"Program Antykryzysowy": Jak biznes podchodzi do ekologii?

2020-07-30 10:00
publikacja
2020-07-30 10:00

W dzisiejszym Programie Antykryzysowym będzie o ekologii i o tym jak do tego tematu podchodzi biznes, duże marki, globalne koncerny. Rozmawiam z Beatą Iwanienko, dyrektorką ds. naukowych, legislacyjnych i public affairs firmy L’Oréal w Polsce i krajach bałtyckich, bo L’Oréal niedawno właśnie przedstawił nowe cele zrównoważonego rozwoju do 2030 roku. Co firma zamierza osiągnąć? Co poprawić? Ile to kosztuje? Czy się opłaca? I czy klienci w ogóle zwracają na to uwagę?

- Chcemy, aby do końca roku 2025 wszystkie nasze zakłady produkcyjne osiągnęły neutralność emisyjną. I chcemy to zrobić z jednej strony przez jeszcze bardziej efektywne wykorzystanie energii, ale także przez stuprocentowe przejście i użycie w tych zakładach energii odnawialnej. Chcemy też, aby do 2030 roku wszystkie tworzywa sztuczne, które będą wykorzystywane w opakowaniach naszych produktów, były wytworzone albo ze źródeł biopochodnych, albo z materiałów, które pochodzą z recyclingu - mówi Beata Iwanienko.

Co o podejściu marek do tematu ekologii myślą konsumenci i czy ma to znaczenie przy wyborze produktów?

- W badaniach przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia we wrześniu ubiegłego roku, czyli jeszcze przed pandemią COVID-19, połowa konsumentów w Polsce deklaruje, że przy wyborze produktów, zarówno kosmetycznych, jak i spożywczych, zwraca uwagę na to, czy producent danego produktu jest przyjazny środowisku, podejmuje działania na rzecz ochrony środowiska. Natomiast jeżeli już przychodzi do samych wyborów, to jednak tą główną determinantą jest cena - mówi Iwanienko.


Zapraszamy do obejrzenia całej rozmowy.

Rozmowy możecie posłuchać również w wersji podcastowej.

JS

Źródło:
Tematy
Rozwiń firmę z terminalem płatniczym

Rozwiń firmę z terminalem płatniczym

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki