Poczta Polska planuje do 2023 r. podwoić przychody z rynku paczkowego

Poczta Polska w ramach zaktualizowanej strategii na lata 2019-2023 chce zwiększyć przychody m.in. z usług paczkowych - poinformowała w środę spółka. Dodała, że w kluczowym biznesowo segmencie paczkowym Poczta chce osiągnąć 1,6 mld zł przychodów.

"Poczta Polska w ramach zaktualizowanej strategii na lata 2019-2023 stawia na zwiększenie przychodów z logistyki, eCommerce i usług paczkowych. W kluczowym biznesowo segmencie paczkowym Poczta chce osiągnąć 1,6 mld złotych przychodów" - czytamy.

Jak zaznaczono, "trzy osie wzrostu Poczty Polskiej tworzą: usługi paczkowe, logistyczne i eCommerce; rozwój usług międzynarodowych oraz finansowych i wsparcia dla zadań państwowych". Zaznaczono, że rozwojowi tych obszarów ma towarzyszyć cyfryzacja usług.

Przypomniano, że w ubiegłym roku firma przeznaczyła na inwestycje 200 mln zł. "Do 2023 r. planujemy kolejne wydatki na ten cel rzędu 1,3 mld zł. Główny ciężar finansowy poniesiemy w latach 2020-21. Będzie to blisko 0,6 mld zł, które przeznaczymy głównie na sieć logistyczną" wskazał, cytowany w komunikacie, prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski.

W nowej perspektywie strategicznej do 2023 r. Poczta Polska ma uzyskać blisko 8 mld zł przychodów, z czego około 20 proc. mają zapewniać paczki.

"Poczta Polska wyodrębniła główne działania, w ramach których będzie ulepszać swoje kluczowe obszary. Zaplanowano takie działania jak: rozwój systemów informatycznych niezbędnych do efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstwa, inwestycje w sieć pocztową i budowę nowych sortowni oraz wyposażenie ich w maszyny do rozdziału paczek, a także reorganizację wewnętrzną struktury przedsiębiorstwa i poprawę wynagrodzeń pracowników" - napisano.

Grupa Poczty Polskiej planuje też wykorzystać "swój potencjał w roli pośrednika w relacjach państwoobywatel oraz misji cyfrowej modernizacji państwa".

W ubiegłym roku spółka oddała do użytku 76 placówek. Firma zamierza powiększać liczbę punktów odbioru paczek. Obecnie w tej największej w Polsce sieci click & collect działa ponad 11 tys. punktów (placówki Poczty Polskiej, kioski Ruch SA, stacje PKN Orlen i sklepy sieci Żabka). W grudniu co piąta paczka kierowana była do punktu odbioru. W tym roku nawet co trzecia paczka może trafić do adresatów za pośrednictwem tej sieci. (PAP)

autor: Magdalena Jarco

maja/ amac/

Źródło: PAP
Firmy:
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,6% XI 2019
PKB rdr 3,9% III kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,0% X 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 213,27 zł X 2019
Produkcja przemysłowa rdr 3,5% X 2019

Znajdź profil