REKLAMA

TIM dzięki nowej strategii chce zwiększyć udziały w rynku; nie planuje akwizycji

2022-05-18 08:44, akt.2022-05-18 12:08
publikacja
2022-05-18 08:44
aktualizacja
2022-05-18 12:08
TIM dzięki nowej strategii chce zwiększyć udziały w rynku; nie planuje akwizycji
TIM dzięki nowej strategii chce zwiększyć udziały w rynku; nie planuje akwizycji
/ TIM SA

TIM ocenia, że realizacja nowej strategii pozwoli na zwiększenie udziału w polskim rynku dystrybucji elektrotechniki. Udział kanału e-commerce w całości przychodów TIM powinien utrzymywać się na poziomie ok. 70 proc. - poinformowali przedstawiciele zarządu spółki podczas środowej wideokonferencji. Dodali, że strategia nie przewiduje akwizycji.

"Od lat nasza działalność opiera się na dostarczaniu produktów z szeroko pojętej elektrotechniki. (...) Rynek, na którym działamy, jest bardzo rozdrobniony, więc jest duża szansa na to, by TIM zwiększał udziały w tym rynku” – powiedział członek zarządu spółki Piotr Nosal.

Dodał, że atutem TIM i przewagą konkurencyjną jest szeroka oferta produktowa na rynku.

Nosal pytany, czy spółka zamierza wejść na rynki zagraniczne poinformował, że rozwój infrastruktury będzie uwzględniał operowanie na różnych rynkach.

"Polski rynek jest ciągle rynkiem rozdrobnionym i realizując nową strategię myślę, że będziemy istotnie zwiększali udział w rynku. (...) Musimy technologię przygotować, by myśleć o ekspansji, szczególnie zagranicznej. I to w ramach tej strategii, którą prezentujemy, będzie się działo. Rozwój infrastruktury TIM 2.0 będzie uwzględniał wielojęzyczność i możliwość operowania na innych rynkach” - powiedział członek zarządu.

TIM zakłada w nowej strategii osiągnięcie do 2026 roku rocznych przychodów spółki na poziomie co najmniej 3 mld zł i EBITDA nie niższej niż 250 mln zł. Nakłady na technologię mają w ciągu 1,5 roku wynieść ok. 20-25 mln zł.

Członek zarządu pytany o możliwość zmiany udziału kanału e-commerce w całości przychodów w perspektywie 2026 r. ocenił, że nie powinien się on istotnie zmienić, a spółka osiągnęła pewien poziom stabilizacji w tym zakresie.

"Myślę, że udział 70-30 będzie się utrzymywał” - powiedział Nosal.

"Sprzedajemy 100 proc. zdalnie (...), przy czym około 30 proc. jest realizowane przy jakimś udziale opiekuna klienta, ale to nie jest taki model, że klient może po towar podjechać do magazynu” - dodał.

W kwietniu 2022 r. udział przychodów ze sprzedaży towarów e-commerce wynosił blisko 68,6 proc. Narastająco w okresie styczeń-kwiecień 2022 r. udział wyniósł 69,7 proc.

Prezes Krzysztof Folta pytany w środę o plany akwizycyjne spółki TIM zaznaczył, że nowa strategia nie zakłada przejęć.

"Nie było mowy o przejęciach w prezentacji. Strategia zakłada rozwój organiczny spółki, (...) bez akwizycji” - powiedział prezes.

W odpowiedzi na pytanie o plany dotyczące potencjalnych zmian w polityce dywidendowej spółki prezes dodał, że nie widzi powodów, by politykę zmieniać.

"Polityka została ogłoszona w zeszłym roku, więc jest stosunkowo świeża. Zakładamy, że będzie realizowana przez co najmniej kilka lat” - ocenił Folta.

Za 2021 r. TIM chce wypłacić łącznie 2,4 zł dywidendy na akcję, co obejmuje 1,2 zł dywidendy zaliczkowej wypłaconej w grudniu.

Spółka podała, że przyjęta strategia będzie podlegać cyklicznym przeglądom dokonywanym przez zarząd TIM. (PAP Biznes)

doa/ osz/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Otwórz konto, które samo oszczędza na 2,2% i zgarnij nawet 300 zł

Otwórz konto, które samo oszczędza na 2,2% i zgarnij nawet 300 zł

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki