Prezydent Poznania podtrzymuje deklarację wybudowania 4 tysięcy mieszkań

Wybudowanie 4 tys. mieszkań zadeklarował w poniedziałek prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak. Rządzący miastem od roku Jaśkowiak powtórzył swoją główną obietnicę wyborczą na konferencji podsumowującej pierwsze 12 miesięcy jego pracy.

(Materiały dla mediów)

W listopadzie 2014 r. przedsiębiorca Jacek Jaśkowiak (PO) pokonał w drugiej turze wyborów wieloletniego prezydenta miasta Ryszarda Grobelnego, zdobywając 59,1 proc. głosów. Do wyborów szedł z obietnicami m.in. poprawy czystości Poznania, budowy nowej linii tramwajowej na północ miasta, oraz wybudowania 4 tys. mieszkań komunalnych i socjalnych.

W poniedziałek na konferencji prasowej podsumowującej rok pracy Jaśkowiak podkreślił, że nadal chce zrealizować złożone w trakcie kampanii wyborczej obietnice.

Nie jest możliwe zbudowanie linii tramwajowej w ciągu roku; w tym zakresie trwają prace, jest przygotowywany projekt. Deklarowałem, że w przypadku największych inwestycji będziemy się konsultować z mieszkańcami. Nawet jeśli to trwało kilka miesięcy, to ważne jest, by mieszkańcy byli zadowoleni z zaproponowanego przebiegu trasy na Naramowice - powiedział.

Jaśkowiak zapewnił, że jego niezmiennym celem jest wybudowanie 4 tys. mieszkań do końca kadencji. Przygotowujemy kompleksową ofertę budowy. Rozmawiamy z inwestorami spoza Polski i z dużymi bankami. Ale już mogę powiedzieć, że mieszkań socjalnych mamy o 70 więcej niż rok temu - zapewnił.

W opinii Jaśkowiaka, po roku jego pracy widać, że miasto jest bardziej czyste, przyjazne mieszkańcom. Dodał, że wskaźniki dowodzą, że udało się powstrzymać proces wyprowadzki poznaniaków poza stolicę Wielkopolski.

Potwierdzają to wpływy z podatków. Naszym zdaniem, młodzi ludzie są coraz bardziej zainteresowani mieszkaniem w Poznaniu. Po tym roku miasto jest czystsze. Stary Rynek wygląda lepiej niż rok temu. Będziemy zwiększać nakłady na utrzymanie czystości, z drugiej strony będziemy dbali o to, by Poznań nie był zaśmiecany - powiedział.

W opinii Jacka Jaśkowiaka, wiodącym zadaniem dla władz miasta jest poprawa transportu publicznego. Zakup tramwajów, autobusów, plany dotyczące remontu torowisk, zakończenie newralgicznych remontów, tj. przebudowa ronda Kaponiera - to wszystko będzie skutkowało poprawą tego transportu - powiedział.

Jacek Jaśkowiak chce położyć większy nacisk na rozwój kulturalny miasta. Choć za jego kadencji z Poznania wyprowadził się stworzony przez Jana A.P. Kaczmarka festiwal filmu i muzyki Transatlantyk, prezydent jest przekonany, że w mieście pod względem kultury dzieje się coraz więcej.

"Są festiwale, które przepływają z miejsca do miejsca. Ale w Poznaniu są nowe wydarzenia, nowe festiwale, mamy też uznane w Europie przedsięwzięcia, jak festiwal filmowy Ale Kino. Moją największą porażką jest to, że nie udało mi się przekonać Grażyny Kulczyk do stworzenia w Poznaniu muzeum sztuki współczesnej z jej zbiorami. Posiadanie takich zbiorów byłoby jednym z elementów wyróżniających Poznań na mapie Europy - powiedział.

Jako swoje sukcesy Jaśkowiak wymienił m.in. komunalizację Międzynarodowych Targów Poznańskich, wprowadzenie taniego biletu komunikacji publicznej dla seniorów oraz wsparcie w mieście małej przedsiębiorczości m.in. poprzez zniesienie opłaty targowej.

Poprzedni prezydent miasta Ryszard Grobelny nie chciał oceniać dotychczasowego dorobku Jacka Jaśkowiaka. "Na recenzję jest jeszcze za wcześnie. Po roku pracy wciąż jeszcze można oceniać deklaracje, a nie rzeczywiste działania" - powiedział PAP Grobelny.

Poseł PiS Tadeusz Dziuba, który w ubiegłorocznych wyborach również starał się o prezydencki fotel ocenił, że w Poznaniu pod nowymi rządami zmieniło się bardzo niewiele.

"Poznań już wcześniej nie dążył do tego, by być miastem wyróżniającym się wśród średnich miast europejskich i nadal tak jest. Pewnie w ciągu roku nie można było niczego radykalnie zmienić, ale można było nadać nowy impet rozwojowy. Tego zabrakło" - powiedział.

Jacek Jaśkowiak został zaprzysiężony na prezydenta Poznania 8 grudnia ub. roku. O prezydencki fotel Jaśkowiak starał się po raz drugi. W 2010 r. uzyskał, jako kandydat niezależny, ponad 7 proc. głosów. W ubiegłorocznej kampanii, przebiegającej pod hasłem "Gospodarny prezydent - nowoczesne miasto" przedstawiał się jako doświadczony przedsiębiorca, propagator poznańskiej gospodarności, ale także społecznik i przyjaciel Jacka Kaczmarskiego.(PAP)

rpo/ mhr/

Źródło: PAP

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
3 8 ~kdkdkdkdk

pytanie czy budowa ma sens. w coraz większej ilości miast wchodzi na rynek wtorny bardzo duza ilość mieszkan w blokach z płyty. Mieszkania te są b. tanie (do 3K za m2) i pewnie taniej miastom by było kupic cos takiego niż budować na siłę nowe. Na pewno są te mieszkania w lepszym stanie niż stare kamienice w ruinie i do remontu z piecami na węgiel itp.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
4 9 ~Olo

No nie ma Poznań szczęścia do prezydentów. Najpierw Grobelny lepkie palce a teraz ten nieudacznik Jaśkowiak.

! Odpowiedz
4 7 ~łapówkarze_do_łag

A ja chciałbym się dowiedzieć jaką łapówkę musi wręczyć firma budowlana urzędnikom miejskim, żeby dostać lukratywny kontrakt na budowę 4 tys. mieszkań.

! Odpowiedz
2 7 ~ki

parę mln

! Odpowiedz
4 8 ~woj

Za czyje i dla kogo?

! Odpowiedz
6 19 ~rowerzysta

A co ze " Szlakiem ptaków i myszy " tj odcinkiem ul. Dąbrowskiego od Mostu Teatralnego do Ogrodów ? kiedy powstanie tam ścieżka rowerowa łącząca ścieżkę rowerową Starego Miasta ze ścieżką z Ogrodów ? przecież ten odcinek Dąbrowskiego aż prosi się o przebudowę , na jezdni kostka brukowa wielkości głazów rzecznych , dwa torowiska tramwajowe , samochody po obu stronach parkujące na skos - wyjeżdżają tyłem , chodniki wąziuteńkie miejscami mają metr szerokości , tłumy przechodniów - teren sklepowo - targowy . A może nikt nie chce przebudowywać tego odcinka gdyż urzędnicy miejscy parkują tam swoje samochody ??? Przy okazji pozdrawiam Pana Prezydenta i życzę samych sukcesów , likwidacja parkingu samochodowego przy Urzędzie Miejskim dla urzędników i zmuszenie ich do przyjeżdżania do pracy rowerami to była piękna i pożyteczna sprawa

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,5% X 2019
PKB rdr 4,4% II kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,2% VIII 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 084,56 zł IX 2019
Produkcja przemysłowa rdr 5,6% IX 2019

Znajdź profil