Spada wycena takich marek jak Coca-Cola czy Starbucks

Według Brand Finanse wyceniającego co roku największe światowe marki w różnych branżach, spada wartość takich potęg jak Coca-Cola i Starbucks.

Wartość 100 najdroższych marek świata w okresie od stycznia do września ubiegłego roku zmalała aż o 67 mld dol., pisze Rzeczpospolita powołując się na raport Brand Finanse. Niżej wyceniane są dziś m.in. marka Coca-Cola, Starbucks, Nike i L'Oreal.

Według specjalistów od marketingu, może to być spowodowane kryzysem i obniżkami cen produktów sygnowanych znanymi markami. Eksperci ostrzegają, że w ciężkich czasach ratowanie sprzedaży nie powinno opierać się tylko na wyprzedażach.

Agencja reklamowa Young & Rubicam, która prowadzi nadanie Brand Asset Valuator, dochodzi do podobnych wniosków. Mówi o tym, że wiele światowych marek jest przewartościowanych, że mamy wręcz do czynienia z czymś, co można nazwać bańką brandów, na wzór bańki internetowej. W czasach kryzysu wiele przesadzonych wycen poddanych jest ostrej weryfikacji.

Autor: JS
czwartek, 12 marca 2009
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
MARKA 0,00% 0,60
2020-05-27 11:00:00

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 3,4% IV 2020
PKB rdr 1,9% I kw. 2020
Stopa bezrobocia 5,8% IV 2020
Przeciętne wynagrodzenie 5 285,01 zł IV 2020
Produkcja przemysłowa rdr -24,6% IV 2020

Znajdź profil