REKLAMA

Średni poziom satysfakcji podatników z wizyty w urzędzie skarbowym wynosił 82 proc.

2022-06-27 12:22
publikacja
2022-06-27 12:22
Średni poziom satysfakcji podatników z wizyty w urzędzie skarbowym wynosił 82 proc.
Średni poziom satysfakcji podatników z wizyty w urzędzie skarbowym wynosił 82 proc.
fot. Marek Wisniewski / Puls Biznesu / / FORUM

Poziom satysfakcji podatników z wizyty w urzędzie skarbowym w ciągu ostatnich 12 miesięcy wynosił 82 proc. – wynika z badania, którego wyniki przedstawiło w poniedziałek Ministerstwo Finansów.

Średni poziom satysfakcji podatników w wizyty w urzędzie skarbowym wynosił w ciągu ostatnich 12 miesięcy 82 proc. – wynika z badania przeprowadzonego przez Ministerstwo Finansów. Wyniki zostały zaprezentowane podczas poniedziałkowej konferencji prasowej.

„82 proc. zadowolonych klientów to dobry wynik, ale nad doświadczeniami pozostałych będziemy dalej pracować, wprowadzać dalsze zmiany i usprawnienia” – powiedziała w czasie konferencji prasowej minister finansów Magdalena Rzeczkowska. – „Opinia i zadowolenie podatników są dla nas bardzo ważne, bo zadowoleni podatnicy chętniej płacą podatki, traktują to jako inwestycję, a nie jako daninę, czyli coś negatywnego” – dodała.

Jak wynika z danych MF, dla podatników najważniejsze jest, aby swoją sprawę załatwili już podczas pierwszej wizyty w urzędzie skarbowym. Poziom skuteczności pierwszego kontaktu, a więc odsetek podatników, którzy sprawę załatwili już podczas pierwszej wizyty, wynosił w ciągu ostatnich 12 miesięcy średnio 77 proc.

„Jeśli podatnicy załatwiają sprawę podczas pierwszej wizyty, to poziom satysfakcji przekracza 90 proc., a jeśli nie rozwiązują sprawy od razu, to poziom satysfakcji jest znacznie niższy” – powiedział Waldemar Kupiec z Departamentu Relacji z Klientami MF.

Resort finansów w swoim badaniu badał także poziom rekomendacji wśród podatników – wyniósł średnio 84 proc., poziom braku wysiłku – 75 proc., oraz poziom pozytywnych emocji – 88 proc. Badanie prowadzone jest wśród podatników, którzy skorzystali z internetowego systemu rejestracji wizyt w urzędzie skarbowym.

„Jako KAS dążymy do tego, aby nadal administracja była bardziej profesjonalna i nastawiona na potrzeby podatników. Od kwietnia 2021 r. prowadzimy badania na temat satysfakcji podatników po wizycie w US, badanie ma charakter ciągły” – powiedział wiceminister finansów i szef Krajowej Administracji Skarbowej Bartosz Zbaraszczuk.

MF podał, że badanie jest prowadzone poprzez ankietę wysyłaną do podatników i że odsetek ankiet wypełnianych przez podatników wynosi ok. 6-8 proc., co daje ok. 10 tys. ankiet miesięcznie i ok. 120 tys. w ciągu 12 miesięcy.

„Analizujemy wszystkie opinie, ale szczególnie skupiamy się na opiniach niezadowolonych klientów, bo one pozwalają dalej usprawniać naszą pracę” – powiedziała wiceszefowa KAS Anna Chałupa.

Dodała, że w każdej izbie skarbowej w Polsce jest komórka, której zadaniem jest dbanie o jakość obsługi podatników. Pracownicy tych komórek raz na kwartał odwiedzają urzędy skarbowe na swoim terenie i na podstawie opinii oraz tych wizyt tworzą plany działania, mające na celu poprawę jakości obsługi podatników.

Anna Chałupa powiedziała także, że najwyższy poziom satysfakcji z obsługi podatników mają Izba Skarbowa we Wrocławiu (86,3 proc.), IS w Olsztynie (85,8 proc.) oraz w IS w Szczecinie (85,7 proc.). (PAP)

autor: Marek Siudaj

ms/ skr/

Źródło:PAP
Tematy
Nowy etap inwestycji „GRZEGÓRZECKA 77” w Krakowie. Sprawdź!

Nowy etap inwestycji „GRZEGÓRZECKA 77” w Krakowie. Sprawdź!

Komentarze (2)

dodaj komentarz
carlito1
A jaki jest procent satysfakcji podatnika kiedy to urząd składa wizytę ???
arzab
Łubu dubu, łubu dubu, niech nam żyje... itd

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki