Według danych sprzedażowych sklepów komputerowych sieci ALSEN, w lutym 2011 r. konsumenci spośród dostępnych w ofercie urządzeń mobilnych najchętniej kupowali tablety. Specjaliści ds. sprzedaży w sieci ALSEN przewidują, że w najbliższych miesiącach można spodziewać się coraz większego zainteresowania tabletami oraz wzrostu sprzedaży tych urządzeń. Należy pamiętać, że grupa ta dopiero wchodzi do sprzedaży detalicznej w Polsce. Dopiero teraz zaczną się pojawiać kolejne modele, które były prezentowane na targach CES 2011 w Las Vegas i na MWC 2011 w Barcelonie.
„Obecnie na całym świecie obserwujemy bardzo duże zainteresowanie i popyt na tablety. Podsycają go sami producenci, którzy koncentrują swoje działania właśnie na tej grupie produktowej. Na rynku jest coraz więcej tabletów, a kolejne urządzenia mają już wkrótce pokazać się w sprzedaży. Coraz wyższa ich sprzedaż w Polsce pokazuje, że wśród konsumentów rośnie świadomość, w jakich zastosowań tablet może zastąpić im laptopa czy netbooka” - powiedział Jan Zdebel, Prezes Zarządu sieci ALSEN.
Bestsellery w kategorii urządzenia mobilne w sieci ALSEN (luty 2011)
- Tablet Creative ZiiO 7’’ 8 GB
- Nawigacja samochodowa Garmin NUVI 1200 3.5 EEU,A,S,I
- Telefon Nokia C7 Black
- Telefon Nokia X3-02 Blue
„W tej chwili wielu konsumentom tablety kojarzą się z wysoką ceną. Jednak już teraz do sprzedaży trafiają dobre urządzenia w cenie zaledwie powyżej 1000 zł. Większość z nich wyposażona jest w system operacyjny Google Android, jak np. Creative ZiiO. Produkt ten był najlepiej sprzedającym się urządzeniem mobilnym w ubiegłym miesiącu oraz znalazł się w Top 10 ogólnego rankingu sprzedaży. Wypada bardzo korzystnie przy porównaniu ceny do jakości, co docenili nasi klienci”– komentuje Jan Zdebel
Informacja prasowa
