RWE: świadomy klient może zmniejszyć rachunki za prąd

Ograniczając zużycie energii w godzinach szczytu, a zwiększając wówczas, gdy energia jest tańsza, można zmniejszyć rachunki za prąd - przekonywali przedstawiciele RWE na środowej konferencji prasowej.

Klienci, którzy mają dostęp do szczegółowych danych dotyczących swojego zużycia energii, są w stanie przesunąć około 2 proc. swojego zapotrzebowania na energię poza godziny szczytu energetycznego - przekonywał prezes RWE Stoen Operator Robert Stelmaszczyk.

Dyrektor ds. rozwoju sieci RWE Stoen Operator Artur Stawiarski podkreślił, że "warto uzmysłowić sobie, że gdyby analogiczna zmiana dokonała się w skali całej Warszawy, oznaczałoby to możliwość redukcji zapotrzebowania na moc o 18MW oraz redukcję rocznej emisji CO2 o 2,6 tys. ton". "Natomiast dla całej Polski, zakładając zaledwie 1-proc. przesunięcie (zużycia energii poza szczyt - PAP), wartość redukcji wyniosłaby 250MW" - powiedział.

Podczas spotkania z dziennikarzami RWE zaprezentowało wyniki programu "Inteligentna Energia RWE". To pierwszy w Polsce zintegrowany program, obejmujący: wdrożenie instalacji nowoczesnych liczników (umożliwiają m.in. monitorowanie na bieżąco, ile energii zużywamy), kampanię edukacyjną i badanie zachowań odbiorców energii elektrycznej.

"W ramach programu w wybranych warszawskich budynkach zostały zainstalowane nowoczesne urządzenia pomiarowe, a wśród ich mieszkańców RWE przeprowadziło kampanię edukacyjną. Uczestnicy programu - grupa SMART - wyrazili zgodę na analizę zużycia przez nich energii oraz otrzymywali porady, jak bardziej racjonalnie korzystać z energii elektrycznej" - poinformowali na konferencji przedstawiciele RWE.

Programem "Inteligentna Energia RWE" zostali objęci wybrani lokatorzy budynków przy pasażu Wiecha w Warszawie. RWE zainstalowało tam 600 nowoczesnych liczników oraz koncentratory danych. Badania opinii wśród uczestników programu zrealizowała firma badawcza TNS Polska w dniach 19 maja-3 czerwca oraz 18-31 października.

"Kampania edukacyjna RWE w ramach programu Inteligentna Energia RWE koncentrowała się na ekonomicznych i ekologicznych zaletach przesuwania zapotrzebowania na moc poza godziny wieczorne, czyli poza tzw. szczyt energetyczny w Warszawie (godz. 19-21 - PAP)" - powiedział Stelmaszczyk.

Wśród osób biorących udział w programie zostały przeprowadzone dwa badania. Ich celem było ustalenie, czy instalacja nowoczesnych liczników oraz akcja edukacyjna miały wpływ na ich postawy i codzienne czynności związane z korzystaniem z energii. Z badania wynika, że 61 proc. osób z grupy SMART zadeklarowało zmianę swojego zachowania, związanego z korzystaniem z urządzeń elektrycznych. Analiza wyników pokazała także, że o 9 proc. wzrósł odsetek osób starających się oszczędzać energię. Z ankiety wynika też, że osoby biorące udział w badaniu po akcji edukacyjnej doszły do wniosku, że mogą wpłynąć na wysokość rachunków za prąd.

Przedstawiciele RWE podkreślili, że wprowadzenie do 2020 r. nowoczesnych liczników u 80 proc. odbiorców energii jest jednym z istotnych elementów realizacji założeń unijnego pakietu klimatyczno-energetycznego, który obliguje Polskę m.in. do 20 proc. wzrostu efektywności energetycznej. (PAP)

rbk/ je/ jra/

Źródło: PAP

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 0 morusek

ja jestem świadomym klienetem, bo jakiś czas temu zmieniął dostawce energii elektrycznej. Zauważyłam, że stary dostawca wcale nie ma najlepszej oferty na rynku więc postanowiłam zrobic z tym porządek i zmienić dostawcę teraz mam mniejsze rachunki i miesiećzny abonament i jestem naprawdę zadowolona ze tej zmiany.

!