Pfleiderer Group podniósł strategiczny cel sprzedażowy na 2021 rok do 1,3 mld euro z 1,2 mld euro. Firma zakłada ponadto wzrost marży EBITDA do powyżej 16 proc. - podała spółka w komunikacie prasowym.
Grupa chce zmniejszyć wskaźnik długu netto do EBITDA do poziomu 2-2,5 na koniec 2019 roku. Dług netto Grupy Pfleiderer na koniec września br. wyniósł 385,4 mln euro (2,80x LTM EBITDA).
"Dzięki określeniu obszarów dodatkowego wzrostu i zwiększenia efektywności jesteśmy przekonani, że możemy osiągnąć podniesione cele strategiczne na rok 2021: przychody w wysokości 1,3 mld euro oraz marżę EBITDA powyżej 16 proc." – powiedział cytowany w komunikacie Tom Scha¨binger, prezes spółki.
Spółka podała, że inicjatywy strategiczne Pfleiderera będą skoncentrowane na działalności sprzedażowej, efektywności operacyjnej oraz możliwościach rozwoju na rynku polskim. Obejmują one m. in. zwiększenie wolumenów sprzedaży do istniejących klientów, opracowanie nowych produktów przy wykorzystaniu niedawnych inwestycji grupy, zwiększenie wykorzystania drewna z recyclingu w produkcji, inicjatywy oszczędnościowe i efektywnościowe, a także poszerzenie bazy klientów dla produktów chemicznych wytwarzanych przez grupę.
"Trzeci kwartał był najlepszym jak dotąd kwartałem, jeśli chodzi o tempo wzrostu. Pfleiderer zwiększył zyskowność pomimo wyraźnie rosnących cen surowców, w tym drewna, żywic i produktów chemicznych. Stało się tak dzięki ścisłej kontroli kosztów, zwiększaniu efektywności aktywów produkcyjnych oraz inteligentnej polityce cenowej. Udało nam się z sukcesem przenieść rosnące koszty surowców na ceny produktów końcowych przy jednoczesnym zwiększeniu wolumenu sprzedaży. Wciąż będziemy się skupiać na zwiększaniu sprzedaży produktów o wartości dodanej, gdzie wciąż widzimy pole do poprawy" – powiedział Scha¨binger.
Zysk netto w trzecim kwartale 2018 r. ukształtował się na poziomie 9,8 mln euro wobec 0,4 mln euro w analogicznym okresie 2017 roku. Wynik ten okazał się o ponad 33 proc. lepszy od oczekiwań rynkowych.
EBITDA za trzeci kwartał 2018 roku wzrosła o 16,9 proc. do 35,2 mln euro i była 2 proc. powyżej konsensusu PAP Biznes. Marża EBTDA wzrosła o 0,9 p.p. do 13,2 proc. Wynik ten wspierany był przede wszystkim przez wzrost przychodów i został osiągnięty pomimo rosnących kosztów materiałów do produkcji, w tym drewna i chemikaliów.
Przychody Grupy Pfleiderer wzrosły w trzecim kwartale 2018 r. o 8,8 proc. do 266,5 mln euro i był to wynik zgodny z konsensusem PAP Biznes. Wzrost przychodów wspierany był przez wyższe ceny sprzedanych produktów, zwiększone wolumeny sprzedaży oraz poprawę miksu produktowego. Udział produktów z wartością dodaną, takich jak płyty wiórowe laminowane i lakierowane (MFC) oraz laminaty wysokociśnieniowe (HPL), w trzecim kwartale br. stanowił 63 proc. łącznej sprzedaży, a narastająco od początku roku sięgnął 64 proc.
Zyskowność grupy poprawiła się również dzięki większej efektywności po stronie kosztowej. W trzecim kwartale koszty sprzedaży spadły o 7 proc. do 32 mln euro, a koszty administracyjne w tym samym okresie spadły o 10 proc. do 10,8 mln euro. Tym samym wysokość kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu (SG&A) odpowiadała jedynie 16,2 proc. całości sprzedaży. Wskaźnik ten jest niższy o 3 p.p. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Trend spadku kosztów, widoczny w wynikach pierwszych dziewięciu miesięcy, przyspieszył w trzecim kwartale. (PAP Biznes)
epo/ gor/






















































