REKLAMA

Strata Volkswagena przerosła oczekiwania analityków

2015-10-28 09:08
publikacja
2015-10-28 09:08

Największa firma motoryzacyjna Europy zaraportowała 3,48 mld euro straty operacyjnej w trzecim kwartale. Rok temu Volkswagen odnotował 3,23 mld euro zysku na działalności operacyjnej. Analitycy spodziewali się straty operacyjnej na poziomie 3,27 mld euro.

/ FORUM

Pierwsza od 15 lat strata Volkswagena jest wynikiem „zdarzeń nadzwyczajnych”, które obciążyły wynik finansowy kwotą 6,685 mld euro. To rezerwy zaksięgowane na poczet przyszłych kosztów związanych z „aferą spalinową”, w sprawozdaniu VW eufemistycznie określoną jako „kwestia dieslowska” („ang. diesel issue”).

Bez uwzględnienia tych kosztów zysk operacyjny VW wyniósłby 3,2 mld euro, czyli tylko o 24 mln mniej niż rok wcześniej. Gdyby nie kwestia nieszczęsnego oprogramowania „redukującego” emisję tlenków azotu w spalinach, wyniki koncernu z Wolfsburga wyglądałyby całkiem nieźle. Spółka w trzecim kwartale zwiększyła przychody o 5,3% rdr (do 51,5 mld euro) , choć sprzedała o 3,4% mniej (84 tys. sztuk) mniej samochodów niż przed rokiem.

W rezultacie strata netto za trzeci kwartał zamknęła się w kwocie 1,67 mld euro wobec 2,97 mld euro zysku przed rokiem. Przez pierwsze 9 miesięcy 2015 roku VW wypracował 10,2 mld euro zysku na działalności operacyjnej, co było rezultatem o 8,3% wyższym niż przed rokiem. Jeśli spółka poprawnie oszacowała wartość rezerw, to „dieselgate” pochłonie równowartość około połowy rocznych zysków operacyjnych Volkswagena.

Przychody zwiększyły się o 8,5% rdr, do 160,26 mld euro, co przy spadku liczby sprzedanych aut o 1,5% rdr (do 7,542 mln) wskazuje na pozytywny dla wyników VW efekt deprecjacji euro. Mimo mniejszej o 2,6% produkcji liczba pracowników Volkswagena wzrosła o 3,6% rdr, do 613,9 tys.

K.K.

Źródło:
Tematy
Kredyt dla firm. Marża od 2,4% z ubezpieczeniem. 0% prowizji za udzielenie.

Kredyt dla firm. Marża od 2,4% z ubezpieczeniem. 0% prowizji za udzielenie.

Advertisement

Komentarze (56)

dodaj komentarz
~Mire
Jade Lexus i jesli jest przedemna VW to automatycznie wentylacja przelancza sie na obieg zamkniety i to od 5 lat .
~abc
A kurs VW na zielono na giełdzie.
~Marekk
Tyle nieszczęsnych komentarzy, że żal ściska. Neptek goni durnia. Owszem, to normy są winne, bo ustalają je urzędnicy, co z techniką są na bakier. Nie ma darmowych obiadków: albo niskie spalanie diesla, czyli niska emisja CO2 i podwyższone NOx, albo odwrotnie. Tlen z azotem łatwo się nie łączy, w powietrzu 21/79 i Tyle nieszczęsnych komentarzy, że żal ściska. Neptek goni durnia. Owszem, to normy są winne, bo ustalają je urzędnicy, co z techniką są na bakier. Nie ma darmowych obiadków: albo niskie spalanie diesla, czyli niska emisja CO2 i podwyższone NOx, albo odwrotnie. Tlen z azotem łatwo się nie łączy, w powietrzu 21/79 i za sobą nie przepadają. Im wyższe temperatury, ciśnienia i czas pobytu w komorze spalania, tym więcej tlenu łączy się z azotem w NO, NO2, N2O5...Te same czynniki w cylindrze warunkują dokładne spalanie paliwa i optymalne przemiany gazowe. Nie ma tak, że producent zrobi auto ze spalaniem 3L/100 i NOx free
Wszyscy producenci kantują, VW dał się złapać.
A bałwan, co twierdzi, że NOx kamerą nagra to z wykształcenia pewnie historyk jak Tusek z Komorowskim. Panie Bałwan: sadze Pan widział, granica dymienia jest przekroczona, złe spalanie paliwa, niecałkowite i niezupełne, C i CO w spalinach, za mało powietrza w komorze, zła atomizacja paliwa, NOx przy tym pewnie mniej niż w innych wozach.
~ciekaw
ten co tego nie widzi jak kopcą to marekk .jak kopcą to co -norma niemiecka [ markowa ]
~Marekk odpowiada ~ciekaw
Przepełniony autobus ostro rusza z przystanku, z rury czarny dym
Załadowana ciężarówka pod górę na za wysokim biegu
Harcerze rozpalili ognisko z mokrych gałęzi
Lud pobożny pali w piecu plastikiem
Strajk kolejarzy - palą się opony

Powyższe przykłady również nie mają żadnego związku z komentowanym
Przepełniony autobus ostro rusza z przystanku, z rury czarny dym
Załadowana ciężarówka pod górę na za wysokim biegu
Harcerze rozpalili ognisko z mokrych gałęzi
Lud pobożny pali w piecu plastikiem
Strajk kolejarzy - palą się opony

Powyższe przykłady również nie mają żadnego związku z komentowanym artykułem
Natura kłopotów Volkswagena jest inna
Myślałem, że rozmawiamy o tekście powyżej, a nie o pożarze w zakładach chemicznych.
~Rowerzysta
Nic sie nie zmienilo od wojny, szwaby dalej gazuja ludzi !
~benzyniak
wystarczy właczyć kamery jak ruszają na swiatłach , to 100 m za nim nie można jechać !
pogoda bezwietrzna to300 m odstęp .
1 -kamera z przodu druga z tyłu jak kopci bo rejestracji nie nagra !
wysłac to wszystko za warte .jako domki do uchodźców .tyle to warte
~pinokio
ssameryka kaSUJE SWOICH WASALI.
~washer
Eurozona powoli się kończy. Coraz częściej do głosu dochodzą partie eurosceptyczne, i to nie tylko w Polsce. We Włoszech jest nawet pomysł dotyczący wyjścia ze strefy euro. Więcej informacji znajdziecie tutaj: http://independenttrader.pl/296,kolejny_kraj_przeciw_polityce_ebc.html

Powiązane: Dieselgate - afera w Volkswagenie

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki