Poznań: Wybrano wykonawcę przebudowy ronda Rataje

Hiszpańskie konsorcjum Aldesa zaprojektuje i wybuduje układ komunikacyjny w rejonie ronda Rataje - poinformował poznański magistrat. Inwestycja ma potrwać 30 miesięcy od podpisania umowy; rondo Rataje ma być gotowe w 2021 roku.

Oferta konsorcjum, którego liderem jest Aldesa Construcciones Polska sp. z o.o., została wybrana jako najkorzystniejsza w postępowaniu przetargowym na wybór wykonawcy przebudowy ronda Rataje i ulic do niego przyległych. Dokonanie wyboru wykonawcy było możliwe po zwiększeniu na sesji Rady Miasta we wrześniu budżetu przeznaczonego na ten cel. Wcześniej inwestycja uzyskała dofinansowanie z funduszy unijnych w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 - poinformował magistrat.

Oferta zwycięskiego konsorcjum opiewa na ponad 138 mln zł. Drugi z uczestników przetargu wycenił to zadanie na ponad 212 mln zł.

Biuro prasowe poznańskiego urzędu miasta tłumaczyło, że inwestycja pn. Korekta funkcjonowania układu komunikacyjnego w rejonie Ronda Rataje w Poznaniu realizowana będzie w trybie projektuj i buduj. Swoim zakresem ma objąć m.in. wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych oraz rozbudowę i przebudowę istniejącego układu torowo-drogowego. Projekty wraz z pozwoleniem na budowę powinny być gotowe po maksymalnie 15 miesiącach od podpisania umowy. Roboty budowlane potrwają kolejne 15 miesięcy. Zakończenie całości zadania przewidywane jest na drugą połowę roku 2021.

Do zadań wykonawcy należeć będzie przebudowa i budowa nowej konstrukcji nawierzchni jezdni, chodników i ścieżek rowerowych oraz wydzielonego, cichego torowiska tramwajowo-autobusowego wzdłuż ul. Bolesława Krzywoustego (na odcinku od ul. Serafitek do ronda Rataje), na ul. Jana Pawła II (na odcinku od ul. Kórnickiej do ronda) oraz ul. Ludwika Zamenhofa (na odcinku od ul. Piłsudskiego do ronda) podkreślił w komunikacie magistrat.

Inwestycja zakłada ponadto dobudowanie dodatkowych pasów ruchu dla pojazdów skręcających. Przewidywana jest też przebudowa istniejących peronów przystankowych, połączona z ich wydłużeniem i budową nowych.

Magistrat wskazał, że zanim umowa z wykonawcą będzie mogła zostać podpisana - ze względu na wysoką wartość szacunkową zamówienia i fakt współfinansowania tej inwestycji z środków Unii Europejskiej - dokumenty przetargowe poddane zostaną obligatoryjnej kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. (PAP)

autor: Anna Jowsa

ajw/ itm/

Źródło: PAP
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,6% VI 2019
PKB rdr 4,7% I kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,3% VI 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 057,82 zł V 2019
Produkcja przemysłowa rdr -2,7% VI 2019

Znajdź profil