Polskie sklepy uciekają do internetu. Winny podatek od handlu

Chociaż podatek od handlu detalicznego został zawieszony przez Komisję Europejską i być może nie zostanie przywrócony, polskie firmy sprzedażowe nie chcą czekać w niepewności. Coraz więcej z nich nie zamierza tracić zysków i przenosi swoją działalność do internetu. Czy wszystkie są jednak na to gotowe?

Odnalezienie się w branży e-commerce to duże wyzwanie. Dla nieobytego sklepu rzeczywistość w internecie jest bardzo wymagająca. Konkurencja jest zażarta, a sytuację podgrzewa zjawisko porzuconych koszyków. Szacuje się, że w mniej więcej 68% przypadków klient robiący zakupy się rozmyśla, do skutku dochodzą trzy transakcje na dziesięć - mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Elzbieta Czakon z firmy Cloud Technologies.

Aby być bardziej konkurencyjnym w internecie, a także przeciwdziałać zjawisku porzuconych koszyków, warto zbierać oraz wykorzystywać dane o zainteresowaniach i zachowaniach konsumentów w sieci. Pozwoli to przygotowywać bardziej spersonalizowane, a więc skuteczniejsze komunikaty kierowane do klientów, zarówno obecnych, jak i potencjalnych. W działaniach tych pomocne będą narzędzia służące do analizy big data.

Oprócz tego trzeba stale monitorować konkurencję oraz ceny produktów oferowanych na rynku. Pamiętajmy też, że coraz więcej konsumentów robi zakupy za pomocą urządzeń mobilnych. Dlatego interfejs naszej strony internetowej powinien być dopasowany również do smartfonów i tabletów.

Polska od wielu lat jest uznawana za tygrysa, jeśli chodzi o branżę e-commerce. Szacujemy, że w tym roku wartość rynku wyniesie ok. 36 mld zł, a jego dynamika będzie bardzo szybko wzrastać. Prawdopodobnie do 2020 r. podwoimy obroty informuje ekspertka.

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 1 ~niepelnosprawny_org

marketing, a nie rzeczywistosc, - student do tworzenia asortymentu?

! Odpowiedz
0 1 ~konsument

A ulice puste ?

! Odpowiedz
1 2 ~Fred

Handel w internecie jest przereklamowany. Wiele konsumentow woli kupowac w sklepach. Na zachpdzie juz to widac, do nas dojdzie jak zwykle z 5cio letnim opoznieniem.

! Odpowiedz
0 0 ~gość

jak można porównywać się z zacofanym zachodem. Wystarczy spojrzeć na dostępność internetu i cenę usług mobilnych. Wiadomo że w zacofanych stanach takie rzeczy nie przejdą.

! Odpowiedz
1 2 ~edw

Z puntu widzenia budżetu państwa handel w sieci jest szkodliwy jeżeli zastępuje tradycyjny. Wymaga zatrudnienia mniejszej ilości pracowników, mniejszych lokali i z tym związanych wszystkich innych niższych kosztów.

! Odpowiedz
1 9 ~as

Ale jak to? Przecież ten podatek miał tak pomóc polskim firmom, przecież ministrowie obiecywali... ach tak - nikt myślący nie ufa temu rządowi i wszystko jasne.

! Odpowiedz
1 5 ~sa

No ale przecież pomaga polskim firmom :) pomaga się im przenieść do sieci :)

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne