Volkswagen Poznań zainwestuje w 2019 i 2020 roku łącznie 2 mld zł

2 mld zł w nowe hale, maszyny i urządzenia zainwestuje w sumie, w tym i kolejnym roku, Volkswagen Poznań. Spółka poinformowała w środę o oddaniu do użytku nowej hali logistycznej z zapleczem socjalno-biurowym w fabryce w poznańskim Antoninku.

(fot. Kacper Pempel / Reuters)

Nowy obiekt ma powierzchnię 46 tys. m kw., pomieści blisko 10 tys. pojemników z częściami do produkcji samochodów. Jego budowa trwała 13 miesięcy. W kolejnym etapie inwestycji planowana jest m.in. budowa łącznika technologicznego.

"Budowa zaplecza logistycznego oznacza zakończenie I fazy rozbudowy zakładu w Poznaniu. W połowie 2020 roku zakończy się II, kluczowy dla przyszłości tego zakładu etap: rozbudowa hali spawalni. Od początku swojej działalności Volkswagen Poznań zainwestował w swoje lokalizacje ponad 10 mld zł. W latach 2019 i 2020 planowane inwestycje w nowe hale, maszyny i urządzenia wyniosą kolejne 2 mld zł" – podała spółka w komunikacie prasowym.

W oddanej do użytku hali pracuje w systemie trzyzmianowym ok. 140 pracowników. W magazynie znajduje się blisko 10 tys. pojemników z częściami do produkcji samochodów VW Caddy i VW Transporter: silniki, resory, szyby boczne, tapicerka drzwi, ściany grodziowe oraz zbiorniki paliwa.

"Nowa hala logistyczna umożliwi nam integrację powierzchni logistycznych znajdujących się do tej pory się poza terenem zakładu. Dzięki temu zredukowany zostanie w znacznym stopniu ruch wahadłowy ciężarówek pomiędzy Poznaniem i Swarzędzem" – podał dyrektor zakładu w Poznaniu Dietmar Mnich.

Kolejnym planowanym działaniem optymalizacyjnym w zakresie redukcji transportów jest budowa łącznika technologicznego, którym poprzez naziemny transport autonomicznymi wózkami odbywać się będą dostawy części z zaplecza logistycznego na halę montażu. Rozpoczęcie budowy łącznika planowane jest jeszcze na ten rok.

Volkswagen Poznań to największy producent samochodów w Polsce. Rok 2018 był rekordowym w historii spółki: taśmy produkcyjne opuściło 266 819 samochodów. VWP jest także największym pracodawcą w Wielkopolsce, dającym zatrudnienie ponad 11 tys. osób w czterech zakładach produkcyjnych. 

autor: Rafał Pogrzebny

Źródło: PAP
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
8 14 jarekzbyszek

Elektromobilność Morawieckiego już nadchodzi. 1 mln aut i to nie jest nasze ostatnie słowo. A świstak siedzi i zawija sreberka. Gdyby nie VW to w Antoninku byłoby ściernisko.

! Odpowiedz
6 16 specjalnie_zarejestrowany2

Za dotacje na hale zapłacą polscy przedsiębiorcy 10% podwyżką składek od przyszłego roku.

! Odpowiedz
5 13 wektorwg

Przedsiębiorcy zapłacą za emerytura+ i mama 4+. A inwestycje VW przyniosą kolejne mijesca pracy i podwyżki wynagrodzeń.

! Odpowiedz
16 36 tristans

Polskie mrówki będą mogły zarobić więcej kasy dla dawnych oprawców. Tym bardziej że z malutkich główek już dawno wyleciały ambicje posiadania własnych fabryk. Teraz dla mróweczek najważniejsza jest pewność pracy, tak jakby kiedykolwiek brakowało pracy dla tanich frajerów.

! Odpowiedz
8 21 kumatygosc

100% racji. Tak właśnie przeprogramowano Polakow.

! Odpowiedz
6 4 wektorwg

Komuna się kończyła nie ma przymusu pracy!
A rozumiem inwestujesz w kolejny 500+ bo innych kwalifikacji nie posiadasz.....

! Odpowiedz
13 9 open_mind

W sam raz jak nadeszło spowolnienie i kraje powoli wygaszają produkcję szczególnie w swych koloniach. Czytaj zagranicznych obozach pracy.
Kolonializm definicja: Polityka państw rozwiniętych gospodarczo polegająca na utrzymywaniu w zależności politycznej i ekonomicznej krajów słabo rozwiniętych oraz wykorzystywaniu ich zasobów ludzkich i surowcowych. Zgodnie z zachodnią tradycją kolonializm datowany jest od epoki wielkich odkryć geograficznych, chociaż znany był już w czasach starożytności.

Zaczęliśmy od tarpana a skończyliśmy jak niewolnicy zachodu. A mogliśmy wziąć licencję. I dzisiaj byśmy stali na własnych nogach.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
12 20 oorim

o co te pretensje? nic nie stało na przeszkodzie aby I Rzeczpospolita poszła tym samym tropem co kraje zachodnie... mogliśmy bo mieliśmy do tego ogromne możliwości gdy rozpoczynał się etap "wielkich odkryć geograficznych"... ale do tego nie doszło dlaczego? religia i szlachta jest tym powodem...

! Odpowiedz
10 12 open_mind odpowiada oorim

Dokładnie i dzisiejsza „szlachta” w dalszym ciągu sprzedaje na pniu Polskę.
Edwarda Gierka 2 zabrakło Polsce zamiast Lecha Wałęsy, który dał się oszukać zachodowi. Zachód który bał się że Polska wkrótce zaprodukuje wszelkimi dobrami zachodnią Europę i zachód nas ośmieszał i wyśmiewał że Polska tak zacofana. A trzeba było tylko nam zachodnich licencji i tanią siłą roboczą dalibyśmy odwet zachodowi za pozostawienia nas na łasce ZSRR. Ale my Daliśmy się SKOLONIZOWAĆ i mamy zachodnie obozy pracy wyzyskowej i jesteśmy pod kontrolą zachodu, który nie pozwolą nam podskoczyć.…. My przegapiliśmy swoje pięć minut.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
11 19 open_mind

Przegraliśmy nasze pięć minut i zamiast kupna licencji w czasach zmiany systemu (Wałęsa) sprzedaliśmy się, a organizatorzy tego sabotażu pochowali się w przepastnych wiliach, wypływając po jakimś czasie jako biznesmeny. Ja bym był za tym aby powołać komisją narodową i ponownie prześwietlić majątki tych którzy z dnia na dzień stali się właścicielami fortun korzystając z koneksji zagranicznych.. I to by była prawdziwa postawa patriotyczna,

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne