Przychody T-Mobile Polska po trzech kwartałach spadły o 6,8 proc. i wyniosły 1,1 mld euro - podał w raporcie właściciel spółki, niemiecka grupa Deutsche Telekom. Liczba kart SIM T-Mobile Polska w tym roku wzrosła o 0,4 proc. do 15,73 mln.
W samym trzecim kwartale T-Mobile Polska odnotowało 388 mln euro przychodów, co oznacza spadek o 1 proc. rok do roku. W porównaniu z drugim kwartałem przychody wzrosły jednak o 6,3 proc.
Przychody z usług dla klientów detalicznych operatora wyniosły w trzecim kwartale 227 mln euro, spadając o 6,2 proc. rok do roku. Sprzedaż dla biznesu wyniosła 130 mln euro i pozostała na poziomie z ubiegłego roku.
Zysk EBITDA operatora po trzech kwartałach wynosi 424 mln euro, o 1,9 proc. mniej niż rok wcześniej.
Od początku roku polska spółka zależna Deutsche Telekom wydała 243 mln euro na inwestycje. To o 14,4 proc. mniej niż w tym samym okresie 2013 roku.
W raporcie podano, że baza klientów abonamentowych T-Mobile Polska na koniec września wyniosła 6,891 mln kart, spadając o 39 tys. kwartalnie. Liczba numerów pre-paid wzrosła o 92 tys. do 8,837 mln.
Średnie miesięczne przychody na użytkownika (ARPU) w trzecim kwartale utrzymały się na poziomie 6 euro.
Koszt pozyskania klienta po trzech kwartałach spadł rok do roku o 25 proc. do 21 euro.
Cała grupa Deutsche Telekom po trzech kwartałach wypracowała 45,65 mld euro przychodów, o 2,7 proc. więcej rok do roku. (PAP)
kuc/ ana/





















































