Spar Group planuje zbudowanie w Polsce sieci 400 sklepów w ciągu pięciu lat. Bazą będzie grupa Piotr i Paweł, której sklepy przejdą rebranding i zmienią szyld na Spar - poinformował Spar Group w komunikacie. Sieć będzie także rozwijać się w oparciu o nowe umowy z niezależnymi detalistami.
"Spar Group bardzo mocno angażuje się w polski rynek handlowy. Ważne dla nas są możliwości współpracy z dużą liczbą niezależnych detalistów – którzy często szukają dużego, wiarygodnego i stabilnego partnera” – powiedział Tomasz Syller, dyrektor zarządzający, członek zarządu Wasz Sklep Spar.
W październiku Spar Group sfinalizował umowę przeniesienia własności udziałów spółki Grupa Piotr i Paweł. Sklepy Piotr i Paweł będą systematycznie zmieniać logo na Spar.
Jak napisano w komunikacie, Spar Group – jako inwestor – wspiera Grupę Piotr i Paweł w zakresie spłaty zobowiązań, negocjacji umownych i rozwoju. Dotychczas podpisano lub odnowiono kontrakty z prawie 300 dostawcami. Zgodnie z planem, w systemie logistycznym jest już dostępnych ponad 6.500 produktów od prawie 500 dostawców, a do końca roku liczba produktów wzrośnie do 7.500.
Firma planuje także uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego w Polsce. Ma ono być uzupełnieniem i rozszerzeniem możliwości logistycznych Grupy Piotr i Paweł, w tym dwóch centrów magazynowych zlokalizowanych pod Poznaniem i Warszawą.
Spar Group otworzył, w miejsce sklepu sieci Piotr i Paweł, nowy sklep Eurospar o powierzchni sprzedaży około 2,5 tys. m kw. w Warszawie, w centrum handlowym Blue City.
Spar Group jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Johannesburgu w RPA. W latach 60. firma stała się wyłącznym master franczyzodawcą Spar w Republice Południowej Afryki. Obecnie działa również w innych krajach afrykańskich oraz w Irlandii, Anglii, Szwajcarii i na Sri Lance.(PAP Biznes)
pel/ osz/