Polacy czekają na poświąteczne wyprzedaże

Święta, święta i po świętach. Już niedługo wystartują poświąteczne przeceny i wyprzedaże towarów, a Polacy tłumnie wyruszą by upolować produkty w okazyjnych cenach. Według raportu KPMG zdecydowanie upodobaliśmy sobie wyprzedaże sezonowe. Co trzeci badany zamierza wydać minimum 300 zł w trakcie tych poświątecznych i noworocznych obniżek cen. A prawie połowa konsumentów zwleka z decyzją zakupową właśnie do czasu startu promocji lub wyprzedaży.

Zdecydowana większość Polaków, bo aż 88 proc. najchętniej korzysta z tradycyjnych i od dawna funkcjonujących wyprzedaży sezonowych. Zainteresowaniem połowy z nas cieszą się całoroczne promocje, które dotyczą wybranego asortymentu. A coraz większą popularność zyskują także jednodniowe akcje promocyjne, jak Czarny Piątek lub Cyfrowy Poniedziałek, które stosunkowo niedawno zaczęły wprowadzać sklepy działające w Polsce.

Blisko połowa kupujących, którzy wzięli udział w badaniu KPMG przyznało, że wstrzymuje się z decyzjami zakupowymi do momentu rozpoczęcia wyprzedaży lub promocji. 38 proc. badanych odpowiedziało, że zakupów promocyjnych dokonuje spontanicznie. Rozsądniejsi w zakupach są jednak mężczyźni, którzy wstrzymują się z realizacją zakupów (54 proc. wskazań). Na przeceny chętniej czekają również osoby młode, poniżej 35. roku życia (52 proc. wskazań).

Justyna Smolińska

Źródło:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
31 0 bentley66

Jeśli szukasz dobrego brokera, podobno Hot forex jest ok.

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne