REKLAMA
KONFLIKT ROSJA-UKRAINA

Pracownicy obsługi klienta coraz chętniej zmienią pracę

2021-12-07 10:14
publikacja
2021-12-07 10:14
Pracownicy obsługi klienta coraz chętniej zmienią pracę
Pracownicy obsługi klienta coraz chętniej zmienią pracę
fot. Radoslaw NAWROCKI / / FORUM

Jedna trzecia pracowników obsługi klienta w sklepach, punktach sprzedaży, na recepcji, w sekretariatach i w gastronomii szuka nowego pracodawcy - wynika z badania Pracuj.pl. Głównym powodem poszukiwania nowej pracy jest chęć wyższych zarobków.

Jak podało Pracuj.pl, w październiku i listopadzie liczba ofert w obsłudze klienta opublikowanych na portalu wzrosła w stosunku do analogicznego okresu przed rokiem o 62 proc., w sprzedaży - o 41 proc., a w hotelarstwie i turystyce - prawie czterokrotnie.

Według badania przeprowadzonego wśród osób pracujących bezpośrednio z klientami w sklepach, punktach sprzedaży, na recepcji, w sekretariatach i w gastronomii, 57 proc. badanych ma satysfakcję z wykonywanej pracy. 28 proc. nie czuje się docenianym w obecnym miejscu pracy, natomiast 26 proc. uważa, że ich praca jest ogólnie niedoceniania w społeczeństwie.

40 proc. badanych jest zadowolonych ze swoich zarobków, choć tylko 4 proc. - zdecydowanie, a 36 proc. "raczej". Prawie jedna trzecia nie potrafi określić swojego stopnia satysfakcji z pensji. 28 proc. respondentów jest niezadowolonych z zarobków, w tym 7 proc. - zdecydowanie, a 21 proc. "raczej".

Podwyżkę otrzymało w ciągu ostatnich dwóch lat 65 proc. badanych, w tym 20 proc. w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. 20 proc. pracowników działów obsługi klienta nigdy nie otrzymało podwyżki.

Na pytanie, jak zmieniła się ich sytuacja zawodowa w porównaniu do okresu sprzed pandemii, zdecydowana większość (62 proc.) stwierdziła, że nie jest ani gorsza, ani lepsza. 31 proc. uznało, że ich sytuacja zawodowa pogorszyła się, a tylko 8 proc. - polepszyła się.

33 proc. ankietowanych przyznało, że planuje obecnie zmianę miejsca zatrudnienia. 85 proc. jest otwartych na nową, ciekawą ofertę pracy, jeśli dostałoby ją w najbliższych miesiącach. Głównym powodem poszukiwania nowej pracy jest chęć wyższych zarobków (odpowiedziało tak 73 proc. badanych). 28 proc. pracowników obsługi klienta szuka nowej pracy ze względu na brak możliwości rozwoju, 25 proc. - poczucie bycia niedocenionym, 17 proc. - z powodu złej atmosfery pracy, a 16 proc. - chęci zmiany branży lub zawodu.

Badanie zrealizowano w październiku br. na grupie 763 osób pracujących bezpośrednio z klientami.(PAP)

kmz/ pad/

Źródło:PAP
Tematy
Pożyczka gotówkowa w PKO Banku Polskim RRSO 7,45%

Pożyczka gotówkowa w PKO Banku Polskim RRSO 7,45%

Komentarze (2)

dodaj komentarz
syn_kornela
Najgorsza robota, nieustanne użeranie się z bydłem
rekin1986
Praca z klientami to największe skaranie jakie może być dla człowieka szczególnie młodego

Wieczne zażalenia , pretensje i skargi a wyższe szczeble mają zawsze na to wywalone ważne , że słupki sie zgadzaja najniższy szczebel zawsze obrywa za głupotę góry bo wytyczne idą z góry tylko najgorzej góra
Praca z klientami to największe skaranie jakie może być dla człowieka szczególnie młodego

Wieczne zażalenia , pretensje i skargi a wyższe szczeble mają zawsze na to wywalone ważne , że słupki sie zgadzaja najniższy szczebel zawsze obrywa za głupotę góry bo wytyczne idą z góry tylko najgorzej góra nie widzi podstaw problemów na samym dole z poziomu operacyjnego

Branża branży nierówna ale najgorzej zawsze mają szczególnie kelnerzy jak obrywa od klienta pomimo , że danie schrzanił kucharz ale zawsze on pierwszy obrywa po uszach

Handel jeszcze się jakoś trzyma ale gastronomia to jest ostatnie czasy roller coster bez trzymanki i wcale się nie dziwię , że nikt nie chce na długo siedzieć albo zleceniówki albo najniższa krajowa żadna satysfakcja z użerania się z klientami za ochłapy

Powiązane: Praca

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki