Świąteczne problemy techniczne w banku

Jak informuje Finextra Research, bank HSBC bada przyczyny usterki, która sprawiła, że w szczycie świątecznych zakupów w Wielkiej Brytanii nie działały bankomaty tej instytucji i system bankowości internetowej.

Klienci banku nie mogli wypłacać pieniędzy z bankomatów ani używać kart płatniczych. Nie mieli też dostępu do swoich rachunków przez Internet.

Rzecznik prasowy banku stwierdził, że usterka była najpoważniejszą w historii HSBC, jakkolwiek nie dotknęła wszystkich bankomatów i systemów płatności kartami. Potwierdził, że awaria nie miała nic wspólnego z systemem obsługującym karty chipowe.

Jak donosi Finextra, bank poinformował również, że awaria nie zagrażała bezpieczeństwu prowadzonych rachunków i została już naprawiona.

Wiadomość o awarii pojawiła się w kilka dni po tym, jak brytyjskie stowarzyszenie Apacs (Association for Payment Clearing Services) ogłosiło, że suma płatności przy użyciu kart po raz pierwszy przekroczyła w płatności dokonywane za pomocą gotówki.

W Wielkiej Brytanii w obiegu jest ponad 160 milionów kart płatniczych. 64,9% wydatków dokonywanych przy ich pomocy przypada na karty debetowe, a pozostała część na kredytowe. Apacs ocenia, że w roku 2004 płatności przy użyciu kart sięgną 269 miliardów funtów, podczas gdy gotówkowe wyniosą 268 miliardów.
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne