REKLAMA

Renesans kolei coraz bliżej

2019-01-14 15:00
publikacja
2019-01-14 15:00

Do łask wracają połączenia kolejowe intensywnie zamykane w latach 90. ubiegłego wieku. Liderem w tym wyścigu jest Dolny Śląsk, gdzie remontuje się najwięcej linii. 

/ YAY Foto

Na terenie województwa dolnośląskiego znajduje się wyjątkowo gęsta sieć infrastruktury kolejowej, która pamięta jeszcze czasy niemieckie. Przez lata stopniowego zamykania połączeń na poniemieckich liniach, trend zaczyna się odwracać. Wszystko za sprawą przejęcia wielu linii przez spółkę Koleje Dolnośląskie od PKP. Regionalny przewoźnik stara się odtworzyć przede wszystkim trasy o znaczeniu turystycznym. Tyczy się to znacznego poprawienia infrastruktury kolejowej w pobliżu uzdrowisk (Świeradów Zdrój, Lądek Zdrój) i Karpacza, popularnej górskiej miejscowości wypoczynkowej. 

Nie tylko Dolny Śląsk stara się jednak rozwijać ponownie sieć połączeń. Takie plany zgłaszają również inne samorządy, także te ze znacznie mniejszą liczbą nieużywanych torów. Pociągi będą częściej jeździć także woj. wielkopolskim czy świętokrzyskim. 

Istotny dla rozwoju kolei w Polsce jest także rządowy program "Kolej+", który zakłada budowę torów w regionach o najniższej gęstości sieci kolejowej. Dotyczy to przede wszystkim woj. podlaskiego i planowanego połączenia m.in. do Łomży, która obecnie praktycznie nie posiada komunikacji kolejowej. 

Jak podaje portal Dziennik.pl, w Polsce w latach 1990-2016 zamknięto połączenie o łącznej długości ponad 7 tys. km, a rządowy program mający na celu restrukturyzację transportu kolejowego na terenie Polski wyceniany jest na 7 mld złotych. 

KS 

Źródło:
Tematy
Załóż Konto Przekorzystne na selfie

Załóż Konto Przekorzystne na selfie

Advertisement

Komentarze (5)

dodaj komentarz
karbinadel
Do sieci, jaka była na Dolnym Śląsku 100 lat temu, i tak jeszcze sporo brakuje
pluto85md
Z tym renesansem to bym nie przesadzal. Owszem sa linie otwierane na nowe, ale sa tez linie rewitalizowane za grube dziesiatki mln, po ktorych jezdza 3 pary pociagow, bo nie ma chetnych.
iwonka50
Właśnie dlatego nie ma chętnych że tylko 3 pary pociągów. Żeby był sukces to ludzie muszą wiedzieć że można liczyć na kolej i że połączenia są regularne i częste.
eagleeye
Mój syn uczęszcza do Technikum Kolejowego takze widać iz wybrał odpowiednią szkołę oraz kierunek nauczania choc nie powiem ze chciał wybrać inny zawód w którym miałby o wiele mniejsza siłę przebicia
bonsai1979
Kocham koleje dolnoslaskie oraz aplikację koleo proszę o więcej !!!

Powiązane: Podróże

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki