Unimot zawarł przedwstępną warunkową umowę przejęcia 100 proc. udziałów w spółce Olavion, działającej w branży transportu kolejowego - podał Unimot w komunikacie.


Jak podano, zawarte zostaną umowy - pierwsza z dwiema osobami fizycznymi, w tym wspólnikiem większościowym, która będzie dotyczyła 90 proc. udziałów Olavion, a pozostałe z kadrą menedżerską i będą dotyczyły 10 proc. udziałów Olavion.
Zawarcie umów przyrzeczonych uzależnione jest od spełnienia się warunków, w tym m.in. uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, zawarcia długoterminowej umowy przewozowej pomiędzy Unimot Paliwa a Olavion, a także niewystąpienia w okresie do dnia zawarcia umów przyrzeczonych negatywnych zdarzeń związanych z obciążeniem udziałów, a także podejmowaniem niekorzystnych czynności skutkujących zmianami w sytuacji gospodarczej i finansowej Olavion.
Termin spełnienia tych warunków zawieszających ustalono na do 30 czerwca 2023 r.
"Dodatkowymi warunkami zawarcia umów przyrzeczonych z kadrą menadżerską są m.in. utrzymanie obecnego składu zarządu Olavion i kadry kluczowych managerów oraz sporządzenie sprawozdań finansowych Olavion za lata 2023 i 2024. W związku z tym ustalono, że termin nabycia 10 proc. udziałów od kadry menadżerskiej nastąpi nie później niż do 7 lipca 2025 r." - napisano.
W komunikacie prasowym podano, że spółka Olavion, którą zamierza przejąć Grupa Unimot, świadczy na podstawie posiadanej licencji usługi transportu kolejowego w Polsce, a także usługi spedycyjne w kraju i za granicą.
Posiada wykwalifikowaną kadrę menadżerską, maszynistów oraz dyspozytorów, a także wieloletnie relacje i umowy pozwalające na świadczenie usług przewozowych i spedycyjnych dla swoich zleceniodawców. Olavion dysponuje 16 lokomotywami i zatrudnia 69 pracowników, w tym 42 maszynistów.
W ciągu całego 2022 roku spółka Olavion przewiozła towary o łącznej masie 1 105 tysięcy ton, a jej roczny potencjał przewozowy szacowany jest na około 1,5 mln ton. Ponadto Olavion zawarł umowy najmu kolejnych 5 lokomotyw ze spalinowym silnikiem dojazdowym, które zostaną włączone do eksploatacji w drugiej połowie 2023 roku, co zwiększy potencjał przewozowy i znacznie poprawi możliwości operacyjne spółki.(PAP Biznes)
doa/ epo/ gor/