Real, Biedronka, Hit i inne

Duże centra handlowe, takie jak m.in. Klif, Reduta, Janki, Korona, Bielany, odwiedza tylko 6 proc. badanych. Mały odsetek respondentów odwiedzających takie centra spowodowany jest tym, że zlokalizowane są one tylko w dużych miastach i na ich obrzeżach. Z tego samego powodu tylko 41 proc. respondentów uważa, że najbliższy supermarket leży blisko lub bardzo blisko ich domu. Większość, bo 58 proc., uważa, że ma daleko lub bardzo daleko do takiego sklepu. Klienci dokonują zakupów zazwyczaj w różnych supermarketach. Tak deklaruje 62 proc. pytanych. Reszta, 38 proc., kupuje w jednym określonym z nazwy supermarkecie. Częstotliwość dokonywania zakupów w supermarketach jest bardzo zróżnicowana. Co tydzień lub częściej kupuje 19 proc. badanych, raz na dwa-trzy tygodnie 14 proc., raz w miesiącu 18 proc., a rzadziej 19 proc. badanych. Nigdy nie robi zakupów w supermarketów blisko jedna trzecia badanych (31 proc.). Wśród głównych zalet zakupów w supermarketach klienci wymieniają: duży wybór produktów w jednym miejscu (67 proc.), niskie ceny (60 proc.), możliwość samodzielnego obejrzenia towaru i dokonania jego oceny (49 proc.). W opinii badanych supermarkety nie są jednak pozbawione wad. 49 proc. respondentów skarży się, że wydaje za dużo pieniędzy, bo kupuje zbyt wiele niepotrzebnych towarów. 44 proc. klientów skarży się na tłok w supermarketach, a 30 proc. na długi dojazd.
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne

Porównaj oferty

Sprawdź, które banki pożyczą pieniądze na najlepszych warunkach, i ile wyniesie miesięczna rata kredytu.

Znajdź najbardziej zyskowną lokatę bankową. Określ najważniejsze cechy, a wyszukiwarka wybierze najlepsze oferty.