Udział sprzedaży przez internet w sprzedaży detalicznej (w cenach bieżących) wyniósł w sierpniu w Polsce 8,2 proc. wobec 7,9 proc. w poprzednim miesiącu - podał Główny Urząd Statystyczny.
Z kolei wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących mdm wzrosła o 6,2 proc.
GUS podaje, że spośród prezentowanych grup o znacznym udziale sprzedaży przez Internet wzrost udziału raportowały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 21,8 proc. przed miesiącem do 23,1 proc.) oraz „meble, rtv, agd” (odpowiednio z 15,0 proc. do 15,7 proc.). Spadek udziału wykazały natomiast jednostki sprzedające tekstylia, odzież, obuwie (z 18,6 proc. do 17,7 proc.). (PAP Biznes)
doa/ gor/