REKLAMA

Tesco znowu górą

2010-08-24 14:00
publikacja
2010-08-24 14:00
Firma badawcza Kondej Marketing zaprezentowała nowe wydanie "Marketingowego Rankingu Sieci Detalicznych". W pierwszej trójce znalazły się: Tesco, Biedronka i Carrefour.



Na pozycji lidera utrzymała się sieć hipermarketów Tesco (80,31 pkt.). Na korzyść tej firmy przemawia prowadzenie aktywnych działań marketingowych, w tym: remodeling niektórych sklepów, rozszerzanie asortymentu marek własnych, konkurencyjna polityka cenowa oraz rozszerzanie zaopatrzenia u lokalnych i regionalnych dostawców.

Na drugie miejsce (po spadku na trzecią pozycję) powróciła Biedronka (79,60 pkt.). Atuty tej sieci znane są większości Polaków, lecz podkreślić należy doskonałą politykę w zakresie marek własnych, które to produkty zyskują coraz szersze uznanie ze strony polskich konsumentów. Firma wykazuje dużą troskę o jakość tych produktów, nazywa je po polsku i eksponuje wytwarzanie przez renomowanych producentów.

Na trzecim miejscu znajduje się sieć hipermarketów Carrefour (79,39 pkt.), która spadła z pozycji drugiej. Sądząc po działaniach rynkowych, firma ta bardziej skupiła się na porządkowaniu sieci supermarketów i sklepów osiedlowych, a hipermarkety przejściowo znalazły się na drugim planie.

W pierwszej dziesiątce zwraca uwagę awans Lidla (70,79 pkt.) z pozycji dziewiątej na siódmą. Wynika to głównie z coraz większego uznania, jakie zyskują produkty marek własnych tej sieci oraz z aktywnych działań promocyjnych. Z pierwszej dziesiątki wypadła natomiast najwyżej notowana sieć supermarketów o polskim kapitale Piotr i Paweł.

Pierwsza dziesiątka rankingu:

1. Tesco (operator: Tesco Polska), ocena: 80,31 pkt. (zmiana punktacji w stosunku do poprzedniej edycji rankingu: +0,16).
2. Biedronka (Jeronimo Martins Dystrybucja), ocena: 79,60 pkt. (+0,71).
3. Carrefour (Carrefour Polska), ocena: 79,39 (+0,21).
4. Auchan (Grupa Auchan), ocena: 76,18 (+0,21).
5. Kaufland (Kaufland Markety), ocena: 72,91 (+0,57).
6. Real (Metro Group w Polsce), ocena: 70,91 (-0,58).
7. Lidl (Lidl Polska), ocena: 70,79 (+0,45).
8. Intermarche (Grupa Muszkieterów), ocena: 70,49 (+0,07).
9. E.Leclerc (Grupa E.Leclerc), ocena: 70,33 (-1,00).
10. Żabka (Żabka Polska), ocena: 70,10 (+0,30).


Autor: MJ
Źródło:
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Budżet rodziny

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki