TIM stawia na e-commerce, planuje 2 mln zł dziennej sprzedaży przez internet

Spółka TIM stawia na sprzedaż internetową. Celami firmy na przełom lat 2016/17 jest osiągnięcie średniej sprzedaży dziennej przez internet w wysokości ponad 2 mln zł i zwiększenie oferty do 80 tys. produktów do końca roku - poinformował podczas czwartkowej konferencji Krzysztof Folta, prezes grupy TIM.

"Cel, który osiągniemy być może pod koniec tego roku, a na pewno chcemy go osiągnąć w przyszłym, to średnia dzienna sprzedaż przez internet na poziomie ponad 2 mln zł. (...) To jest nasz główny cel. Kolejny - to wzrost liczby klientów" - powiedział prezes na konferencji.

"Działamy w sektorze B2B i tam sprzedaż przez internet będzie oscylowała na poziomie 70 proc., pozostałe 30 proc. to zapytania ofertowe, sprzedaż projektowa. Prawdopodobnie to nie ulegnie zmianie w dłuższej perspektywie czasowej. Dla nas ważną rzeczą jest, żeby ustabilizować sprzedaż internetową, ona nam bardzo pomaga, bo stabilizuje przychody" - dodał.

Jak podano w komunikacie prasowym, w pierwszym półroczu 2016 z oferty TIM SA skorzystało ponad 17,7 tys. klientów, było to o 52 proc. więcej w porównaniu z pierwszym półroczem 2013 roku, czyli tuż przed uruchomieniem e-sklepu.

"Jeśli ktoś mnie pyta o prognozy, to proszę spojrzeć na prognozy rozwoju rynku e-commerce w Polsce. (...) Widać po wynikach, że idzie nam nie najgorzej. Im bardziej będziemy rozwijać ten model, tym wyniki będą coraz lepsze" - powiedział prezes.

Przychody spółki ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2016 roku sięgnęły 309,8 mln zł wobec 256,5 mln zł w analogicznym okresie w 2015 roku. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 7,4 mln zł wobec 0,5 mln zł starty w pierwszej połowie ubiegłego roku, a zysk netto przypadający na akcjonariuszy podmiotu dominującego osiągnął poziom 5,4 mln zł wobec prawie 0,5 mln zł straty w pierwszej połowie 2015 r.

Na konferencji prasowej prezes poinformował, że TIM chce uniezależnić się od koniunktury w sektorze budowlanym.

"Jak jest w budownictwie każdy widzi. Myślę że ten proces, który trwa w sektorze budowlanym, będzie trwał jeszcze w przyszłym roku. Nas za bardzo to nie interesuje, ponieważ jesteśmy już inną firmą. Bardziej obserwujemy trendy, które dzieją się w e-commerce i to dla nas jest wyznacznikiem przyszłości, a nie to co się dzieje w branży budowlanej" - powiedział prezes.

"Oczywiście, część produktów, które są u nas kupowane, są wykorzystywane w sektorze budowlanym, ale nasz nowy model pozwala uniezależniać się od koniunktury w tej branży" - dodał.

Spółka planuje rozszerzyć ofertę produktową. Szacuje, że pod koniec roku w magazynie będzie mieć ponad 80 tys. produktów. W pierwszym półroczu 2016 roku liczba indeksów wynosiła ponad 71 tysięcy, co oznacza wzrost o 29 proc. w porównaniu z 55,5 tys. produktów w pierwszym półroczu 2015 roku.

"Rozszerzamy cały czas ofertę, mniej więcej o 4-5 tys. kwartalnie (...)" - powiedział Folta.

TIM jest dystrybutorem artykułów elektrotechnicznych w Polsce. (PAP)

pat/ asa/

Źródło: PAP Biznes

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
TIM 5,49% 12,50
2020-02-17 17:04:40
WIG 0,32% 58 080,88
2020-02-17 17:15:02
WIG20 0,28% 2 121,14
2020-02-17 17:15:00
WIG30 0,34% 2 445,64
2020-02-17 17:15:00
MWIG40 0,35% 4 072,37
2020-02-17 17:15:01
DAX 0,29% 13 783,89
2020-02-17 17:37:00
NASDAQ 0,20% 9 731,18
2020-02-14 22:03:00
SP500 0,18% 3 380,16
2020-02-14 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.