Ruszył drugi etap kampanii "Oczarowani" ostrzegającej przed inwestycjami w condo i aparthotele

W poniedziałek wystartował drugi etap społecznej kampanii informacyjnej "Oczarowani", mającej na celu zwrócenie uwagi na ryzyka związane z inwestowaniem w zakup condohoteli i aparthoteli - podali organizatorzy: KNF, UOKiK i MIiR.

(fot. Photographee.eu / Shutterstock)

Kampania o nazwie "Oczarowani" została przygotowana wspólnie przez: Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju.

Wedle organizatorów inwestowanie w condohotele i aparthotele, czyli głównie apartamenty, pokoje na wynajem krótkoterminowy, oferowane jest coraz intensywniej i z wykorzystaniem różnorodnych form komunikacji. "Komunikaty marketingowe, które promują inwestycje w condohotele/aparthotele, często zawierają informacje o bezpieczeństwie lokaty oraz gwarancji osiągnięcia 7 czy nawet 10 procent zysków w skali roku przez kilka, a nawet w perspektywie 10 lat' - napisano w komunikacie.

CONDOHOTELE I APARTHOTELE

Condohotele i aparthotele to obiekty, które zwykle przeznaczone są do świadczenia usług hotelarskich lub kwaterunkowych.

Inwestowanie w tego typu przedsięwzięcia polega — co do zasady — na inwestycji w lokal (np. poprzez jego zakup) w budynku zamieszkania zbiorowego np. budynku hotelowym lub w innym obiekcie o podobnym charakterze, w którym dokonywany jest wynajem krótkoterminowy lub usługi noclegowe.

Zarządzaniem obiektem i jego wynajmem zwykle zajmuje się specjalistyczna firma, która dzieli się zyskami z inwestorami (np. właścicielami lokali), wypłacając im np. stopę zwrotu określoną w umowach.

We wrześniowym komunikacie UKNF zauwazył, że zakup tego typu nieruchomości lub praw majątkowych z nimi związanych może mieć charakter inwestycyjny, jednak nie dochodzi do niego na rynku podlegającym nadzorowi Komisji Nadzoru Finansowego. Oznacza, to że "firmy realizujące projekty budowlane i oferujące lokowanie oszczędności w te projekty nie są zazwyczaj nadzorowane przez KNF. Dotyczy to również przekazywanych przez nie informacji w formie m.in. ulotek, nadsyłanych maili czy reklam umieszczanych w mediach internetowych – w tym ich wiarygodności i rzetelności" - podkreślił Urząd.

W ramach akcji stworzono stronę internetową oczarowani.pl, na której umieszczono katalog najistotniejszych wytycznych, które pomogą nieprofesjonalnym uczestnikom obrotu uzyskać większą wiedzę o czynnikach, które należy wziąć pod uwagę w planowanej inwestycji.

KNF i UOKiK ostrzegają przed "gwarantowanym 7%"

KNF zaznacza, że zakupy tego typu nieruchomości mogą mieć charakter inwestycyjny i że jest to rynek niepodlegający nadzorowi. Oznacza to, że firmy oferujące lokowanie oszczędności w tego typu projekty zazwyczaj nie są nadzorowane przez KNF.

"Strona internetowa oczarowani.pl zawiera bazę wskazówek i pytań, na które należy znaleźć odpowiedź przed finalizacją zakupu w sferze tzw. condohoteli/aparthoteli. Ich syntetyczny wyciąg przygotowano w formie jednego pliku" - czytamy w komunikacie organizatorów.

Kampanii towarzyszą telewizyjne i radiowe spoty informacyjne, które od poniedziałku prezentowane będą w Telewizji Polskiej, na antenie Polsatu, w Polskim Radiu, RMF oraz Radiu Zet. Kampania jest również obecna w mediach społecznościowych na profilach podmiotów zaangażowanych w kampanię informacyjną "Oczarowani". (PAP)

Autor: Piotr Gozdowski

pgo/ drag/

Źródło: PAP
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 4 fermax

Kupowac wydmuszki..nie bać sie... akcje , certyfikaty na złoto. mieszkania na niski dziś kredyt...
auta , tv 100 cali ...a za rok dwa bedzie beeeeek tak jak z frankami...

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne