podpisania umowy z agentem rozliczeniowym, który wydzierżawia terminal POS i pośredniczy w rozliczeniach.

Michał Kisiel
analityk Bankier.pl
m.kisiel@bankier.pl

Michał Kisiel

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 ~bobo

w polsce to niemozliwe !

! Odpowiedz
0 0 ~stary

Hasło "Wszystko pod kontrolą" nabiera nowego znaczenia. W ten sposób Bank zadecyduje czy można kupić bułkę, a fiskus jeśli zechce będzie wiedział czy zdrowo się odżywiam i czy wszystkie podatki od bułki zostały zapłacone. Wszystko w imię Wolności i wygody !!!

!
Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl