Cyfrowi oszuści nie próżnują. Tym razem próbują wykraść dane i pieniądze klientów Banku Pekao. Instytucja poinformowała już swoich użytkowników bankowości internetowej o fałszywych wiadomościach i zagrożeniu.


Oszustwo standardowo opiera się na rozsyłaniu wiadomości e-mail do internautów w nadziei, że trafi do klientów banku. W treści znajdowała się prośba o aktualizację danych poprzez kliknięcie w załączony link. Hiperłącze przekierowywało na fałszywą witrynę, łudząco przypominającą stronę logowania do systemu transakcyjnego Pekao24. Klienci alarmowali o podszywaniu się pod Pekao już wczoraj wieczorem.
UWAGA! Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do wiadomości e-mail przychodzących od...
Posted by Bank Pekao S.A. on Thursday, 27 August 2015
Choć treść wiadomości może zmylić, zawsze warto sprawdzić adres nadawcy. Fałszywa wiadomość phishingowa nigdy nie zostanie wysłana z adresu, z którego bank standardowo kieruje do klienta korespondencję. W tym przypadku jest to dziwaczna skrzynka: ppgbas@uema.br.
Banki od dawna także informują, że nigdy nie proszą klientów w korespondencji o logowanie się do systemu transakcyjnego przez załączone linki. Podstawową zasadą bezpieczeństwa w tej kwestii jest logowanie się bezpośrednio ze strony głównej banku, a nie z odnośnika.
/mg


























































