Trigon DM obniżył rekomendację dla akcji spółki Wawel do "sprzedaj" z "trzymaj", z ceną docelową na poziomie 950 zł. W ocenie analityków wyniki spółki w czwartym kwartale stanowią zapowiedź słabego pierwszego półrocza 2017 roku.
Trigon DM ocenia, że wyniki spółki w czwartym kwartale (z przychodami 207 mln zł, spadek rdr o 2 proc.) okazały się sporym rozczarowaniem.
"W naszej ocenie za spadek sprzedaży w dużej mierze odpowiadała sieć JMP, do której sprzedaż w całym 2016 r wyniosła 157,6 mln zł (-2,5 proc. rdr), a styczniowy komunikat spółki zapowiada dalszy spadek sprzedaży do tego klienta (zakładamy -50 mln zł w całym ‘17 tj. -30 proc. rdr). Sporo zastrzeżeń budzi także dynamika sprzedaży eksportowej, która w ub.r. wyniosła 25 proc., jednak za 80 proc. nominalnego wzrostu przychodów z eksportu odpowiada I kw.’16, w którym prawdopodobnie został zrealizowany duży in-out w jednej z zachodnioeuropejskich sieci handlowych" - napisali analitycy Trigon DM.
W swoich prognozach Trigon DM zakłada w 2017 roku spadek wyniku EBITDA oraz netto odpowiednio do 118 mln zł (-2,5 proc.) oraz 76 mln zł (-10 proc.), co implikuje wskaźnik EV/EBITDA na poziomie 13,2x oraz P/E 21,5x.
Analitycy zwracają uwagę, że obecnie prowadzone są prace polegające na instalacji linii produkcyjnych w nowym zakładzie spółki. W II kw.’17 będą miały miejsce próby technologiczne, a wprowadzenie do sprzedaży nowego asortymentu spodziewane jest na przełomie II i III kw.’17. W ocenie zarządu pełną wydajność zakład będzie osiągał na przestrzeni najbliższych dwóch lat, a docelowo moce produkcyjne wzrosną o 25 proc. Dzięki ulokowaniu nowego zakładu w SSE spółka będzie mogła rozpoznać aktywo podatkowe w kwocie ok. 10 mln zł, które będzie rozliczane w ciągu najbliższych 5 lat.
"Początkowo zakładaliśmy, że sprzedaż nowego asortymentu w latach 2017-19 wyniesie odpowiednio 30, 100 oraz 155 mln zł. Mając na uwadze, że wsparcie marketingowe nowego asortymentu planowane jest na przełomie III/IV kw.’17 obniżamy nasze oczekiwania dotyczące tegorocznej sprzedaży do 20 mln zł. Ostatni raz nowy produkt był wprowadzany do sprzedaży w II kw.’14 (galaretki Fresh&Fruity) co wiązało się z kwartalnym wzrostem kosztów sprzedaży o 3 mln zł, wydaje nam się, że podobny scenariusz będzie miał miejsce również w IV kw.’17" - napisano w raporcie. (PAP Biznes)
pr/ ana/





















































