To najmniej awaryjne auta według Niemców

Niemieckie samochody zostały najwyżej ocenione w rankingu awaryjności. We wszystkich kategoriach wiekowych odznaczały się najmniejszymi odstępstwami od pełnej przydatności do jazdy. Za najbardziej awaryjne uznano natomiast samochody amerykańskie.

(fot. Krzysztof Serafin / FORUM)

Takie są wnioski z najnowszego raportu niemieckiego Stowarzyszenia Dozoru Technicznego TUV. W edycji 2018 uwzględniono 8,8 mln samochodów przebadanych w okresie od lipca 2016 roku do czerwca 2017 roku. Samochody są następnie szeregowane po odsetku awarii na całą przebadaną populację danego modelu.

Przegląd przeprowadzany przez TUV – największy podmiot na niemieckim rynku kontroli technicznej – nie różni się znacznie od okresowych przeglądów technicznych w Polsce. Analizowane są m.in. oświetlenie, zawieszenie, układ hamulcowy oraz układ wydechowy. Wpływ na wynik badania może mieć również korozja, o ile powoduje zagrożenie uszkodzenia, któregoś z istotnych dla bezpieczeństwa i prawidłowego działaniu pojazdu komponentów.

Według Niemców najlepsze są… auta niemieckie

Raport sporządzany przez TUV nieco różni się pod względem wyników od zestawień jego konkurentów – firmy DEKRA i GTU. Samochody grupowane są tutaj wyłącznie według wieku.

TUV podało, że aż 19,9 proc. z 8,8 mln przebadanych aut nie przeszło badania za pierwszym razem. Wśród najmniej awaryjnych marek królowały te niemieckie, a najgorsze wyniki przypadły głównie markom amerykańskim.

Najmniej i najbardziej awaryjne samochody według TUV

Kategoria wiekowa

Najmniej awaryjny samochód

Najbardziej awaryjny samochód

2-3 lata

mercedes SLK

kia sportage

4-5 lat

mercedes klasa B

peugeot 206

6-7 lat

porsche 911

chevrolet aveo

8-9 lat

porsche 911

chevrolet matiz

10-11 lat

porsche 911

ford ka

Źródło: Raport TUV 2018 za Auto Bild

Wśród aut 2-3-letnich zwyciężył mercedes SLK ze wskaźnikiem awaryjności (liczba aut z usterkami na tle całej populacji danego modelu) na poziomie 2 proc. Na drugim końcu tabeli wynikowej dla tej kategorii znalazła się natomiast kia sportage.

W przypadku samochodów 4-5 letnich najwyżej oceniono mercedesa klasy B, a najgorzej peugeota 206 – francuski kompakt otrzymał co prawda taki sam wynik awaryjności co dacia logan, ale to jego autorzy postanowili wyróżnić – pomimo tego samego odczytu wskaźnika, średni przebieg peugeotów był niższy.

W trzech kolejnych grupach – 6-7, 8-9 i 10-11 lat najmniej awaryjne okazało się legendarne porsche 911. Najczęściej wykrywano usterki w chevrolecie aveo (6-7 lat), chevrolecie matizie (8-9 lat) i fordzie ka (10-11 lat).

Mercedesy były wysoko oceniane także w raporcie GTU, o którym pisaliśmy na początku miesiąca. W przytaczanym raporcie również oceniano najgorzej auta francuskie i modele marki Kia. W żadnej kategorii natomiast nie oceniano tak źle samochodów amerykańskich.

MG

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
18 17 do_niczego

Najmniej awaryjny samochód to MALUCH,POLONEZ,DUŻY FIAT,SYRENA ,WARSZAWA ale Polski przemysł motoryzacyjny zniszczono dla dobra UE i Niemców i teraz Polacy montują Niemcom mercedesy,bemki,audi,wolswageny bo Niemiec nie pozwoli zniszczyć swojego a Polak pozwoli zrobić z siebie niewolnika w własnym kraju.Nic nie jest wieczne, kiedyś UE się rozpadnie i wrócą granice a wtedy POLACY obudzą się z ręką w nocniku.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
8 72 fred_

Problem z tym ze Niemcy to klamcy. Stracili w ostatnich kilku latach wszelka wiarygodnosc. Studiowalem kiedys z niemcami i wszyscy sciagali na egzaminach, mowili ze to normalne ze trzeba oszukiwac w zyciu.

! Odpowiedz
4 66 borma

Przede wszystkim TUV nie bada awaryjnosci , tylko stan techniczny. Awaryjnosc bada ADAC poprzez serwis techniczny najczesciej wzywany podczas awarii. Na tej podstawie powstaje lista aut najbardziej i najmniej awaryjnych. Uwzglednic trzeba , ze wiele aut niemieckich , tych z gornej polki , sprzedawane sa z serwisem technicznym i te awarie nie sa zglaszane do ADAC. Pomijajac auta niemieckie do najbardziej bezawaryjnych naleza Toyoty , Mazdy i goniace je auta koreanskie.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
7 55 fred_

Mazda i Honda w benzynie to najbardziej niezawodne samochody na rynku. Niemieckie samochody pokazaly "niemiecka jakosc". kazdy kto mial ten wie. Ja juz niemieckiego samochodu nigdy nie kupie, wolalbym nawet koreanca od niemca.

! Odpowiedz
26 6 jkendy odpowiada fred_

Moja taczka ogrodowa wygląda wewnątrz lepiej niż honda.

! Odpowiedz
4 11 janusz_cebula odpowiada jkendy

Uuuuu, a w jakiej hondzie ty siedziałeś?

! Odpowiedz
32 15 jaguar_61

przecież wiadomo nie od dziś,że kija to badziew....

! Odpowiedz
4 9 janusz_cebula

Czyli uważasz, że wymiana oleju w ASB co 10 kkm jest normalna? No spoko

! Odpowiedz
10 21 warszawyak

Mam Mazde 6 2007 USA przejechane 200 tys km w tym 120 tys na LPG . Zero korozji zero problemów mechanicznych . Wymieniam co 10 tys olej zarówno w silniku jak i w automatycznej skrzyni biegów . Silnik forda 2,3 L. Pozostanie ze mną do końca jego albo moich dni .

! Odpowiedz
6 30 janusz_cebula

Wymieniasz olej w skrzyni biegów co 10.000? Ta skrzynia jest jakaś wybitnie usterkowa, mechanik Cie robi w jajo, czy jest jakiś inny powód? Zwykle w automatach wymienia się olej co 45.000-60.000 km, a wszystko gra i trąbi do końca samochodu... (nie dotyczy VAGa ;)

! Odpowiedz

Porównaj oferty

Sprawdź, które banki pożyczą pieniądze na najlepszych warunkach, i ile wyniesie miesięczna rata kredytu.

Znajdź najbardziej zyskowną lokatę bankową. Określ najważniejsze cechy, a wyszukiwarka wybierze najlepsze oferty.

Narzędzia

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl