Ustawowa niemoc: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nie może ukarać Tesco

Zdaniem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sieć Tesco wprowadzała w błąd swoich klientów utrudniając im wymianę wadliwych produktów – pisze „Gazeta Wyborcza”. Urząd skrytykował Tesco za zamieszanie w swoich sklepach w Bydgoszczy, Olsztynie i Włocławku tabliczek informujących o treści „gwarancja 12 miesięcy” oraz „zakupiony towar nie podlega zwrotowi”.

Według przedstawicieli UOKiK sklepy w ten sposób chciały wywołać u klientów wrażenie, że oprócz gwarancji nie przysługuje im inna forma dochodzenia swoich praw konsumenckich. Zgodnie bowiem z obecnymi przepisami gwarancję można stosować zamiennie z gwarancją stwierdzenie tzw. zgodności towaru z umową, czyli dawną rękojmię. Uprawnienie do kwestionowania zgodności towaru z zawartą umową sprzedaży klient zachowuje aż przez 24 miesiące. Oprócz tego klient zachowuje prawo do zwrotu każdego towaru niesprawnego.

Przedstawiciele Tesco zaprzeczają jakoby sieć miała dopuścić się poprzez powyższe praktyki naruszenia prawa. Jak twierdzi rzecznik spółki informacje podawane w sklepach miały tylko na celu ułatwić wybór towaru przez klienta, natomiast towar zawsze można w ciągu 5 dni wymienić. Tesco nie może być ukarane, gdyż UOKiK nie posiada ustawowych możliwości w tym zakresie. Decyzja UOKiK nie jest jeszcze prawomocna i Tesco może odwołać się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

BP.
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne