Radary ratowały życie

Jak ustalili naukowcy, decyzja o odebraniu gminom urządzeń do kontroli prędkości odbiła się na bezpieczeństwie - informuje w środę "Rzeczpospolita".

(fot. Tomasz Adamowicz / FORUM)

Badacze przyjrzeli się 43 miejscowościom, w których zafoliowano samorządowe fotoradary stacjonarne.

Z analizy wynika, że od stycznia do sierpnia 2016 r. w porównaniu z takim samym okresem rok wcześniej liczba wypadków wzrosła w badanych miejscach o 10 proc., rannych o 12 proc., a zabitych o 6 proc. Dane są jeszcze sugestywniejsze, jeśli uwzględni się tylko miesiące letnie, od maja do sierpnia. W tym okresie liczba wypadków wzrosła tam o 24 proc., rannych o 23 proc., a zabitych aż 46 proc. Ta ostatnia liczba oznacza, że w badanych miejscach zginęło latem o 13 osób więcej niż rok wcześniej - pisze "Rzeczpospolita".

Pogorszenie się wskaźników w 43 badanych miejscach trudno uzasadnić generalnym obniżeniem się poziomu bezpieczeństwa na drogach w 2016 roku. Przykładowo od maja do sierpnia 2016 roku na obszarach zabudowanych w całej Polsce przybyło 7 proc. wypadków, 7 proc. rannych i 13 proc. zabitych - informuje gazeta.(PAP)

sno/ mmi/

Źródło: PAP

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 2 ~Cedrik

Zwracam uwage ze gdyby ograniczyc predkosc do 30 km/h i dowalic fotoradary co 500 metrow, to liczba wypadkow smiertelnych spadlaby niemal do zera. Tylko czy na pewno o to chodzi w transporcie? Pieniadze powinny nie isc na radary, tylko na drogi - samochody beda mogly jezdzic szybko, a liczba zabitych i tak spadnie.

! Odpowiedz
4 2 ~luminal

Jak zawsze,poszło o pieniądze. Warszawa nie mogła ścierpieć,że forsa zostaje w gminach. Trupów przybyło,ale budżet zyskał. A to kasa, posadki,pełne korytko dla swojaków.

! Odpowiedz
4 3 ~Eskimos

Już mam trzeci mandat z Francji za przekroczenie prędkości o....1 km , tzn 117/110 minus tolerancja/ błąd 6 km - 111...
Inne to 51/50 i 71/70.
Dzięki radarom żyję....póki co, ale nie wiem jak długo, bo teraz tam jak nacisnę po hamulcach to nie wiem czy mi ktoś z tyłu nie przywali.
Dodam, że mandat za przekroczenie o 1 km i 20 km jest w tej samej wysokości(45 euro i 90 w zabudowanym).
Oczywiście wcale nie chodzi o kasę, bo wszystkie były umieszczone na prostych, gdzie niebezpieczeństwem jest UFO, które może wylądować na tej dwupasmowce.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 4 ~Eskimos

Wystarczy spojrzeć na zdjęcie.
Prosta, dwa pasy, doskonała widoczność,brak ,,zebry"....i 50 kmh oraz pomnik z jednym okiem.

! Odpowiedz
1 0 ~Eskimos odpowiada ~Eskimos

Hahahaha... Sorry 3 pasy w jednym kierunku.

! Odpowiedz
1 4 ~mbbm

Dobra zmiana.

! Odpowiedz
7 2 ~Ares

O ile wzrosła liczba pojazdów mechanicznych w danym okresie ?

! Odpowiedz
0 4 ~mbbm

Na pewno no 13%/

! Odpowiedz
2 2 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
8 13 ~taaa

Poprosimy o konkretne dane, a nie podpierać każde info hasełkiem "wg danych statystycznych"... Ciekawe dlaczego wybrano tylko 43 miejsca i dlaczego nie podano jakie okresy porównywano oraz na jakiej podstawie je wybrano (równie dobrze można wybrać jakiś gorszy okres sprzed lat i mówić, że obecnie bezpieczeństwo uległo poprawie)?

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,6% XI 2019
PKB rdr 3,9% III kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,0% X 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 213,27 zł X 2019
Produkcja przemysłowa rdr 3,5% X 2019

Znajdź profil