Ruszył transport tarcz drążących metro w Warszawie

W nocy z wtorku na środę na budowę drugiej linii metra na Bródnie dotarły pierwsze elementy tarcz TBM. Wiosną maszyny zaczną drążyć tunele podziemnej kolejki.

(Metro Warszawskie)

Po wydrążeniu tuneli centralnego odcinka linii M2 oraz fragmentów na Targówku i Woli cztery warszawskie tarcze TBM o masie ponad 615 ton, długości niemal 100 metrów i wysokości 6,4 metra każda, podzielone zostały na mniejsze elementy. Składowane były w fabryce tubingów przy ul. Marywilskiej.

Jak przekazała w środę rzeczniczka metra Anna Bartoń w nocy z wtorku na środę rozpoczęły się transporty fragmentów ponad 615-tonowej maszyny na stację C21 Bródno, gdzie budowany jest szyb startowy. Kolejne elementy tarczy TBM będą przewożone transportem specjalnym na plac budowy na Bródnie nocami. "Na odcinku bródnowskim tunele będą drążyły TBM Anna i TBM Maria" - podała Anna Bartoń.

Poinformowała też, że montaż tarcz będzie prowadzony na placu budowy, a następnie tarcze zostaną opuszczone do szybu startowego.

Po zakończeniu montażu i rozruchu na przełomie marca i kwietnia ruszy pierwsza tarcza drążąca tunele w kierunku stacji Trocka, zaś po około miesiącu w ślad za nią ruszy drugi TBM. Oba 3,5-kilometrowe przekopy powinny być gotowe do końca 2020 r.(PAP)

Autor: Aleksandra Kuźniar

akuz/ mark/

Źródło: PAP
Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne