PILNE
  • RPP niespodziewanie obniżyła stopy procentowe

PiS ma pomysł na kredyty we frankach. Tymczasem w 2006 roku...

„Klub Parlamentarny Prawo i Sprawiedliwość z niepokojem przyjmuje zalecenia Komisji Nadzoru Bankowego tzw. „Rekomendację S” wprowadzające ograniczenia w dostępności do kredytów walutowych, których głównym skutkiem będzie zmniejszenie możliwości nabywania przez obywateli (szczególnie przez młode osoby) własnych mieszkań” – można przeczytać w komunikacie prasowym z 1 lipca 2007 r., który wciąż dostępny jest na stronie internetowej Prawa i Sprawiedliwości.

Poniżej prezentujemy treść komunikatu Prawa i Sprawiedliwości. (Pogrubienia w tekście pochodzą od redakcji).

1. Rozwiązanie problemu deficytu mieszkaniowego w Polsce ma dla nas priorytetowe znaczenie, a walutowe kredyty mieszkaniowe były niewątpliwe czynnikiem sprzyjającym nabywaniu mieszkań po znacznie niższych kosztach. Rekomendacja S przyjęta przez Komisję Nadzoru Bankowego będzie sprzyjała utrwaleniu ograniczenia dostępności do kredytów.

2. Zalecenie Komisji Nadzoru Bankowego nie znajduje żadnego potwierdzenia ani uzasadnienia w wynikach finansowych banków. Kondycja finansowa sektora bankowego w Polsce jest znakomita. Z powszechnie dostępnych materiałów jasno i wyraźnie wynika, że gwałtowny wzrost liczby udzielanych kredytów mieszkaniowych nie zaszkodził płynności finansowej banków. Nie podzielamy argumentacji Komisji Nadzoru Bankowego dotyczącej rzekomego zagrożenia dla sytemu bankowego. W 2005 roku banki zarobiły aż 9,2 mld zł. Zysk wzrósł w ubiegłym roku o 28,9 proc. w porównaniu z 2004 rokiem. Banki komercyjne zarobiły 8,695 mld zł, a spółdzielcze - 509 mln zł. Na rekordowo dobre wyniki wpływ miał wzrost dochodów z kredytów konsumenckich oraz mieszkaniowych, a także z opłat i prowizji. Udział kredytów zagrożonych obniżył się na koniec 2005 roku do 11 proc. z 14,9 proc. na koniec 2004 roku. Wyniki 2006 roku nie powinny być gorsze, możliwe jest utrzymanie obecnej dynamiki wzrostu zyskowności netto, a wynik może przekroczyć 10 mld zł. Dlatego też nie podzielamy przedstawionej przez Komisję Nadzoru Bankowego argumentacji dotyczącej troski o trwałość i bezpieczeństwo finansowe kredytobiorców i banków.

Stanowisku Komisji Nadzoru Bankowego przeczą również dane Związku Banków Polskich. Opierając się na tych danych troska Komisji Nadzoru Bankowego wydaje się być nieuzasadniona. W pierwszym kwartale 2006 Polacy zaciągnęli 53 tyś kredytów hipotecznych o łącznej wartości ponad 7, 1 mld i w żaden negatywny sposób nie wpłynęło to na płynność finansową banków. Co więcej szeroka dostępność do kredytów walutowych przyczynia się do stałego wzrostu konkurencji pomiędzy bankami i spadku oprocentowania kredytów.

3. Klub Parlamentarny Prawo i Sprawiedliwość podziela opinie wielu ekspertów ekonomicznych, mówiące o negatywnych skutkach „Rekomendacji S”. Specjaliści z Centrum im. Adama Smitha, podkreślają niebezpieczeństwo związane z ograniczeniem konkurencyjności na rynku bankowym. Zalecenie KNB skutkować może stworzeniem podwójnych standardów na rynku usług bankowych, gdyż rozwiązanie to jest korzystne przede wszystkim dla dużych banków, a ewidentnie niekorzystne dla małych i średnich banków oraz tych z krótkim stażem na polskim rynku.

Niekorzystnym skutkiem „Rekomendacji S” może być sytuacja, w której znaczna część średnio zarabiających Polaków nie będzie w stanie uzyskać dostępu do kredytu z powodu gwałtownego wzrostu jego kosztów. Wprowadzanie sztucznych ograniczeń tamujących naturalny rozwój rynku kredytów nie służy polskiej gospodarce, a już na pewno nie służy obywatelom. Po wejściu w życie tych zmian nastąpi dalsza monopolizacja rynku usług bankowych, a konsekwencje odbiją się na kieszeni klienta. Zalecenie Komisji Nadzoru Bankowego doprowadzić może także do niemożności udzielania kredytów walutowych przez mniejsze banki, które, ażeby utrzymać się na rynku będą zmuszone do podwyższenia oprocentowania kredytów we frankach , co może oznaczać dla nich utratę większości klientów, a w skrajnych przypadkach bankructwa.

4. Podstawowe uzasadnienie Komisji Nadzoru Bankowego „Rekomendacji S” powołujące się na ogromne ryzyko związane przede wszystkim z nagłymi spadkami wartości walut, możliwością znacznego podniesienia stóp procentowych przez zagraniczne banki centralne, a także na możliwy znaczny spadek wartości złotówki, nie znajduje potwierdzenia w danych makroekonomicznych. Oczywiście nie możemy nie dostrzegać tego ryzyka, ale jeśli weźmiemy pod uwagę ciągły wzrost gospodarczy naszego kraju, niską inflację i umacniającą się złotówkę, to obawy Komisji Nadzoru Bankowego nie znajdują potwierdzenia w faktach.

5. Komisja Nadzoru Bankowego poprzez swoje niejasne i nie znajdujące poparcia w faktach działania udowadnia, że realizuje jedynie interes korporacyjny banków. Stawia ona interes największych sieci bankowych ponad interesem zwykłych obywateli i interesem publicznym. Trudno dostrzec w polityce Komisji Nadzoru Bankowego uwzględnianie postulatów i fachowych opinii niezależnych ekspertów. Działania Komisji nie wychodzą poza ramy wyznaczane przez Radę Polityki Pieniężnej. Nie może nas to zbytnio dziwić, gdyż Komisja Nadzoru Bankowego i Rada Polityki Pieniężnej są ze sobą ściśle powiązane, chociażby osobą Prezesa Pana Leszka Balcerowicza.

6. Przypadek „rekomendacji S” doskonale obrazuje poważne mankamenty obecnego systemu bankowego. Tak długo jak organy nadzoru będą ściśle związane z organami wyznaczającymi główne cele polityki pieniężnej oraz powiązane mniej lub bardziej formalnymi więzami z prywatnym systemem bankowym, nie będziemy mogli mówić o niezależnym i obiektywnym nadzorze. Widząc niedoskonałości obecnych regulacji prawnych w tejże materii, Prawo i Sprawiedliwość przygotowało projekt ustawy o nadzorze nad rynkiem finansowym, nad którym toczą się prace w Parlamencie, które powinny zostać jak najszybciej zakończone. Uważamy, że zintegrowany nadzór bankowy będzie stał na straży interesu publicznego i nie będzie chronił partykularnych interesów poszczególnych banków.

7. Klub Parlamentarny PiS chroniąc interesy szerokich grup społecznych zainteresowanych uzyskaniem dostępu do taniego kredytu uważa, że w obecnej sytuacji Rada Polityki Pieniężnej powinna obniżyć zbyt wysokie stopy procentowe. Postulat PiS znajduje uzasadnienie w raporcie OECD, która w swym najnowszym opracowaniu ogłoszonym 28 czerwca 2006 roku krytykuje NBP za zbyt restrykcyjną politykę pieniężną, w sytuacji, gdy inflacja należy do najniższych w Europie (0,9 proc w maju) i nawołuje do obniżki stóp procentowych. Tak stanowcze stanowisko OECD wzmacnia naszą argumentacje i postulaty

8 .Po tym niezrozumiałym z wielu względów zalecaniu KNB Klub Parlamentarny Prawo i Sprawiedliwość może jedynie apelować do Rady Polityki Pieniężnej o obniżenie stop procentowych. Zdajemy sobie sprawę, że w chwili obecnej może to być jedyna szansa na obniżenie kosztów kredytu, co da szansę tysiącom Polaków na nabycie względnie tanio własnego mieszkania.

Źródło: Bankier24

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 1 ~AnoTAk

niech spłacają jak spowodwali ten problem:

https://www.knf.gov.pl/Images/przypomnienie_publicznej_dyskusji_CHF_tcm75-40728.pdf

! Odpowiedz
8 1 ~Zlotowkowicz

Ach coz to za bzdury, pismaki jeden przez drugiego tworza teorie na zamowienie. Wszyscy o tym wiemy ze banki wciskaly komu sie dalo kredyty frankowe, majac na wzgledzie to ze beda klientow obdzierac ze skrory na roznicach kursowych co najmniej dwa razy. I tyle w temacie. Glupkiem byl ten kto ten kredyt bral, a oszustem ten kto ten kredyt dawal. Pora na interwencje regulatora, ktory pozbawi oszustow nieuzasadnionych krociowych zyskow.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
20 1 ~mickiewicz12345

PO nie robi nic a teraz jeszcze pluje na PiS który chce pomóc 600 000 polskich rodzin... Podłe to i niskie.. Sami nie mają pomysłu i wysługują się bankowcom i plują żeby się utrzymać u władzy . Jakoś im umyka fakt że frankowicze to mieszkańcy Wrocławia, Warszawy itp itd ich stały elektorat który NA NICH JUŻ NIE ZAGŁOSUJE bo ODEBRALI/ ODBIERAJĄ NADZIEJĘ na pomoc w wyjściu z matni w jakiej znalazło się "TYLKO" milion Polaków. HALO ! Czyżby spanie prezydenta wynikało z tego że całe PO śpi... ? O PSLu nie pisze bo Piechociński nie ma kompletnie pojęcia o gospodarce i niczego nie załatwił i nie załatwi ... Mistrz uników.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 4 ~AA

Na pewno ten sam PiS?
http://www.pis.org.pl/article.php?id=4415

! Odpowiedz
7 9 ~gosc

Ten PiS to niezle gnoje, lawiranci,i populisci
Bardzo dobrze, że redakcja przypomniała stanowisko PiS w tej sprawie z 2006 r. Te bezczelny szkodniki i cwaniaki napaeaja mnie obrzydzeniem. Nie lubię też PO i całej reszty lewicowo lewackiej w Sejmie ale PiS to wyjątkowa przewrotna lewicowa zakala.

! Odpowiedz
2 2 ~polak2

Wie ktoś jakie wielkie domy ?mieszkania ?kupili Frankowcy a Ci w złotych?Po tym można by wiedzieć jakie z nich Biedacy?albo Bogacze?40 m2 czy 150m 2..........

! Odpowiedz
0 0 ~ja

a 30.88 zadawala cię?

! Odpowiedz
2 6 ~minona

Szydło powołała się na artykuł 71. Konstytucji, który stanowi, że państwo w swojej polityce społecznej uwzględnia dobro rodziny. "Tak jak w przypadku ustawy górniczej, chodzi o dobro rodzin górniczych i tych, którzy żyją z pracy na Śląsku i w Małopolsce Zachodniej, tak w tym przypadku chodzi o dobro rodzin, które skorzystały z możliwości wzięcia kredytu we frankach".Ponad 30% rodaków żyje w biedzie może pani szydło zadba także i o ich dobro zgodnie z zapisem Konstytucji.pani szydło powinna wiedzieć, że Konstytucja dotyczy wszystkich a nie tylko strajkujących.Lekko wydaje się publiczne pieniądze zwłaszcza wtedy gdy nie ponosi się za to odpowiedzialności.Wybraliśmy sobie 460 świń do okrągłego chlewa, które jedną łapą wytykają innym, że dorwały się do koryta a drugą łapą chapią z tego koryta jak najwięcej.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
5 22 ~baca

Kiedy weszły "frankowe" kredyty sam zaciągnąłem kredyt w złotówkach w myśl zasady że pożyczam w tej walucie w jakiej zarabiam i nie muszę się martwić o kursy. Gdybym chciał spekulować na kursach walut to kiedyś stałbym pod bankiem a dzisiaj miał kantor. Śmiali się ze mnie ci co mieli kredyt we frankach i mówili że nie jestem nowoczesny. Miesiecznie oszczędzali kupę kasy w stosunku do kosztów jakie ponosiłem ja. Nie zadrościłem im wtedy ale też nie współczuję dziś. Dziwię się że dziennikarze piszą takie populistyczne teksty i szukają afery tam gdzie jej nie ma. Najciekawsze jest to że jeśli podliczyć dokładnie to ktoś kto ma kredyt we frankach od kilku lat to i tak na dzień dzisiejszy jest "do przodu" a nie stratny. Przy okazji dodam że jeśli ktoś zanosi pieniądze do banku i po pewnym czasie oczekuje zysku nie ponoszą żadnego ryzyka to po prostu jest głupi. Jest inwestycja -jest ryzyko. Kurs franka spadał -oni się cieszyli. Mnie to nie przeszkadzało. Kurs franka rośnie -pazerni i cwani ludzie płaczą głośno- Mam im teraz dopłacać? Media podają że na inne kredyty nie było ich stać. To nieprawda. Bylo ich stać tylko na mniejsze (mniejsze mieszkania). Życzę wszystkim frankowiczą obniżki kursu franka (wszyscy byli tego tacy pewni) i więcej rozsądku w przyszłości

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 2 ~mickiewicz12345

Nic na s tak nie cieszy ja nieszczeście sąsiada

! Odpowiedz
6 6 ~gosc

Polityka PO nie istnieje.Jedynym hasłem które łączy ich przy korycie jest niedopuszczenie PiS do władzy.Media są bardzo pomocne.Tworzy się np.czterdziestominutowe audycje w których dyskutuje się o opozycji używając zwrotów -Pisowski projekt ustawy albo -pisowcy,bez reakcji prowadzącego program.Ba prowadzący wykazuje swoją sympatie nazywając tę partie prawicową populistyczną.Nie ma też co liczyć na projekt w sprawie franka.Są na to zbyt leniwi.Pozostaje więc-Pisowski projekt a ponieważ jest pisowski, to pójdzie do szuflady.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
5 1 ~RYCHO

TY PORYPANY BARANIE WEŻ ODDAJ SWOJE PIENIĄDZE RAZEM Z GUPAWYM KURDUPLEM INIC NIE GADAJ WIĘCEJ NA TEN TEMAT

! Odpowiedz
4 1 ~baba

W punkcie 8 piszą ze stopy procentowe ( PLN) powinny być niższe i tak właśnie powinni wtedy zrobić. Obniżenie stóp procentowych powodowałoby ze braliby Polacy kredyt nie we franku tylko w PLN. Tym samym winna tu jest błędna polityka rządu.

! Odpowiedz
0 4 ~prawda

Winna jest działalność KNFu i kolejnych rządów.....Dlaczego w zaleceniach KNFuz lat 2002-2008 nie wstrzymano możliwości kredytowania w walutach obcych, zwłaszcza we CHFach, co m.in zrobiono w Niemczech..ha?? Kto miał w tym interes....?? No przecież to oczywiste, że banki ..głównie są to instytucje, których największe zyski lądują w kasie zachodnich banksterów...Dając po wysokim kursie banki wiedziały doskonale , że za parę lat na paredziesiąt kolejnych lat kurs wzrośnie..Widać, kto nami rządzi..albo debile, albo niewyedukowane sprzedawczyki... Winne są kolejne rządy od Buzka w 2001 po Tuska w 2008, w międzyczasie byli Panowie Miller, Marcinkiewicz i Kaczyński..Jakoś nikt z nich wtedy, kiedypowinien nie wpłynął na działania KNFu .. (na osoby i zalecenia). Przypomnę, że:Komisja Nadzoru Finansowego to centralny organ administracji rządowej sprawujący nadzór nad rynkiem finansowym w Polsce. (powinno byc dodane: na zelcenie zachodnich korpo i banksterki)W skład Komisji wchodzą: przewodniczący, dwóch zastępców przewodniczącego i czterech członków. Przewodniczącego Komisji powołuje prezes Rady Ministrów na pięcioletnią kadencję. Zastępców przewodniczącego powołuje i odwołuje prezes Rady Ministrów na wniosek przewodniczącego.Członkami Komisji są:Minister właściwy do spraw instytucji finansowych albo jego przedstawicielMinister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego albo jego przedstawicielPrezes Narodowego Banku Polskiego albo delegowany przez niego Wiceprezes Narodowego Banku PolskiegoPrzedstawiciel Prezydenta Rzeczypospolitej PolskiejCo Wy na to??? Wszystkie rządy dały doopy w tej i w wielu innych kwestiach, jak górnictwo, kolej, słuzba zdrowia... Syf jak był, tak jest..Ani PISsss, ani PełO, ani LSD tu nie pomoga, bo widać, że kolesiostwo poza TV..trzyma sztamęTakie jest moje zdanie...Szukam pomysłu, jak zmieńić ten stan rzeczy..Może ruch społeczny taki, jak np. Zeitgeist ???

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 1 ~AD

Ludzie musieliby wyjsc na ulice, aby cos sie ruszylo w tej sprawie. Ale znajac nasza mentalnosc nikt nic nie zrobi. Moim zdaniem najlepiej jak by mozna bylo przewalutowac te kredyty na zlotowki, po kursie z dnia podpisania umowy.

! Odpowiedz
0 0 ~bzyk odpowiada ~AD

Mądry Polak po szkodzie.... Pytanie czy w sytuacji gdyby frank był po 1 pln tez pisałbyś że najlepiej byłoby przewalutować po kursie z podpisania umowy?

! Odpowiedz
0 0 ~Andryej

bo to jest wszystko w Twoich rękach wystarczy odpowiedni papier... http://www.almoc.pl/img.php?id=2651

! Odpowiedz
10 2 ~polak2

To PIS wszystkiemu winien .Na te kredyty to namawiał Kazimierz Marcinkiewicz i Kaczyński.To ich? Banki na to namówiły i miało być bardzo dużo mieszkań .Dwa miliony rocznie pamiętacie te ich obiecanki.Kaziu to nawet w tej instytucji robotę dostał jako zapłatę .

! Odpowiedz
3 0 ~żarty

gdzie moją łapka w dół ??? poblokowaliście aby było tak jak chcecie ????

! Odpowiedz
1 3 ~mvh

Powinna byc dobrowolnosc, TEN CO CHCE POMAGAC FRANKOWCOM, niech dobrowolnie sie opodatkuje na ten cel. Przy okazji mozna stworzyc kolejna agencje gdzie po wyborach niektorzy moga miec fajna przystan gdy sie nie dostana do koryta.

! Odpowiedz
0 0 ~Kredyt_w_PLN

Powinni opublikowac ten dokument w kazdej gazecie. Mozna powiedziec ze PIS prz'yczynil sie do podjecia zlej decyzji przez ludzi.

! Odpowiedz
0 4 ~synghin

czyli mówiąc prościej PiS chce podwyżkę rat scedować na dających kredyty, uwalniając tym samym biorących je od myślenia. Niestety nie przejdzie bo namawianie do niekorzystnego rozporządzania swym mieniem podchodzi pod paragraf KK

! Odpowiedz
1 2 ~wp

podnieść płace do średnich Europejskich i po kłopocie .Zadowoleni będą wszyscy i ci co mają zobowiązania i ci co nie . Takie proste !

! Odpowiedz
1 3 ~MrR

podniesienie płac przeniesie się na podwyżkę cen, co w ostateczności doprowadzi do sytuacji z początku lat 90-tych, gdzie każdy miał miliony w portfelach a niewiele mógł za nie kupić.

! Odpowiedz
0 1 ~olekkk odpowiada ~MrR

a dlaczego będzie wzrost cen? ceny mamy jak na zachodzie i ktoś na tym zarabia ; siła robocza tania jak barszcz - tak więc będziemy jeździć na zakupy na zachód ?

! Odpowiedz
0 0 ~sobota odpowiada ~MrR

bo nic nie było na półkach i pieniądz niewiele był wart bo nic nie można było kupić !!! ale nikt nie przymierał z głodu jak teraz ! . ale z ciebie komuch anypolski, a sam pewnie masz rozpasiony zadek od żarcia ; niech obetną ci pensje do 1200 zł zobaczymy jak będziesz śpiewał czerwony nosie !

! Odpowiedz
1 2 ~Wm

Kredyt walutowy to zawsze ryzyko. Jak sie zyskuje to wszyscy sie cieszą i jest ok, jak się traci to oczekuje się pomocy od innych.

! Odpowiedz
8 5 ~sikorsky

Nie wnikam tu w kwestię czy należy pomagać frankowcom czy nie, bo to osobna kwestia, ale chciałbym na tym przykładzie zwrócić uwagę na różnicę między PiS a PO. PiS stara się pomagać polakom nawet tym którzy na nich nie głosują, tak jak w tym przypadku, a PO olewa wszystkich nawet tych którzy na nich głosują, byle by nie narazić się swoim korporacyjnym sponsorom. Zresztą wiedzą że leming choćby mu nasr... na głowę to i tak będzie głosował tak jaj mu TVN powie...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
3 2 ~cromonch

PiS stara się tutaj zdobyć elektorat rabując wszystkich, którzy nie byli na tyle głupi aby wziąć kredyt we frankach. PO też kradnie, ale przynajmniej nie proponuje przekazać pieniędzy patolom z 5 dzieci i zasiłkiem albo zakredytowanym po uszy debilom.Ale ja i tak głosuję na Korwina bo on tak jak ja uważa, że jak każdy o sobie pomyśli to będzie o wszystkich pomyślane.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 1 ~polak2

To PIS z Bankami was w to wrobiło ?co macie krótką pamięć?Wtedy rządził Kaziu Marcinkiewicz .I miał budować Dwa miliony mieszkań rocznie .Kaziu w nagrodę dostał posadę w Londynie.a Wy teraz macie problem.

! Odpowiedz
0 0 ~gosc

Biedny jelonku (sikorsky) PiS 'pomaga' za twoje pieniądze, chcą z twoich podatków sprawę załatwić a ty biedny cymbale jeszcze na nich za glosujesz. Jakimz durniem trzeba być aby dać się tak doic. Jeżeli przyjmujesz się losem frankowcw to się opodatkuj razem z PiS owocami indywidualnie a od cudzycj pieniędzy po prostu won!

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~gosc

Biedny jelonku (sikorsky) PiS 'pomaga' za twoje pieniądze, chcą z twoich podatków sprawę załatwić a ty biedny cymbale jeszcze na nich za glosujesz. Jakimz durniem trzeba być aby dać się tak doic. Jeżeli przejmujesz się losem frankowcow to się opodatkuj razem z PiS owocami indywidualnie a od cudzych pieniędzy po prostu won!

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~set

Szydlo powinna wspierac prawdziwych Polakow a ci powinni brac kredyt w polskiej walucie.Kukiz na prezydenta.

! Odpowiedz
2 11 ~Iga

Ja też wykupiłam mieszkanie za 40tys zł a za rok rząd rozdał mieszkania za złotówkę,proszę więc o rekompensatę od rządu.Wszyscy tracą , ryzyk fizyk wiedzieli co brali mogli brać kredyt w złotówkach,a co teraz społeczeństwo ma składać się na spłatę ich kredytów to parodia.

! Odpowiedz
6 6 ~OLO

PRZEWALUTOWAĆ PO KURSIE Z 14 STYCZNIA

! Odpowiedz
1 1 ~KraloveL

Kto odda różnice ?

! Odpowiedz
2 2 ~bezkredytow odpowiada ~KraloveL

Nikt nie musi oddawać. Banki dostaną mniej.

! Odpowiedz
4 5 ~jak

durne polaczki a może pomyślisz jeden z drugim na co jest mi potrzebne państwo które nie umie mi pomóc? nie umie pomóc górnikom ,lekarzom, pielęgniarkom, rolnikom , nauczycielom itp. PO CO TO PAŃSTWO? może od razu lepiej się zgłosić do gangsterów żeby oddać haracz przynajmniej nie mają stada urzędników do utrzymania i na jedno wyjdzie . Dopóki nie będzięcie czuć wiezi z drugimi będziecie tylko bydłem na zmywak wy i wasze bachory.p iszę bo pierwszy zrobie wszystko co w mojej mocy by pomóc ludziom którzy w te franki weszli.i dodam że nie mam żadnego kredytu :) i nie potrzebuje :) Co prawda mogę wyjść na ulicę mogę zagłosować zaprotestować tyle mogę

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 2 ~Polaczek

My polaczki? A ty sam nie umiesz nić zrobić? Tylko Państwo Państwo Daj Daj Pomóż Pomóż

! Odpowiedz
1 0 ~SmoczekW

Jeżeli nie zdajesz sobie sprawy jaki jest sens istnienia Państwa (nie mylić z obecna jego formą) to pozostaje mi zaproponować tobie jedynie zbadanie tej kwestii przed jakimkolwiek zabieraniem głosu.

! Odpowiedz
1 4 ~88

Brali we Frankach wszyscy nie tylko osoby mało zarabiające ale też osoby świadome grające na giełdach osoby pracujące w bankach. Kursy walut się zmieniają nawet dziecko z podstawówki to wie. W Frankach były brane też auta i co też państwo ma wziąć na siebie czyjeś audi bo nie przewidział kupujący kursu. Albo ktoś ma 2 kredyty we Frankach bo brał 2 mieszkania pod inwestycję i podnajmuje lokale. A sam mieszka w spłaconym domu po babci.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 3 ~Franek

A co by było gdyby chf spadł do 2,5 ? Czy tez byłby lament ? Pewnie tak , zlotowkowicze by palili opony jak im źle. Te wszystkie lamenty powinny sie skończyć. Teraz Szwajcarzy nakupują Euro w dobrej cenie, za pól roku powiedzą, że jednak ich gospodarka nie udźwignie tego i ustawia znowu barierę. Niestety tak to juz jest ktos zarobi bardzo dużo na takich ruchach, kosztem innych. Jest to czysta spekulacja , ponieważ nawet rubel nie miał szansy na takie ruchy jednego dnia. Co by tylko rząd nie wpadł na pomysł zeby ustawić jakiś sztywny kurs , chyba, że 2,8 zł :-) żeby wypośrodkować tych co brali kredyt po 2 i tych co brali po 3,6. Nie ma co sie spinac jak Szwajcarzy łykną euro i po dobrym kursie to zmienia politykę, teraz nie mogą nic robić za szybko, bo wszyscy by ich wyśmiali. Pozdrawiam kredytobiorców i oby żyło nam sie lepiej to sobie poradzimy z kredytami.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 4 ~oro

Socjalistyczna partia nieudaczników PiS i jej POpulistyczne, nigdy nie spełniane, żądania.Wygraliście wybory i po dwóch latach sami oddaliście władzę decydując się na przedterminowe wybory. BNie potraficie rządzić, tylko narzekać.

! Odpowiedz
0 10 ~toproste

A KTO BEDZIE PAŁCIŁ MOJE !!!!??? To ja wspomagam własne państwo bo nie chciałem być Cwany i wziołem w złotówkach więc jestem śmieciem tak?! A taki gnojek jeden z drugim zgrywałCwaniaka, śmiałsięz takich idiotów jak MY (złotówkowcy), zasuwał na szwajcarów a teraz MY MAMY MU DOPŁĄCAĆ !!! Wara od moich pieniedzy. Chciałbyć cwany brał kredyt po 1,5zł to niech teraz pąłci lub sprzedaje, mam to gdzieś .Moze sobie wziać w złotówkach !! Bedzie wiedziałco to jest spłącanie kredytu w polsce w polskiej walucie. PANOWIE z PISU, sio od naszej kasy, chcecie im dawać, dawjcie z włąsnych pensji ! Nikt ich nie zmuszał do brania we frankach. Żyjąw kraju w którym waluta skacze jak oszalała w góre i w dół od 100 lat ! wiec czego sa zdzwieni? Albo dopłacacie wszystkim albo won, Inaczej ja na pewno na was juznie zagłosuje NIGDY

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 2 ~Chf

A do górnika i tak wszyscy dopłacą. I to górnik wygrywa wszystko :-)

! Odpowiedz
1 6 ~bnr

DRODZY FRANKOWICZE, znawcy rynku walutowego jak mniemam po walucie Waszego kredytu, odróbcie sobie teraz straty na FOREXIE. Osobiście straciłem jako inwestor kupę kasy na 'frankogeddonie', inni stracili na kursach akcji dziesiątki razy tyle co ja, ale jestem DOROSŁY i jak podpisuję papier w DM że wiem, co to RYZYKO, to znaczy że ZDAJĘ SOBIE Z NIEGO SPRAWĘ I GODZĘ SIĘ Z NIM

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
3 12 ~pomocy

Ja nie brałem kredytu we frankach, tylko spłacałem złotowy. Odsetki były większe, niż frankowe. Może PIS pomoże mnie i mi zwróci różnicę? Może zniosą mi PIT, jak chcieli kopalniom. Mnie też jest ciężko.

! Odpowiedz
9 4 ~bezkredytow

Nie rozumiem takiej argumentacji. Przecież nie będzie Ci lżej z powodu satysfakcji, że spłacającym kredyty we frankach jest dużo gorzej. Zarówno Ty jak i oni wzięliście kredyt, więc musicie go spłacać. Czy jednak na dowolnych warunkach? Rozwiązanie tego problemu opłaci się i im, i Tobie.

! Odpowiedz
2 1 ~Rza

Jak rząd chce pomóc a nie rujnować Banki to niech pozwala odliczać odsetki od podatku !!!

! Odpowiedz
0 4 ~bezkredytow

Nikt nie chce rujnować banków. Jak czytam takie komentarze, to odnoszę wrażenie, że nie ma bardziej gorliwych obrońców bankierów niż Polacy;)

! Odpowiedz
12 5 ~Radecki

jeśli Rząd pomagał z akcjami jak Rodzina na swoim lub MDM to dlaczego nie powinien pomóc w jakikolwiek sposób osobą posiadającym kredyt we frankach? czy on też wtedy pisali że nie zgadzają się na pomoc? czy jak rząd wspierał banki to też były takie sprzeciwy? czy jak chce pomóc górnikom to też ten kto nie jest górnikiem twierdzi że mogli wybrać sobie inną pracę a nie mieliby problemu? czyżby tzw. Polska zawiść się odzywała?

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 3 ~ppppp

MDM i Rodzina na swoim to programy pomocowe dla slabnacego sektora budowlanego, programy wykreowane na potrzeby lobby deweloperskiego, nie pojmujesz tego? to nie dla maluczkich tylko dla grubasow z wawy, a w temacie franka szkoda mi kredytobiorcow (wszystkich), ale jakakolwiek pomoc (jak i w/w programy) to zwyczajny niczym nie uzasadniony socjal, w wiekszosci przypadkow dla ludzi zamozniejszych

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
5 16 ~marek

Jak czytam; kiedy coś sie dzieje,że PIS post factum ma zawsze pomysł na coś.. to zaczynam się bardzo bać. Dlatego ZAWSZE zaglosuję przeciw tej populistycznej partii

! Odpowiedz
5 4 ~ja

oj glupi ty glupi, a dlaczgo glupi? bo biedny! a dlaczego biedny? bo glupi! a dlaczego...:))

! Odpowiedz
0 4 ~ty odpowiada ~ja

Piszesz o sobie?

! Odpowiedz
2 1 ~Patriota odpowiada ~ja

To chyba o Tobie... :):) i wodzu jareczku.

! Odpowiedz
0 1 ~fix

Populisci obniżyli podatki i składkę rentową...

! Odpowiedz
16 17 ~ave

Frankowicze nie są samotną wyspą. Jesteśmy związani z całą gospodarką.No cóż, kurs franka nie tylko mnie będzie rujnował-kredyt mi urósł o kilkadziesiąt tyś. zł- już wiem że skończyły się zakupy ubrań, lepszego jedzenia, może trzeba będzie sprzedać auto, nie bedzie zatrudniania budowlańców do remontów, wizyt w restauracjach, wakcji itd.To że ja nie wydam pieniędzy i być może kilkadziesiąt tyś. innych osób na pewno odciśnie się na gospodarce spadkiem wydatków konsumpcyjnych, inwestycji ;wówczas niestety odczuje efekty tego całe społeczeństwo. Nawet hejterzy którzy się bardzo cieszą z naszych-frankowiczów-kłopotów. Przestaniemy wydawać pieniądze, które być może utrzymywały panią na kasie w sklepie, mechanika samochodowego. Mniej naszych wydatków to też mniej podatków które można wydać.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
10 6 ~babci

Mądrze piszesz.

! Odpowiedz
6 11 ~on odpowiada ~babci

Chcieliscie miec mniejsze raty praktycznie o 50% w porownaniu do kredytow w zlotowkach to teraz placcie. I tak przy takim kursie wychodzi taniej niz kredyt zlotowkowy. A bylo sie smiac z tych co brali kredyty w zl?... Dziwny kraj... A frankowiczom skonczyl sie luxus placenie duzo nizszych rat, teraz sa na poziomie tych co brali w rodzimej walucie kredyt

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 3 ~pk

nie sadze ze tak zrobisz...? nie odlozysz nadwyżki, ale rzeczy o których piszesz i tak skonsumujesz

! Odpowiedz
3 6 ~marek

Taki właśnie będzie efekt. Ale po co ten post, co chcesz pokazać czy udowodnić i komu?.Podjąłeś pewne ryzyko jakie my wszyscy młodzi podejmujemy ( ja np. założyłem firmę), mamy z tego zyski lub straty. To że ty nie zatrudnisz budowlańców nie wpływa na mój biznes. Popełniłeś błąd i to jest OK. Teraz czas abyś go naprawił albo poniósł jego konsekwencje, nie jedząc na mieście, tylko gotując w domu. Czego ci życzę, go ja też gotuję w domu, taniej, oszczędniej, zdrowiej

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 1 ~ppp

No dobra ale czego oczekujesz?

! Odpowiedz
3 2 ~Lipalo odpowiada ~marek

Ty chyba nie zrozumiałeś co napisał/-a "~ave". Sytuacja wpłynie właśnie na Twój biznes! Obojętnie, czy będziesz mechanikiem samochodowym, spawaczem, czy sprzedawcą w sklepie. Kasę, którą normalnie dostałbyś między innymi Ty za swoje towary lub usługi, dostanie bank w racie kredytu. Bank, który w większości jest w rękach ludzi z zagranicy. Pieniądz zatem wypływa z naszej gospodarki. Mniej wydatków wewnątrz Państwa, mniejszy wzrost gospodarczy, mniej miejsc pracy, mniej inwestycji.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 2 ~Raf

Ach ta żelazna logika, zabierzemy jednym, damy drugim, albo ułatwimy jednym, a utrudnimy drugim i w ten cudowny sposób gospodarka się powiększy. HALO pobódka, czas poznać podstawową zasadę dobrobytu i bogacenia się narodu : nie liczy się czy masz 10 czy 1000 papierków na, ktorych widnieją królowie polscy, tylko ile dóbr i usług produkuje dany naród. W tym wypadku zyskaja frankowcy, a stracą złe i niedobre banki i jak myślicie, co zrobią gdy im nagle zabierzecie te pieniądze ? Napewno będą sobie szczęślwie hasać po łąkach. Straty, które banki poniosłyby na frankowcach, przeniosą na innych klientów i ceny usług bankowych wzrosną. I w ten oto cudowny sposób będziemy się dokładać do jakiejś grupy osób, tylko po to żeby mieli lepiej, łatwiej. Ale poczekajcie ....... Skoro im się należy to mi też, jestem mistrzem w wydawaniu pięniedzy i zrobię to lepiej, od frankowców, dzięki mnie powstaną nowe miejsca pracy ! A tak na poważnie, ludzie to od 18 roku życia, pracujecie na swój rachunek, kto wam do cholery kazał brać kredyt ? Kto kazał brać kredyt we frankach ? Mogliście wziąć kredyt w walucie jakiegoś afrykańskiego plemienia i to jest wasza sprawa nie moja.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 1 ~Mietek odpowiada ~on

Kto się śmiał "z tych co brali kredyty w zł?" Co niby w tym jest śmiesznego? Mój znajomy - trójka dzieci, żona z- aby móc kupić mieszkanie (20 letnie w bloku, 50 m2) musiał wziąć kredyt w CHF, bo w zł nie mieli zdolności."Z obfitości serca usta mówią" (to jest ewangeliczne ostrzeżenie!). Niektórzy tak się cieszą z nieszczęścia - a może tragedii - innych, że można to jedynie wytłumaczy jakąś chorobą.Czy naprawdę coś z tego macie? Nie - nie macie nic, a jednak aż sikacie z radości. Dziwne.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 0 ~bacaaaaa

Jak już ktoś pisał odbijecie sobie na foreksie. Może nawet do kasyna powinniście iść. Zapomniałeś napisać że trzeba jeszcze kupę czasu żebyście zaczęli tracić w stosunku do tych co brali kredyt w złotówkach. Skoro braliście kredyt we frankach to znaczy że byliście pewni że tyle franków zarabiacie. Wiesz przecież że długoterminowo i tak jesteście do porzodu. Nie bierz nas na strachy a już na pewno nie na litość. Nie zazdrościłem Wam jak kurs spadał i nie żałuję Was teraz. Może tym co poszli do kasyna też trzeba jakoś pomóc. Jak stracili kupę kasy to bedą musieli sprzedać samochód -mechanik nie zarobi... ograniczą zakupy itd. Ogarnijcie się i nie zachowujcie jak małe dzieci. Byliście pazerni i naiwni -jak ci co idą do kasyna. Jeśli jesteście dorośli i zdrowi na rozumie to wyciągnięcie wnioski. a jeśli chodzi o pieniądze to prezesi banków wydadzą ich więcej więc będą na rynku. Życzę spadku kursu i rozsądku.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 2 ~mirek

Rozgrywki poza kamerami odbywają się na całym świecie. Dla zwykłych obywateli informacja, że dla dolara jako waluty światowej dni są policzone wydaje się być żartem. Jednak coraz więcej krajów odchodzi od USD. Jeśli jesteś finansowo powiązany z Wujem Samem, polecam bardzo dobry wywiad http://independenttrader.pl/237, sytuacja_dolara_na_antenie_ntv.html

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
9 15 ~szuja

Wzięli we Frankach i płacili taniej a teraz jeszcze im dopłać. buhaha.

! Odpowiedz
1 11 ~maniek

Wzięli złotówki, które zostały indeksowane do kursu franka....

! Odpowiedz
1 3 ~Też_frankowicz odpowiada ~maniek

Nie. Wzięli franki, które od razu zostały sprzedane za złotówki po kursie z dnia wypłaty.

! Odpowiedz
1 3 ~anty

Wpisujacy tu zakladaja,ze polityk jesli cos mowi to chce to zrobic-moze mowi bo to ladnie brzmi i moze doprowadzi to do"koryta"politykow nie "frankowiczow.

! Odpowiedz
5 6 ~ja

Super. Nie ma to jak przewalutowac kredyt (bo to jest dokadnie to co oni proponuja) w najgorszym momencie. PiS sa mistrzami w przekonywaniu, ze czarne jest czarne, a biale jest biale. Przepraszam, ze biale jest biale, a czarne jest czarne. Przepraszam, ze czarne jest biale, a biale jest czarne.

! Odpowiedz
10 12 ~Krzysiek

Widzę, że schadenfreude jednak dominuje w Polsce. Niestety, nie wróży "nam" to dobrej przyszłości. Świadczą o tym wpisy (np. Marek, gierek itp.). Co im do cholery przeszkadza, że na skutek przedstawionej propozycji banki, które no i tak osiągają gigantyczne zyski, będą musiały częściowo współuczestniczyć we wzroście kosztów, który nie jest - co chyba każdy widzi - normalnym wahnięciem, tylko gigantycznym krachem?Najbardziej zabawne - a może raczej smutne - jest to, że jest duże prawdopodobieństwo iż wspomniana propozycja jest w interesie np. takiego Marka, który tutaj gardłuje przeciw. Oczywiście przy założeniu, ze coś pożytecznego robi i zwyczajnie los jego zależy od zasobności portfela potencjalnych klientów.Ech, ta zawiść - Quo Vadis Polonie?

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
3 7 ~goldman

jestes poprostu glupi

! Odpowiedz
0 1 ~Mietek odpowiada ~goldman

Stoisz właśnie przed lustrem i wypowiadasz to zdanie? Ale nie musisz się tym chwalić w necie!

! Odpowiedz
14 16 ~Tomek

Hej głąby, które cieszycie się z frankowców, a czy WY nie myślicie że ten kurs franka was nie dotyczy. Trochę makroekonomi a będziecie wiedzieć że rata poszła średnio o 400 zł a więc 700 tyś kredytów hipotecznych plus kredyty inne ( tak jak ja na samochód ) to ok 200 tyś czyli 900 tyś kredytów. Teraz 900 tyś razy 400 zł co daje nam 360 000 000 zł m-c na rynku. Każdy z nas o 400 zł mniej kupi miesięcznie dóbr konsumpcyjnych co rocznie daje nam ponad 4 miliardy zł. Mniejsze wpływy do budżetu z podatku VAT ok 800 mil zł dodatkowo podatek dochodowy ok 600 mil. co razem daje nam 1 400 000 000 zł rocznie mniej dla państwa. To teraz Pani Kopacz i inni ministrowie tą kwotę będą musieli czymś innym załatać, może kolejny para podatek w cenie paliw, a może inne, cena wody w górę czy może inne podatki. Poza tym mniejsza sprzedaż to i mniejsza produkcja co niesie za sobą redukcję zatrudnienia ( wzrost bezrobocia ) I co wy na to WSZYSCY cieszący się z wysokich rat w frankach.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
11 9 ~lelo

Sam jesteś głąb i burak jeszcze

! Odpowiedz
6 5 ~QQ

Dobrze mówisz; prowadzę działalność i dokładnie tak samo pomyślałem: spadek konsumpcji jest nieunikniony jeżeli budżet domowy schudnie o kilkaset złotych miesięcnzie

! Odpowiedz
4 5 ~Zlotowek

a po co brales kredyt we franku ? trzeba bylo wziasc w zlotowce ...... o sorki, wtedy bys placil 6% odsetek rocznie a tak placiles tylko ok 1,5% dopoki franek nie zdrozal, pytam sie wiec tych wszystkich PISuarowych politykow teraz tak glosno krzyczacych - czemuscie nie pomagali polskim rodzina przez tyle lat splacac wysoko oprocentowanych (w stosunku do frankowego) kredytow zlotowych ???, moze ktos splaci mi zadluzenie karty kredytowej ? bo nie mam z czego zaplacic ? zadnej pomocy dla frankowiczow - 99,9% z nich podpisalo oswiadczenie o tym ze wiedza co to jest ryzyko kursowe

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 5 ~dotomek

GŁĄBIE a jakis ty samochod kupil ze ci rata o 400 zl wzrosnie ? ..... no wlasnie, stac cie zeby zaplacic wyzsza rate, a ta ilosc 700 tys kredytow ??? sprzedaj samochod, doplac troche i kup bilet miesieczny :-)

! Odpowiedz
2 1 ~babcia

Masz rację.

! Odpowiedz
1 3 ~poldek

Kolego kurs to nie wszystko. Bank Szwajcarii jednocześnie obnizyl stopy procentowe. W tym wypadku stopy rekompensują wzrost kursu o 14%. Czyli de facto przy kursie 4,1 raty sie nie zmienia. Jedynie nadwyzka ponad 4,10 spowoduje wzrost raty. Jesli zaś kurs spadnie poniżej 4,1 to dla większości kredytobiorców raty spadną. Oczywiście musi nastąpić dostosowanie. Libor sie dostosuje w miesiąc, stawki stosowane są po ustalanym raz na 3 miesiące kursu liboru. Takze dostosowanie potrwa ze 4 miesiące. Takze wpływ na gospodarkę to gora pierwsze półrocze.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
3 3 ~inw_M

Rata nie skoczyła o 400 tylko o 200 zł (nie wziąłeś pod uwagę obniżki stopy procentowej przez SNB). 560 tys. Polaków ma kredyt we frankach, z tego nie więcej niż 10 % będzie miało problemy ze spłatą. Prawie połowa frankowiczów lub nawet więcej nie będzie nawet musiała za ciskać pasa bo dla nich 200 zł to jeden wieczór w knajpie, albo krem Diora. Piszesz tak jakby kredyt we frankach brali biedni ludzie - być może część z tych osób może mieć problemy - ale nie przez okres całego kredytu, nie wiadomo co będzie za np. 5 lat. Dom lub mieszkanie można wynająć i raty będą się spłacać przynajmniej w tym najtrudniejszym okresie. Więc nie panikujmy, Całe te Twoje oblkiczenia są śmieszne - nie kompromituj się.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 0 ~pk

zdradzew ci sekret- teraz wszyscy jeczycie bo widać ze was doja, doja was od początku a wy się z tego jeszcze cieszyliście:), teraz doja was podwójnie to już się nie cieszycie:)- wydaje się ze ci co was doja stwierdzili ze jesteście na tyle glupi ze wytrzymacie nawet podwójne dojenie, pomarudzicie 2 miesiące a potem będzie sie cieszyc ze spadlo do 3,8 i znowu będzie wiosna :)

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
3 0 ~pk odpowiada ~Zlotowek

trzeba umozyc wszystkim po 30 tys - tym co maja w walutach po kursie obecnym walut w których maja

! Odpowiedz
5 3 ~karina odpowiada ~Zlotowek

We frankach brali ci których nie było stać na zakup wysoką ratę w złotówkach, niektórzy nie mieli wyboru 1!!!, to nieprawda ze frwnkowicze to osoby zamożne. Pozdrawiam

! Odpowiedz
0 1 ~luzik

Bez obaw. Wibor poszedl w dol i ci co maja kredyty w pln uzupelnia te luke. Po prostu frankowcy witajcie w swiecie zlotowkowcow.

! Odpowiedz
4 3 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
7 5 ~olo

Przewalutować po kursie z 14 stycznia, zgadzacie się frankowicze,?

! Odpowiedz
5 2 ~mol

To by było sprawiedliwe

! Odpowiedz
1 5 ~inw_m

A ja straciłem na giełdzie na kursie PKO BP, może oddacie mi różnicę na dzień 14.01, to prawda mogłam nie kupować akcji - ale i wy nie musieliscie brac kredytu we frankach.

! Odpowiedz
8 16 ~Marek

Absolutnie nie wolno pomagać kredytobiorcom we franku!! Skoro wzięli taki kredyt, wiedzieli o ryzyku wahań kursu, to teraz jest wyłącznie ich problem! Teraz powinni spłacać wszystko co do grosika! A jak nie stać ich, to też ich problem, bo nikt im nie kazał kupować przewartościowanych mieszkań w kredycie w obcej walucie. Nauka kosztuje, czasem bardzo słono, a za błędne decyzje w życiu się ponosi konsekwencje! Co ma do tego Państwo? Długi frankowców są wyłącznie ich prywatną sprawą i wiążą ich umowami z bankami.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
9 8 ~Tomasz

A to, że ktoś nie ma pracy to jego prywatna sprawa czy państwowa? Jeśli prywatna to dlaczego płaci się ludziom za to, że nie pracują? A to, że ktoś nie ma na zapłatę rachunku za energię to prywatna sprawa czy państwowa? Jeśli prywatna to dlaczego są jakieś dopłaty "dla biednych"? Zastanawia mnie jeden fakt. Państwo (politycy), które wpierdziela się na każdym kroku w życie Kowalskiego i jego pieniądze akurat w tej kwestii absolutnie nie chce nic zrobić. Dlaczego? Odpowie mi ktoś?

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 3 ~inw_N odpowiada ~Tomasz

Jeżeli jesteś biedny też możesz skorzystać z pomocy MOPSU - państwo ci nie odmówi, napisz podanie ze nie stać cię na spłatę kredytu, udokumentuj ze nie masz dochodów - jak ci co nie płacą za prąd - i masz załatwione, jesteś śmieszny.

! Odpowiedz
9 12 ~gierek

to trzeba było nie brać kredytów na wille być skromniejszy a nie robić z siebie milionera , a ci co brali to pełnoletni , rozumni to co nie znali ryzyka , ja w 2007 roku słyszałem że dolarem i frankiem będzie można się podcierać no to się podcierajcie i nie lamentujcie

! Odpowiedz
4 7 ~baca

Popieram! To za ich pazerność, niech płacą sami.

! Odpowiedz
9 8 ~mike

Zawsze największym wrogiem Polaka jest drugi Polak. Z Narodem wiecznie podzielonym, nigdy ten kraj nie urośnie w potęgę. Ruscy się tylko cieszą.

! Odpowiedz
11 3 ~mmm

Sekta PO sie ujawniła na bankierze, widac, słychac i czuc ten odór...... frankowicze, to oznacza jedno ze PO Wam nie pomoze, a kurs franka niestety ale bedzie szedł z dolarem

! Odpowiedz
4 9 ~qwerty

Szydło, płać ze swoich....

! Odpowiedz
4 14 ~plazowicz

Czyli chcą przenieść tzw. subiektywne ryzyko, dotyczące wąskiej grupy ludzi, przeważnie zamożnych względem reszty, na ryzyko systemowe. Np. upadku banków i co się z tym wiąże utraty depozytów przez zupełnie niezamieszanych w sprawę franka ludzi i firmy. Fundusz gwarancyjny nie wytrzyma upadku nawet średniego banku. A jest kilka małych, jak np. banki Czarneckiego które już dziś mają kłopoty.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 4 ~xyz3

Ale są też banki które mają się świetnie. Nawet planują duże dywidendy dla akcjonariuszy i premię za dobrą pracę dla menedżerów. Propozycja pani Sz. nie musi prowadzić do upadku systemu bankowego. Na przykład na Węgrzech uchwalono podobne prawo i banki nie upadły. Oczywiście należy się spodziewać, że bankowi menedżerowie będą wieszczyć prawdziwą katastrofę i koniec świata, ale jest to na tyle wąska i zamożna grupa ludzi, że możemy się tym nie przejmować. Na pewno w samych skarpetkach nie zostaną.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 1 ~wi

Bzdura - zrozum jak KNB ucięła gwałtownie kredyty w walutach waluty sztucznie podskoczyły - to była pułapka - w tym samym czasie stopy WIBOR były jedne z najwyższych w historii

! Odpowiedz
1 2 ~plazowicz odpowiada ~xyz3

Banki to instytucje o wysokim zadłużeniu. Praktycznie składają się z samych długów. Upadek jednego może wywołac panikę i reakcję łańcuchową. Poza tym jeden bank trzyma miliardy w innym banku na lokacie nocnej. To wszystko są naczynia połaczone i nie jest tak, że wyciągnięcie iluśtam miliardów nie odbije się na poziomie ryzyka deponenta lokaty. A nawet kredytowbiorcy... bo jak bank upada to syndyk z miejsca każe spłacać kredyty przed terminem. Chcesz oswajać się w praktyce z prawem bankowym i upadłościowym?

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 5 ~plazowicz

Matol, matoła, matołem pogania.

! Odpowiedz
3 12 ~bari

Pomoc tylko poprzez zaangażowanie banków i dogadanie się z nimi, jak zrobił Orban. Przede wszystkim zlikwidować bankowy tytuł egzekucyjny, to kuriozum istniejące w niewielu krajach cywilizowanego świata.

! Odpowiedz
3 12 ~Ola

Proponuję, żeby każdy frankowicz zrezygnował z pracy i poddał się procedurze upadłości konsumenckiej. Niech banki biorą swoje nieruchomości.

! Odpowiedz
5 11 ~dna

Niech biorą. A tacy upadli frankowicze niech mieszkają na śmietniku.D

! Odpowiedz
14 8 ~mazo odpowiada ~dna

Nie rozumiem takiej nienawiści - bardzo współczuję Panu/Pani .Nie mam kredytu we frankach , ale uważam ,że państwo powinno pomóc

! Odpowiedz
4 7 ~max odpowiada ~mazo

nie ma co rozumieć - zawsze tak było jest i będzie, że największym wrogiem polaka jest drugi polak

! Odpowiedz
8 4 ~autor odpowiada ~mazo

państwo jest od pomagania swoim obywatelom i powinno pomóc, dzisiaj frankowicze jutro ktoś inny może potrzebować pomocy

! Odpowiedz
3 1 ~szalom odpowiada ~mazo

Jak matole?

! Odpowiedz
0 2 ~Baca odpowiada ~mazo

nie zgadzam się

! Odpowiedz
5 17 ~szydełko

ta cała szydło to jednak tępota. czemu dba o bardzo wąską grupę , a nie o cały naród.

! Odpowiedz
15 7 ~xyz3

Jeżeli grupę około 600 tys. osób wraz z rodzinami, nazywasz "wąską grupą", to jak nazwiesz grupę menedżerów i akcjonariuszy bankowych którzy przede wszystkim skorzystają na tej sytuacji? Skorzystają w formie różnych premii, podwyżek, nagród oraz dywidend.

! Odpowiedz
3 9 ~stefek odpowiada ~xyz3

Akcjonariusze zyskają??? Nie masz zielonego pojęcia jak wygląda sytuacja. Akcjonariusze stracą niestety (proponuję obejrzeć dynamikę kursów banków w dniu wczorajszym). Menadżerowie z ruchu CHFa na rynku nie zyskają (nie bardzo widzę ten mechanizm - wytłumacz może), a biorąc pod uwagę, że bank może mieć problem ze spłacalnością kredytu, te "premie, podwyżki, nagrody i dywidendy" mogą w ogóle nie mieć miejsca.Swoją drogą skoro uważasz, że życie takiego menadżera i akcjonariusza jest tak zajebiste - zostań menadżerem / akcjonariuszem. To nie jest niemożliwe. Wystarczy skończyć jakąś rozsądną szkołe, zapieprzać w banku z 10 lat, siedzieć po godzinach, jest szansa!!! A akcjonariuszem jeszcze łatwiej - konto maklerskie, zakup akcji i voila!!!

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
4 2 ~xyz3 odpowiada ~stefek

Akcje banków spadają, bo akcjonariusze już przewidują, że propozycja pani Szydło może zostać niedługo wprowadzona w życie. Dziękuję, ale z propozycji zakupu akcji nie skorzystam - nie chcę dokładać nikomu pracy ponad jego siły i możliwości.

! Odpowiedz
3 22 ~lol3

to ja podsunę PiS lepszy pomysł - umorzyć wszystkie kredyty wszystkim Polakom - o ileż łatwiej będzie wtedy nam wszystkim i jak Państwo świetnie zadba o "dobro rodziny". Jak iść to na całość, po co się rozdrabniać na frankowców, złotówkowców, eurowców, chwilowców, itp.

! Odpowiedz
16 5 ~xyz3

Przecież nikt nie proponuje umarzania kredytów! Propozycja zmierza jedynie do ograniczenia nadzwyczajnych zysków banków. Gdyby propozycja została wprowadzona w życie kredytobiorcy i tak mieliby nielekko, a banki i tak by zarobiły sporo więcej niż się spodziewały (nie zakładam oczywiście, że banki udzielały tych kredytów z pełną premedytacją)

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
6 9 ~stefan odpowiada ~xyz3

Nadzwyczajnych zysków banków?? O czym właściwie mówisz? Twoim zdaniem jeśli rośnie kurs CHF to bank zarabia? Czyli jak kurs spada, to bank traci...? Niestety to tak nie działa. Bank, żeby pożyczyć / kupić CHFy musi je mieć. Pożyczyć po kursie międzybankowym od innego banku (szwajcarskiego albo innego który te franki ma). Później je przewalutowuje i podstawia złotówkę. Przewalutowuje po bieżącym kursie (czyli dla kredytu z 2007 jest to powiedzmy 2,1). Potem pożycza franki, przewalutowując na równowartość w PLN (kurs bieżący z uwzględnieniem większego lub mniejszego spreadu plus marża). Marża (niezależnie od waluty) jest zyskiem banku, który ma pokryć ryzyko kredytowe (nie wszyscy spłacają) i oczekiwania właściciela banku co do wzrostu przychodów firmy. Spread jest ewentualnym zyskiem banku (j/w). Po okresie kredytowania Bank ma odwrócić pozycję, czyli rozliczyć pożyczkę międzybankową. W tym celu przewalutowuje PLNy do CHFa po kursie bieżącym (obecnie 4,25) i rozlicza się z pozyczkodawcą. Reasumując - bank nie zarabia na zmianie kursu tylko na ewentualnym spreadzie. Gdzie są zatem konkretnie te "zyski nadzwyczajne"??

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~123 odpowiada ~stefan

No właśnie - można sobie wyobrazić, że bank udostępna franki pożyczkobiorcą na konto frankowe. A pozyczkobiorca sam je przewalutowuje na PLN po kursie takim jaki jest dnia pociągnięcia kredytu. Po 10 latach spłaca we franku kupionym po innym kursie. W Polsce bank pożycza franki, ale to on (a nie kantor) przewalutowuje je na złotówkę. Czy w takiej sytuacji rząd również powinien zwracać różnicę?

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 1 ~xyz3 odpowiada ~stefan

Tak na zdrowy rozum, to ktoś zawsze musi zarobić skoro kredytobiorca płaci więcej - albo polski odział (jeśli dysponuje własnymi środkami), albo zagraniczna centrala (która udzieliła kredytu oddziałowi). Niepotrzebne są te wszystkie wywody o przewalutowaniach. Ja na przykład bardzo chętnie udzieliłbym kredytu we frankach przy rosnącym kursie - doję złotówki i odbieram raty w złotówkach. Co najwyżej podzielę się zyskiem z ciocią w Szwajcarii, która będzie udawać, że mi pożyczyła Franki. Marża będzie stanowić niewielką część mojego zysku.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 2 ~abc odpowiada ~stefan

Bank nie pożyczał franków, żeby je pożyczyć kredytobiorcy. Tylko przewalutował na franki złotówki które pożyczył!!!!

! Odpowiedz
1 2 ~malkontent odpowiada ~stefan

niestety masz rację, ale nie stracimy, za nasze oszczędności ktoś kupił sobie loft a ktoś inny samochód, chyba stać nas by im to podarować? Państwo dopłacicie i już.

! Odpowiedz
5 2 ~xyz3 odpowiada ~malkontent

Nikt nie chce nikomu nic darować! Propozycja pani Sz. ma - jak rozumiem - umożliwić kredytobiorcom w CHF spłatę zobowiązania, bez wpędzania ich w dramatyczną sytuację.

! Odpowiedz
6 16 ~analityk

Co ma do powiedzenia ta ignorantka Szydło ? To beztalencie, które się kompromitowało w Brzeszcze. To jest cały PIS

! Odpowiedz
9 9 ~analytyk

Ty za to dałeś popis analizy "ignorantki Szydło" na bardzo wysokim poziomie.

! Odpowiedz
5 9 ~sowaisroka

Nie róbcie paniki! Nie świrujcie!! Za chwilę przyjdzie belka i zrobi franka po 20 groszy!! Musi tylko dopić koniak w knajpie"sowa i przyjaciele". Taka to ona jest ta belka!Banki będą wam płacić raty, a nie wy im!

! Odpowiedz
0 14 ~Krul

A Ci którzy mają kredyt na 10 lat z oprocentowaniem zmiennym mogą się domagać zmiany przepisów? Może też PIS zrobi nową ustawę powołując się na konstytucję że wszystkie kredyty będą z oprocentowaniem stałym? No bo jak stopy procentowe wzrosną to Polacy mający kredyt w PLN zapłacą wiekszą ratę niż obecnie! Jak równość dla wszystkich to dla wszystkich!

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
4 6 ~kalix

Mam nadzieję że Bankier wysili się i pokaże całą litanię obietnic ekonomicznych PO które nie zostały zrealizowane. Zapewniam że to nie będzie trudne. A co do meritum to nie ma tu sprzeczności, te kredyty pozwoliły kilkuset tysiącom młodych rodzin zamieszkać na swoim i taka była polityka PiS. Wtedy nie tylko PiS się mylił, ale mylili się prawie wszyscy co dy tych kredytów, również, a może przede wszystkim PO. Pokażcie mi jednego ekonomistę związanego z PO który wtedy przewidziałby obecny kurs.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 20 ~KredytobiorcaPLN

Ciekawe, gdyby kurs franka skokowo zmalał do 2,50zł, czy ci wszyscy którzy teraz wyciągają rękę po pomoc byli by chętni wpłacić uzyskaną różnicę do kasy państwa???Jak się bierze kredyt w obcej walucie to trzeba sobie skalkulować zysk i ryzyko!

! Odpowiedz
13 3 ~xyz3

Pewnie by nie wpłacili. Ale co z tego!? Czy nie powinniśmy pomagać tym którzy kiedyś się pomylili, albo nawet myśleli, że wiedzą lepiej niż inni, co będzie w przyszłości? Kierujesz się zasadą "teraz im pokażę, że JA byłem mądrzejszy". A te "złote" zasady ekonomiczne są tylko wtedy coś warte, jeśli już wiemy, że się sprawdziły ...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 4 ~ja odpowiada ~xyz3

A z czyich pieniędzy powinno państwo pomóc tym, którzy "nie byli mądrzejsi" i m.in. słuchali PiS biorąc "tanie kredyty w CHF"? Państwo nie ma drukarni pieniędzy. Jedyne istotne źródło kasy w budżecie to podatki. Zatem ta pomoc będzie zrealizowana z Twoim i moich podatków. Poza tym, ja spłaciłem kredyt frankowy pół roku temu, dokładając do niego ok 100 tys zł. Zatem dlaczego mnie państwo nie maiłoby zwrócić tych pieniędzy. Brałem po 2,1. Rozliczyłem po 3,45. Czy to jest fair? Nie jest... I co z tego?...Abstrahując od realnego problemu frankowiczów, irytuje mnie pieprzony PiS, który nie ma pomysłu na nic, jak KNF krytykował kredyty w franku to PiS krytykował KNF, płakał, że wycofanie się z franków to spisek korporacji, że przecież ten kredyt jest tani, to należy go udostępniać wszystkim etc. W sumie perwersyjnie chciałbym, żeby PiS doszedł do władzy. Chciałbym zobaczyć jak rozwiąże problem franków, górników, emigracji, biedy i ogólnego nieszczęścia wśród Polaków. Póki co to PiS nie ma NIC do zaproponowania niestety...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 0 (usunięty) odpowiada ~ja

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
1 7 ~ziutek

a kosciol nie moglby pomoc owieczkom z funduszu koscielnego lub doplat rolnych?

! Odpowiedz
5 13 ~sen

Panstwo powinno pomagac;niepelnosprawnym,ciezkochorym,mlodym na starcie(umiarkowanie),tworzacym miejsca pracy-a nie tym co zle zainwestowali,czy co na sile chca fedrowac.

! Odpowiedz
4 36 ~trader

Jako gracz Forex proszę Skarb Panstwa o pokrycie moich strat z 2014r albo cofnięcie notowań do grudnia 2013r. poniewaz w Konstytucji RP jest artykuł 71, który stanowi, że państwo w swojej polityce społecznej uwzględnia dobro rodzin. Jako spekulant ponoszę takie samo ryzyko walutowe jak kredytobiorcy w CHF. Tym bardziej, że moja strata jest na TERAZ a strata kredytobiorców w CHF jest rozpisana na 20-30lat przez co mogą oni jeszcze wykazać zysk w stosunku do kredytów w PLN, jeśli CHF zacznie spadać. Jeśli można to powołując się jeszcze na ten sam artykuł co Pani Beata, chciałbym złożyć zaległe zlecenia na Crude OIL po cenie 102USD za baryłkę. Serdecznie Dziękuję za pozytywne rozpatrzenie mojej prośby.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
4 3 ~Myśl

Jak gracz Forex mogę popełnić błąd i kupić na górce, ale zreflektować się i dokupić w dołku. Cały problem polega na tym, że nikt mi teraz nie chce w "dołku" sprzedać kredytu w CHF. Widzi Pan różnicę?

! Odpowiedz
15 8 ~xyz3

Moim zdaniem to dobry pomysł. I proszę mi nie wymyślać od "analfabetów ekonomicznych", bo zasady ekonomiczne nie muszą mieć charakteru wyłącznie liberalnego. Na ostatniej zmianie kursu pln/chf zyskują przede wszystkim banki osiągając ekstra zyski - zakładam, że wszystkie kredyty były udzielone przy kursie wymiany walut mniejszym od obecnego. Zysk ten zapewne będzie wypłacony akcjonariuszom i właścicielom banków w postaci dywidendy. Ten ekstra zysk można "opodatkować". Po prostu część zysków zabierzemy bankom i przekażemy kredytobiorcom.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
22 6 ~Normalny

Tak patrzę na większość wypowiedzi i wiem dlaczego ten kraj jest w czarnej dupie a będzie jeszcze w czarniejszej. Temu nie pomagać, tamtemu nie pomagać, innemu nie pomagać, mnie nie pomogli to reszta też niech się męczy. I tak nas dymają po kolei. A ci co najgłośniej dzisiaj krzyczą nie pomagać to albo taką pomoc dostali (prywatyzacja firm i otrzymywane akcje, nie płacenie ZUS itd itp). Ludzie, którzy zapłacą raty zachodnim bankierom nie pójdą na rynek i nie kupią towarów i w tym wszystkim dostaniemy wszyscy pod dupie. Trzeba mieć jaja narodzie i powiedzieć w końcu dość. To, że się ktoś dał złapać w pułapkę nie oznacza, że ma w niej siedzieć do końca życia.Pomyślcie trochę i mniej jadu.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
4 9 ~anormal

Z pomocy przewaznie korzystaja roznej masci cwaniaczki i nieroby,normalny czlowiek powinien zwrocic sie do rodziny.

! Odpowiedz
2 10 ~trader

Chłopie a jak teraz dostana pomoc, a CHF za 5 lat spadnie do 2,5PLN to myślisz, że ktoś z nich będzie spłacał nadwyżkę tych rat kredytów w stosunku do kredytów, które będą spłacane w PLN przy stopach procentowych na poziomie 4-5%? Pomyśl! To są kredyty długoterminowe i nikt nie wie czy oni jeszcze nie wyjdą na tym lepiej niż Ci w PLN (do 2011 tak było) To nie jest Polska specyfika tylko tak jest na całym swiecie. Na tym to polega, że jedni płacą kredyt w walucie, w której nie zarabiają, a inni płacą w obcej ponosząc ryzyko walutowe. Ryzyko oznacza zysk lub stratę i jest rozpisany na 20-30lat w przyp. kredytów hipotecznych!

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 6 ~AdamW

Możesz zacząć pomagać ale na swój koszt tym młodym, "dobrze wykształconym" z wielkich miast. I PROSZĘ ZAPRZESTAĆ PRAKTYKI NACJONALIZOWANIA STRAT GŁUPCÓW. Jeśli ktoś nie potrafi czytać ze zrozumieniem niech lepiej nigdy nie zawiera żadnych umów, a wmawianie pozostałym uczestnikom życia społecznego, że mnie zły bank oszukał jest śmieszne. Bo gdy następowały wzrosty stóp procentowych NBP dla złotego i wzrost kosztu obsługi kredytów denominowanych w złotych to automatycznie pojawiały się komentarze tych yntelygentów z frankowym zadłużeniem jacy to oni nie są sprytni a cała reszta to plebs.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 14 ~olo

Powinno być tak jak w USA że kredytobiorca oddaje mieszkanie i jest wolny (nawet jeżeli jest mniej warte niż kwota kredytu) i bank może go pocałować w dupę to ta finansowa hołota zastanawiała by się komu, ile i na co daje kredyt a w naszym burdelu cała odpowiedzialność spoczywa na kredytobiorcy. Tym się powinien zająć rząd a cena franka szybko by spadła bo spekulanci z banków tych samych które udzielały te kredyty mieli by widmo zwrotu mieszkań które by nie kryły zaległego kapitału do spłaty.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 2 ~olo

a co bedzie jak zostanie wprowadzone euro?coś mi się zdaje że będzie to takie niejawne przewalutowanie czyli frankowicze stracą ponieważ kurs frank/euro na pewno będzie stabilny.

! Odpowiedz
2 13 ~płaćIpłacz

a gdyby frank mocno potaniał to 'frankowcy' dołożyliby sie do tych co np. trzymali kapitał we frankach?poszło w ta stronę no i trudno takie życie, było nie brać albo brać w złotym!A może wszyscy dołóżmy się do tych co stracili na amber gold !a jak PiS ma takie pomysły to ja proponuję żeby te lewackie bezmózgi z własnych kieszeni wypłacały różnice w kursie franka!

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 13 ~jasnowidz

"PiS ma pomysł na kredyty we frankach" Idąc dalej za jej bezczelnym pomysłem należało by dla pełnego szczęścia i dobrobytu wszystkie ceny zamrozić na czas nieograniczony, oraz pozwolić aby na domowych drukarkach drukowanie bankowych not było legalne. Przecież to jest oczywiste , dobrobyt można sobie zarządzić i wydrukować. Ogólnie jej pomysł pośrednio do tego zmierza.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 16 ~anty

A co pani posel poradzi tym co kupili od panstwa JSW po140zl a dzis 20zl-to wstyd ze w polskim sejmie sa ludzie o tak niskiej wiedzy ekonomicznej.Uwazam,ze poslowie powinni miec skonczona chociaz podstawowke.

! Odpowiedz
6 33 ~jasnowidz

"PiS ma pomysł na kredyty we frankach" Bezczelność tych lewaków nie ma granic. Te pomysły to gorsze jak za komuny, Kuźwa mać. Co za nieodpowiedzialność i debilność ekonomiczna ich pomysłodawców: Branie jakiegokolwiek kredytu zawsze wiąże się z olbrzymim ryzykiem. A my zostaliśmy uśpieni przez banksterów , że to naturalne jak się zaciąga pożyczki. Że to styl nowoczesnego życia i rozwoju. Hahaha. Tak to także styl nowoczesnego upadku i tragedii z tym związanych. To dopiero skromny początek co czeka pozostałych kabareciarzy, (miało być kredyciarzy) bo deflacja stoi za narożnikiem, a nie ożywienie i inflacja z nim idące. Pozdrawiam i życzę aby nocy nie oblewały was zimne poty.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
11 21 ~kreciatko

Jestem za pomocą "frankowcom" pod warunkiem, że zapłacą za nią banki. Dzisiaj posiadaczy kredytów we franku nazywa się idiotami, ale 10 lat temu nazywano tak tych, którzy brali kredyt w złotówkach. Nie można wymagać od każdego obywatela biegłej znajomości ekonomii, potrzebujemy też hydraulików, sprzątaczy i inżynierów. W tym kraju przeciętny płatnik podatków ma możliwość zakupu mieszkania jedynie przez kredyt. Skoro podatnicy dbają o państwo poprzez składki, to państwo powinno zadbać by podatnicy nie zbankrutowali przez kredyt. Ale to przecież nie w Polsce.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 7 ~tT4

jeśli będa spłacać po kusie z 14 stycznia to zapłaca banki :)

! Odpowiedz
3 8 ~ddd odpowiada ~tT4

Komu niby banki mają zapłacić?....po prostu mniej zarobią na kursie... na nieruchomość przelewali też złotówki, a kredytobiorcy podali ile to będzie franków. Bankowi trzeba oddać taką ilość franków lub złotówek przeliczonych po kursie z dnia spłaty raty... Czysty zysk banku...

! Odpowiedz
3 1 ~kreciatko odpowiada ~tT4

Ale to jeden z pomysłów. Jestem przekonany, że pojawi się ich więcej. PO zapewne nie pójdzie na pomysł PiSu, zwłaszcza przed wyborami.Przemyślałem jeszcze kilka razy to co napisałem i doszedłem do wniosku, że nawet jak teraz zapłacą za to banki to i tak sobie kiedyś odbiją kosztem nas wszystkich. Dzisiaj obwiniamy za to tych co wzięli kredyt we frankach, jutro inną grupę, która da się wykorzystać, a tak naprawdę wszyscy jesteśmy w czarnej dupie.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 4 ~lichwa_zakazana

Wprowadzić szariat.Natychmiast!

! Odpowiedz
4 39 ~Staś

A co mnie obchodzi ktoś kto brał kredyt w walucie, czy ktoś kto stracił na GPW, przecież to ryzyko związane z kursem/notowaniem. Jak brałem kredyty w PLN i jak rosło oprocentowanie jakoś nie miałem do nikogo roszczeń, aby ktoś (reszta społeczeństwa) mi pokrywał wydatki na większą ratę kredytu !!!

! Odpowiedz
5 9 ~yankee82

Frankowcy byli cwaniakami jak frank był po 1,9 zł. Jaka to radość wielką sprawiał taki kredyt. Ile oni na nim nie zaoszczędzili ( w stosyunku do złotówek). Wtedy wszyscy z nich mówili, że frank musi kosztować 4 zł, żeby raty kredytów branych w chf i złotówkach się zrównały. Ten moment nastał! Przestali oszczędzać.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
8 9 ~ass

Może pójdźmy śladem Węgier. Przewalutowanie kredytów w CHF na dzień 14.01

! Odpowiedz
9 28 ~rychu

jak cwaniaczki pozaciągali kredyty to niech teraz sobie radzą sami

! Odpowiedz
4 7 ~yankee82

Zgadzam się z przedmówcą, Bierzesz kredyt w tej walucie, w której zarabiasz.

! Odpowiedz
5 5 ~Adam

widzisz, to tak nie działa; jak "cwaniaczki" bede mialy wieksza rate to kto na tym straci? Cwaniaczki beda mnie kupowac, nie pojda do fryzjera, nie pojda do kina tylko obejrza film w domu, obiad tez w domu a nie w knajpie, zrezygnuja z wspolplatnej karty w Medicowerze i pojda do lekarza NFZ-u, ogranicza zakupy - i stracą na tym inni, straci na tym budżet. Pamietaj, ze "zanim gruby schudnie to chudy umrze z głodu"

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
10 4 ~frankowiec

A mam kredyt we frankach, i jaki ze mnie cwaniak mieszkam 4 osoby w 2 pokojowym mieszkaniu,biorąc kredyt stać mnie było tyko na franku do do kredytu w złotowkach nie miałem zdolności. A marzyłem o swoim mieszkaniu. Gdzie k.....wa jest to cwaniactwo boją nie widzę. Bo chce normalnie żyć z rodziną,płacić uczciwie na moje mieszkanie i zwyczajnie żyć.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
5 5 ~ed45

Jesteś głupcem

! Odpowiedz
2 3 ~Raf

Problem polega na tym, że ludzi biorących kredyt w chf zrobiono w balona, ponieważ kurs w 2006 i 2007 roku był sztucznie zaniżany przez banki inwestycyjne w USA i UK oraz innych spekulantów typu Soros itd. Banki w Polsce sądzę że były z nimi w zmowie tylko teraz nikt się nie chce przyznać, generalnie niezły z tego syf wychodzii... Apropo banków Millennium mają zyski po pół miliarda złotych za zeszły rok ( każdy z osobna ), także mają z czego płacić...Ps. Ja się pytam co robił KNF jak banki udzielały kredytów przy tak niskim kursie prawie bez liczenia zdolności kredytowej???

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
5 4 ~frankowiec odpowiada ~ed45

Ok jestem głupcem a ty typowym polaczkiem, który myśli tylko o sobie.

! Odpowiedz
0 1 ~rychu odpowiada ~frankowiec

oczywiście każdy powinien MYŚLEĆ O SOBIE, a co do kursu zawsze musi być równowaga, pieniądze się nie mnożą, było wiele lat tanio będzie wiele lat drogo tak jest z każdym aktywem, kredyt we franku ok ale na rok dwa...

! Odpowiedz
5 2 ~Daria

Oj Rychu, słoma z butów prostaku zawistny, polaczek w najgorszym wydaniu

! Odpowiedz
1 4 ~rychu odpowiada ~Daria

nie słoma z butów chyba że u ciebie w domu, inwestuje od lat i śmieć mi się chce z takich frank owców którym to teraz z moich podatków pomagać trzeba bo chytrzy na każdy grosik

! Odpowiedz
8 21 ~walic_pis

Ta Pani widac ze jest umoczona we franku i szuka wyborcow co by sie zrzucili na jej splate bo pensyja poselska + diety + kilometry do nowego jorku samochodem juz nie wystarczaja

! Odpowiedz
0 5 ~dolar

pis i po to go...no

! Odpowiedz
2 25 ~kiepała_spuchnięta

Wieczny dylemat polaka-szaraka. Głosować na oszustów i zakłamanych złodziei czy na debili ekonomicznych i bolszewików?

! Odpowiedz
5 11 ~Ekonomista

Katolewica z PiS niech może nic nie wymyśla. Jak ktoś jest głupi i ryzykuje braniem kredytu w innej walucie na 30 lat to niech teraz płaci za ryzyko. Za głupotę trzeba płacić. Chyba duży elektorat PiS dał się na to złapać...

! Odpowiedz
1 3 ~_asd

lektorat PiS nie ma zdolności kredytowej, więc to raczej nie o nich chodzi.

! Odpowiedz
0 4 ~doplata

tepe dzida k.a mac mi tez maja do stat z 2011 doplacic i to jzu po starym kursie keidy spolak byla po 25zl a jest po 5zl!!!!!

! Odpowiedz
3 14 ~pis_to_debile

Wprowadzić prawo,żeby spłacali w kwocie 1,05 zł za franka (notowanie z dn.29.02.1995r.)

! Odpowiedz
3 13 ~bubu

nie ma to jak populizm, rozleniwiający, słodki populizm.

! Odpowiedz
3 18 ~BartoszW

A kto pokryje różnicę? Podatnik czy banki? A może wyborcy PIS?

! Odpowiedz
1 18 ~jaś-fasola

przecież to jest chore, zabierać pieniądze podatnikom, żeby dać pasożytom, ale niestety tak to się dzieje, cały czas w tym chorym kraju, najgorszą grupą społeczną, których nikt nie pyta o zdanie są podatnicy, którzy w formie podatków wkładają pieniądze do budżetu państwa nic nie otrzymując w zamian, a możni rządzący szastają tą kasą na lewo i prawo, podatnicy powinni wyjść na ulicę tak jak to robią te żłoby górnicy, wtedy byśmy zobaczyli

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 7 ~gervasio

Zabierzcie tych i diotów.

! Odpowiedz
2 8 ~Zz

niech pis i inni zrezygnuja z finansowania parti i ta kase przeznacza dla tych co brali kredyt ,wszystkich ci co brali w prowidencie tez bo tez ponosza ryzyko zmian ,niech oddadza tez tym z ksiazeczek mieszkaniowych bo ryzykowali i stracili itd

! Odpowiedz
6 19 ~Marcin

a niby dlaczego rzad ma pomagac z moich pieniedzy ludziom ktorzy dali zarobic szwajcarom?TO ICH KREDYT I ICH PROBLEM!

! Odpowiedz
6 5 ~xxx

a w jaki to niby sposób z "twoich pieniędzy" .....dobrze przeczytałeś artykuł?Podpisanie oświadczenia woli, spłacanie po kursie z dnia 14.01 nawet wtedy gdy franek spadnie do 3 zł i mniej. Dzisiaj skoczył, ale może za jakiś czas spadnie?

! Odpowiedz
5 21 ~rysiek_ochudzki

A ja kupiłem samochód z kręconym licznikiem. Żądam aby politycy rekompensowali mi stratę jaka poniosłem, jestem pewien, że takich jak ja są tysiące. Jeśli to zrobicie będziemy na was głosować.

! Odpowiedz
10 5 ~moj_glos

Dobry pomysl przewalutowac wszstkim bez wyjatku z dnia 14.01 z godziny 12.00.Kurs byl w okolicach 5 zeta za franka. Pisuar ma moj glos

! Odpowiedz
1 4 ~budapeszt

czternasty był przedwczoraj. Sekta antypisa to jednak analfabeci

! Odpowiedz
0 5 ~ania

14.01 był po 3.57, pomyliło Ci się z 15.01

! Odpowiedz
4 2 ~moj_glos odpowiada ~ania

sorry, bede poprawny. Wszystkim Pisiamom przewalutowac po kursie 5 zeta jak tak wola.A co niech chlopaki maja, a teraz jakies kombinacje z rentami na glupote dla wszystki spekulantow walutowych. A ci co stracilo na forex tez rzad powinien pomoc, akcje PETROLA mialy isc tylko do gory i kazdy mial byc szejkiem a kto im zwroci. tez niewiedzieli ze gielda to ruletka.A kto pomoze tym co maja kredyty w PLN. Ich jest znacznie wiecej i nie mowa tylko o nieruchomosciach.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 11 ~miro

co partia to bardziej skretyniałą, dlaczego mam pomagac pseudo inteligencji namiętnym czytelnikom gazety wyborczej

! Odpowiedz
1 24 ~hehe

WYBORY 2015 = Licytacja kto więcej rozda.

! Odpowiedz
0 13 ~beorg

Dodam; nie swojej kasy

! Odpowiedz
2 17 ~ben

Proszę sprawdzić czy posłowie PIS nie mają czasem kredytu we frankach?

! Odpowiedz
3 18 ~ed

Większej głupoty nie słyszałem.

! Odpowiedz
1 15 ~greg

ja mam pomysł, żeby PiS obniżył sobie diety, pomysł dla kredytobiorców ma PawełJuś, kto z was inwestuje wie, że warto, a kto jeszcze nie, czas zacząć zarabiać

! Odpowiedz
1 1 ~Fazzi

aPawełJuś...no jestem na jego str, ciekawe

! Odpowiedz
1 1 ~momi

dlatego PJ jest blokowany, boją się go

! Odpowiedz
0 0 ~nansen odpowiada ~Fazzi

znalazłem,fajny blog

! Odpowiedz
2 11 ~spizi

Znowu pomusł na śwoęte krowy ?

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
WIBOR 6M 0,0000 0,6900%
2020-05-27
WIBOR 3M 0,0000 0,6800%
2020-05-27
LIBOR 3M CHF -0,0040 -0,6408%
2020-05-21
EURIBOR 3M 0,0010 -0,2740%
2020-05-26