REKLAMA

TIM planuje publikację polityki dywidendowej z raportem za 2020 r.

2020-11-26 11:04, akt.2020-11-26 12:32
publikacja
2020-11-26 11:04
aktualizacja
2020-11-26 12:32
fot. Robert Gardzinski / FORUM

TIM chce regularnie wypłacać dywidendę i planuje opublikować długoterminową politykę dywidendową razem z raportem za rok 2020 - powiedział prezes Krzysztof Folta podczas czwartkowej wideokonferencji.

„Aspirujemy by być spółką dywidendową. (…) Razem z raportem rocznym prawdopodobnie opublikujemy politykę dywidendową długoterminową. Na pewno dywidenda tegoroczna i wcześniejsze, które wypłacaliśmy przez ostatnie dwa lata w tę politykę dywidendową się wpisują – pokazujemy, że potrafimy, możemy i będziemy w stanie płacić dywidendę regularnie” – powiedział prezes.

Niedawno TIM podał, że zamierza wypłacić zaliczkę na poczet przewidywanej dywidendy na koniec 2020 roku, łącznie 26,6 mln zł, co dałoby 1,20 zł dywidendy zaliczkowej na akcję.

Planowana kwota wypłaty dywidendy zaliczkowej obejmuje 5,5 mln zł zysku wypracowanego w pierwszym półroczu 2020 roku, a 21,1 mln zł pochodzi ze środków zgromadzonych na funduszu dywidendowym spółki.

TIM pod koniec 2019 r. wypłacił 0,80 zł dywidendy zaliczkowej na akcję, czyli łącznie 17,76 mln zł. W czerwcu 2020 r. walne zgromadzenie zdecydowało, by pozostałą część zysku za 2019 r. w wysokości 17,2 mln zł przeznaczyć na fundusz dywidendowy. W 2018 roku spółka wypłaciła dywidendę w wysokości 22,2 mln zł, czyli 1 zł na akcję.

TIM optymistycznie patrzy na IV kw.; tempo wzrostu nie powinno zwolnić w '21

Zarząd TIM z optymizmem patrzy na czwarty kwartał 2020 r. i ocenia, że tempo wzrostu nie powinno zwolnić w 2021 roku - wynika z wypowiedzi przedstawicieli zarządu podczas czwartkowej wideokonferencji.

"Wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale był na poziomie 13,4 proc., w drugim 15,9 proc., a w trzecim 16,2 proc. Jestem optymistą, że w czwartym kwartale zrobimy 16 proc., jak nie więcej. Zwyczajowo jest to największy kwartał w skali roku, powinniśmy więc jeszcze bardziej odskoczyć od reszty" - powiedział prezes Krzysztof Folta.

Członek zarządu Piotr Nosal dodał, że patrząc po trzecim kwartale, którego można było się obawiać, ponieważ ten rok jest nieprzewidywalny, są perspektywy na taki wynik w krótkim horyzoncie, do końca tego roku.

Folta powiedział, że w październiku wzrost sprzedaży TIM wyniósł 9 proc., a w tym czasie wynik raportowany przez całą branżę (według danych SHE – Związku Pracodawców Dystrybucji Elektrotechniki) to spadek o 3,5 proc. i - w jego ocenie - ten trend - wzrostu szybszego niż rynek - będzie utrzymany, bez względu na pandemię.

Przychody grupy TIM, dystrybutora materiałów elektrotechnicznych, po trzech kwartałach 2020 r. wyniosły 761,4 mln zł i były wyższe o 17,6 proc. niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Spółka TIM SA wypracowała 671,9 mln zł przychodów, w tym ze sprzedaży e-commerce 476,6 mln zł.

Grupa miała po trzech kwartałach 50,5 mln zł EBITDA (wzrost o 26,9 proc. rdr), 34,2 mln zł EBIT (wzrost o 38,8 proc. rdr) oraz 19,9 mln zł zysku netto, czyli o 39,9 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku.

„To nie jest tak, że TIM nagle zaczął rosnąć. Branża w tym momencie załamuje się bardziej, ale my od jakiegoś czasu stabilnie rośniemy – nie jest to kwestia pandemii” – powiedział Nosal.

Prezes pytany, czy tempo wzrostu grupy może spowolnić w przyszłym roku, gdy znikną ograniczenia spowodowane pandemią odpowiedział, że raczej się tego nie spodziewa - pandemia przyspieszyła zmiany w e-commerce, ale jednocześnie ważna w tym kontekście jest też demografia.

"Demografia jest nieubłagana - coraz więcej będzie klientów, dla których internet i e-commerce jest naturalnym środowiskiem i to pozwoli nam rosnąć dużo szybciej od rynku" - dodał Folta.

Zarząd jest także zadowolony z wyników spółek zależnych - Rotopino i 3LP.

„Skala świadczonych usług ciągle rośnie i po trzech kwartałach w 3LP przychody ze świadczenia usług dla klientów spoza grupy wzrosły o 64 proc. rdr, a przychody Rotopino o 35 proc.” – powiedział członek zarządu Piotr Tokarczuk.

Średnia sprzedaż TIM .pl na dzień roboczy wyniosła w trzecim kwartale 2,58 mln zł, w porównaniu do 2,24 mln zł przed rokiem.

"Naszym celem było, żeby ta średnia wartość sprzedaży online wyniosła 2,5 mln zł i tak się stało. (...) Z naszego punktu widzenia mijamy +break even+ - nasza sprzedaż online pozwala nam zachować rentowność na poziomie co najmniej zero. Sprzedaż online opiera się na dużej ilości klientów i dużej ilości asortymentu - to jest bezpieczny model sprzedażowy" - powiedział prezes.

Folta wyjaśnił, że wzrost odpisów - o 69 proc. w grupie i 77 proc. w spółce TIM - jest konsekwencją wcześniej podjętych działań związanych z dynamicznym rozszerzeniem oferty magazynowej w latach 2014-17.

"Myślę, że te odpisy, które teraz pokazaliśmy to już jest końcówka tego dynamicznego rozszerzania oferty (...). Od 2019 r. rozszerzamy dropshipping, więc nie ma ryzyka, że będą duże odpisy związane z towarami, to już jest końcówka" - dodał.

Zarząd ocenił, że w 2021 r. nie spodziewa się dużych nakładów inwestycyjnych.

TIM jest dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce. W skład grupy wchodzi również spółka 3LP (oferująca zautomatyzowany outsourcing usług logistycznych podmiotom z sektora e-commerce) oraz Rotopino .pl (właściciel sieci sklepów internetowych z narzędziami w całej Europie). (PAP Biznes)

doa/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Tematy

Otwórz konto w promocjach: 300 zł premii za otwarcie i polecenie konta

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki