Podium dla technologii. Najbardziej wartościowe marki 2017 r.

Po raz kolejny firma Interbrand opublikowała ranking „Best Global Brands”, w którym klasyfikuje najbardziej wartościowe marki świata. Pierwsze trzy miejsca zgarnęły marki technologiczne, ale to potentaci przemysłu motoryzacyjnego zajmują najwięcej pozycji w zestawieniu.

(fot. Beck Diefenbach / FORUM)

Pierwsze miejsce nie powinno nikogo dziwić. Za najcenniejszą markę Interbrand znowu uznał Apple’a. Dziecko Steve’a Jobsa zwiększyło w ciągu roku swoją wartość o 3 proc. i jest obecnie warte 184 mld dol. Jeszcze większy wzrost wartości zanotowało Google (6 proc.). Fakt ten nie zagroził liderowi zestawienia, wystarczył jednak do utrzymania 2. pozycji z wartością przekraczającą 140 mln dol. Podium zamyka Microsoft. Przedsiębiorstwo Billa Gatesa umocniło się aż o 10 proc. w porównaniu do 2016 r., co pozwoliło mu awansować z miejsca czwartego i strącić z podium markę Coca-Cola.

Choć przedstawiciele technologii mają swoją silną reprezentację rankingu „Best Global Brands”, to palma pierwszeństwa pod względem najczęściej występujących w zestawieniu marek należy do motoryzacji. Na liście znajdziemy bowiem aż 16 takich koncernów. Najwyżej, na piątym miejscu, znalazła się Toyota – jej wartość osiągnęła w tym roku 50 mld dol. 9. miejsce zdobył wart 48 mld dol. Mercedes-Benz – nawiasem mówiąc, jedyny przedstawiciel Europy w pierwszej dziesiątce rankingu.

Jeżeli chodzi zaś o markę, która zyskała najwięcej w porównaniu do 2016 r., kolejny punkt musimy przyznać technologii. Wartość sklasyfikowanego na 8. miejscu zestawienia Facebooka wzrosła aż o 48 proc., co dało firmie Marka Zuckerberga awans o 7 oczek. Dobrze poradził sobie też Amazon, który może pochwalić się 29-proc. wzrostem wartości.

Do rankingu udało się przedrzeć trzem debiutantom. Najlepiej z nich poradził sobie 78. na liście Netflix, warty niemal 6 mld dol. Całe zestawienie najbardziej wartościowych marek 2017 r. można zobaczyć tutaj.

Najbardziej wartościowe marki według Interbrand - pierwsze 20 miejsc

Lp.

Marka

Branża

Zmiana rdr w proc.

Wartość w mld dol.

1.

Apple

Technologia

+3

184,154

2.

Google

Technologia

+6

141,703

3.

Microsoft

Technologia

+10

79,999

4.

Coca-Cola

Napoje

-5

69,733

5.

Amazon

Sprzedaż

+29

64,796

6.

Samsung

Technologia

+9

56,249

7.

Toyota

Motoryzacja

-6

50,291

8.

Facebook

Technologia

+48

48,188

9.

Mercedes-Benz

Motoryzacja

+10

47,829

10.

IBM

Obsługa biznesu

-11

46,829

11.

General Electric

Zróżnicowana

+3

44,208

12.

McDonald’s

Restauracje

+5

41,533

13.

BMW

Motoryzacja

0

41,521

14.

Disney

Media

+5

40,772

15.

Intel

Technologia

+7

39,459

16.

Cisco

Technologia

+3

31,930

17.

Oracle

Technologia

+3

27,466

18.

Nike

Art. Sportowe

+8

27,021

19.

Louis Vuitton

Dobra luksusowe

-4

22,919

20.

Honda

Motoryzacja

+3

22,696

Źródło: Opracowanie własne na podstawie Interbrand Best Global Brands 2017


Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj

Kalendarium przedsiębiorcy

  • Termin zapłaty zaliczki na podatek dochodowy przez osoby prawne.

    Zapłata zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych.

  • Rozliczenie podatku od towarów i usług za poprzedni miesiąc - VAT 7.

    Podatnicy podatku akcyzowego rozliczają akcyzę.

Kalkulator płacowy

Oblicz wysokość pensji netto, należne składki oraz podatek.

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl