Telefoniczna Informacja Pacjenta - jest porozumienie rzecznika pacjentów i NFZ

Pod numerem 800 190 590 działać będzie niebawem nowa, bezpłatna Telefoniczna Informacja Pacjenta. TIP - wspólny projekt Rzecznika Prawa Pacjenta oraz Narodowego Funduszu Zdrowia - ruszy 13 listopada. W czwartek w Warszawie podpisano porozumienie w tej sprawie.

Nowy jednolity numer w całym kraju zastąpi kilkanaście numerów funkcjonujących obecnie w oddziałach wojewódzkich Funduszu. Ma zagwarantować uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.

Dzwoniąc pod numer 800 190 590 będzie można dowiedzieć się m.in. jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, czy też jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.

W ubiegłym roku na infolinie NFZ obsługiwały około 40 tys. połączeń miesięcznie. Fundusz liczy, że dzięki nowemu rozwiązaniu liczba ta ulegnie zwiększeniu.

NFZ zapowiada, że TIP to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Nowa idea tzw. call center w NFZ ma wykraczać daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentom poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem ma pozwolić na uzyskanie prostych porad medycznych. (PAP)

Autorzy: Katarzyna Lechowicz-Dyl i Wojciech Kamiński

ktl/ wk/ krap/

Źródło: PAP
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 1,2% II 2019
PKB rdr 4,9% IV kw. 2018
Stopa bezrobocia 6,1% I 2019
Przeciętne wynagrodzenie 4 931,8 zł I 2019
Produkcja przemysłowa rdr 6,1% I 2019

Znajdź profil