REKLAMA

Pierwszy rok Ubera w Polsce - kim są użytkownicy aplikacji?

2015-09-14 09:54
publikacja
2015-09-14 09:54
Uber

Uber działa na polskim rynku już od roku. Korzystają z niego tysiące użytkowników w Warszawie, Krakowie i Trójmieście, którzy chcą zamówić przejazd w dowolnym miejscu, za pomocą jednego kliknięcia w ich/swój smartfon. Z okazji rocznicy, firma badawcza IPSOS przygotowała na zlecenie Ubera pierwsze badanie polskich użytkowników aplikacji.

Jego wyniki pokazują, że użytkownicy Ubera to przede wszystkim młodzi ludzie, wychowani na nowych technologiach i bardziej zaangażowani politycznie niż większość populacji. Cenią wysoki standard obsługi oferowany przez aplikację, od wygody, po transparentność i sympatycznych kierowców korzystających z platformy.

Pokolenie Ubera? Portret użytkowników aplikacji

Młodzi, wykształceni mieszkańcy dużych miast, którzy dbają o świat, w którym żyją - tak jednym zdaniem można scharakteryzować typowych użytkowników Ubera. Korzystanie z aplikacji Uber wybierają przede wszystkim ludzie rozpoczynający swoją karierę - prawie 60% użytkowników ma mniej niż 30 lat. Są to ludzie dobrze wykształceni (67% skończyło studia wyższe) i aktywni zawodowo: 39% respondentów określiło siebie jako pracowników umysłowych, a 28% to kadra kierownicza. Większość z nich, bo aż 90%, to mieszkańcy dużych polskich miast - 10% użytkowników Ubera to obcokrajowcy przyjeżdżający do Polski w celach turystycznych lub służbowych*.

Użytkownicy Ubera charakteryzują się również wysokim zaangażowaniem w sprawy społeczne i polityczne. Prawie 80% badanych głosowało w ostatnich wyborach prezydenckich i deklaruje, że będzie też uczestniczyć w zbliżających się wyborach parlamentarnych. Dla porównania frekwencja wyborcza na poziomie krajowym w wyborach 2015 wyniosła 55%. Dla użytkowników Ubera ważne są również sprawy lokalne - siedmiu na dziesięciu użytkowników potwierdziło oddanie głosu w wyborach samorządowych - to prawie 20% więcej niż reszta populacji. Ponad 40% użytkowników aplikacji wzięło też udział w głosowaniach dotyczących budżetu partycypacyjnego.

"Użytkownicy Ubera wydają się być otwarci na nowe technologie i świadomi możliwości, jakie te ze sobą niosą. Chętnie korzystają nie tylko z Ubera (ceniąc wygodę i komfort jaki im to daje), ale także z innych nowinek technicznych. 81% z nich słucha muzyki za pośrednictwem Spotify, 48% - korzysta z Airbnb, a 25% ogląda filmy i seriale za pośrednictwem serwisu Netflix" - podsumowuje przedstawiciel firmy badawczej IPSOS, która przeprowadziła badanie.

Wygoda oferowana przez aplikację najważniejsza

Użytkownicy Ubera uwielbiają nowinki techniczne, które ułatwiają im życie. Cenią sobie przede wszystkim wygodę korzystania z aplikacji i fakt, że wszystkie płatności odbywają się elektronicznie. Nie muszą dzięki temu martwić się o to, czy mają przy sobie wystarczającą ilość gotówki czy kartę płatniczą. Opłata za przejazd Uberem jest pobierana bezpośrednio z ich karty kredytowej, debetowej lub płatniczej przypisanej do ich konta. Dzięki temu w momencie zakończenia podróży mogą bez konieczności dodatkowych potwierdzeń po prostu wysiąść z samochodu. 68% użytkowników Ubera wskazało, że właśnie to jest największa zaleta usługi. Co ciekawe, konkurencyjne ceny nie są najczęściej wskazywaną przez nich zaletą aplikacji. Użytkownicy wybierają Ubera, bo cenią jego transparentność (27% użytkowników docenia fakt, że może sprawdzić cenę kursu przed jego rozpoczęciem) oraz możliwość łatwego i szybkiego zamówienia auta za pomocą jednego kliknięcia. Ponad połowa respondentów zadeklarowała, że jest to jedna z najważniejszych zalet aplikacji. "Od momentu wejścia na rynek w Warszawie i Krakowie, udało nam się zmniejszyć przeciętny czas oczekiwania na pojazd z 10 minut do mniej niż 5 minut, co jest znacznie lepszym wynikiem niż ten, który mamy w wielu dużych miastach na całym świecie, jak chociażby Dallas, Houston, Singapur czy Rio de Janeiro" - mówi Kacper Winiarczyk, Dyrektor Operacyjny Ubera w Polsce.

Dla użytkowników bardzo ważne jest także poczucie bezpieczeństwa, jakie oferują rozwiązania technologiczne firmy - Uber daje m. in. możliwość dzielenia się trasą kursu i szacowanym czasem podróży z rodziną i bliskimi. Prawie połowa respondentów zazwyczaj podróżuje samotnie, zwłaszcza wieczorami i w nocy. Trzy czwarte użytkowników jeździ z Uberem w piątkowe i sobotnie noce, ponad 60% wybiera ten sposób przejazdu po zmroku w ciągu tygodnia. Dzięki temu nie muszą martwić się o swoje bezpieczeństwo w drodze ze spotkania towarzyskiego do domu.

Użytkownicy cenią partnerów Ubera

To, co zdecydowanie wpływa na przywiązanie użytkowników do aplikacji Uber, to jej partnerzy. Rekordowe 95% jest zadowolonych ze swoich kontaktów z kierowcami korzystającymi z platformy Uber. Określają ich jako sympatycznych, przyjaznych i uśmiechniętych, a przy tym ciekawych rozmówców. "Nasi partnerzy w większości jeżdżą okazjonalnie, traktując współpracę z naszą platformą jako dodatkowe źródło dochodu. Można wśród nich znaleźć właścicieli sklepów, muzyków sesyjnych, techników medycznych, a nawet pilota odrzutowca - mówi Kacper Winiarczyk, Dyrektor Operacyjny Ubera w Polsce. - Dbają o komfort jazdy użytkowników, ponieważ każdy przejazd jest oceniany w aplikacji, a oceny te są następnie weryfikowane przez nasz zespół" - dodaje Winiarczyk. Pozytywną cechą Ubera są m. in. zadbane i czyste auta oraz szybka możliwość kontaktu z Działem Obsługi Klienta w przypadku ewentualnych problemów. "Nasi partnerzy są najważniejszym ogniwem naszej usługi, dlatego cieszymy się, że użytkownicy ich cenią" - konkluduje Winiarczyk.

Badanie użytkowników aplikacji Uber zrealizowane przez IPSOS na zlecenie Ubera, sierpień 2015, N=912

*dane Ubera

Źródło:Centrum Prasowe PAP
Tematy
Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Zapytaj eksperta o kredyt hipoteczny

Komentarze (2)

dodaj komentarz
~Ma
Artykuł wygląda na sponsorowany

Powiązane: Podróże

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki