Poltergeist - nowa forma reklamy internetowej

Poltergeist - nowa forma reklamy internetowej


Interactive Marketing Partner Polska wprowadził nową formę reklamy internetowej, która działa jak krótki, kilkusekundowy spot TV. Poltergeist pozwala na pełnoekranową prezentację marki lub produktu, dzięki czemu przekaz reklamowy o wiele silniej oddziaływuje na emocje.

W przeciwieństwie do reklam typu "pop-up", do których Poltergeist jest podobny pod względem technologicznym, użytkownik nie ma możliwości wyłączenia reklamy w trakcie jej odtwarzania lub przejścia do innego okna przeglądarki. IMP Polska oferuje tworzenie Poltergeistów w dwóch wersjach: "streamowanej" oraz "preloadowanej".

W pierwszym przypadku użytkownik, który odwiedzi stronę internetową, po kilku sekundach ujrzy pełnoekranową prezentację, wykonaną w technologii Flash. Po kilku sekundach animacja znika, a użytkownik powraca do strony, która ją wywołała.

W drugiej wersji, prezentacja Flashowa ładuje się "w tle" (gdy użytkownik ogląda daną stronę), i jest wyświetlana po zakończeniu ładowania. Ten rodzaj Poltergeista można stosować np. wówczas, gdy ma być prezentowany komunikat reklamowy o większej "objętości". Dodatkowo istnieje możliwość serwowania reklamy z dźwiękiem. Elementem, który wywołuje Poltergeista, może być zamieszczony na tej samej stronie banner reklamowy.

"Poltergeist to bardzo silne narzędzie do budowania świadomości marki - mówi Grzegorz Modlibowski, dyrektor zarządzający IMP Polska - należy jednak postępować bardzo ostrożnie, by nie zrazić internauty, nie należy być zbyt nachalnym. "Spot" powinien trwać kilka sekund i zawierać przejrzystą i prostą informację, np. nazwę marki i hasło reklamowe. Zaletą Poltergeista jest też jego dobre dopasowanie do realiów polskiego Internetu - "spot" w technologii Flash wraz z dźwiękiem można zmieścić w pliku nie przekraczającym kilkunastu kilobajtów, czyli jego ładowanie jest nie dłuższe, niż ładowanie bannera czy niewielkiego obrazka.

IMP Polska powstała 20 października 2000 r. jako oddział jednej z największych niemieckich agencji interaktywnych - Interactive Marketing Partner GmbH. Na rynku niemieckim firma działa od 6 lat, specjalizując się w e-marketingu i e-reklamie. Do klientów należą m. in.: Beck's, Campina AG, Eckes AG, Ethicon, Ferrero, Infoseek, Jacobi Allied Domecq, Johnson+Johnson, L'Oreal, Schering, T-Mobil, Unilever, ZDF Enterprises.

+ Interactive Marketing Partner Polska

opr. Michał Gonczarski
Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne

Porównaj oferty

Sprawdź, które banki pożyczą pieniądze na najlepszych warunkach, i ile wyniesie miesięczna rata kredytu.

Znajdź najbardziej zyskowną lokatę bankową. Określ najważniejsze cechy, a wyszukiwarka wybierze najlepsze oferty.