Patriotyzm Polaków widać również w sklepach

Polskie produkty cieszą się coraz większym powodzeniem w kraju. Po latach preferowania zachodnich lub azjatyckich wyrobów konsumenci zaczęli doceniać jakość krajowych towarów i uświadamiać sobie zależność między swoimi zakupami a liczbą miejsc pracy na rodzimym rynku. Coraz bardziej widoczna jest też chęć manifestowania swojej tożsamości narodowej poprzez kupowanie i noszenie odzieży z symbolami patriotycznymi. Niebawem pojawi się ona w galeriach handlowych.

Patriotyzm Polaków widać również w sklepach
Patriotyzm Polaków widać również w sklepach

- Warto zwracać uwagę na patriotyzm ekonomiczny. Coraz częściej Polacy sprawdzają kraj produkcji danego produktu, czy jest to made in Poland, czy może made in China - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Wojciech Setny, prezes firmy Surge Polonia, produkującej odzież i akcesoria patriotyczne. - Polska marka jest coraz lepsza, mamy coraz więcej wysokiej jakości produktów, jesteśmy coraz bardziej znani na świecie, robimy dobre meble, dobre buty, dobrą odzież i już nie trzeba przekonywać Polaków do tego, że polskie wcale nie jest gorsze. Polacy to wiedzą i kiedy faktycznie cena jest przystępna, to często wybierają polski produkt.

Wzrost zainteresowania polskimi produktami to jeden z wielu elementów składających się na zjawisko patriotyzmu. Setny podkreśla, że nie jest to chwilowa moda, lecz trwały trend, który jest coraz bardziej widoczny. Polacy chcą się wyróżniać i manifestować swoją tożsamość.

- Nastroje patriotyczne wzrastają w okolicach świąt narodowych, to są takie momenty eksplozji patriotyzmu - zauważa Wojciech Setny. - Jesteśmy dumni z tego, że stworzyliśmy drugą na świecie, a pierwszą w Europie konstytucję, z tego, że po 123 latach nieobecności na mapie Europy odzyskaliśmy niepodległość. To są powody do świętowania i wtedy patriotyzm jest faktycznie bardzo popularny. Polacy obnoszą się z tym, pokazują się w odzieży patriotycznej, śpiewają pieśni patriotyczne.

Surge Polonia to pierwsza polska marka odzieży patriotycznej. Specjalizuje się głownie w sprzedaży koszulek z motywami patriotycznymi. Jak podkreśla Setny, firma szyje swoje produkty w Łodzi, która zaczyna się odradzać,  powoli znowu stając się ośrodkiem przemysłu tekstylnego, a polskie marki odzieżowe częściowo wracają do Polski, rezygnując z produkcji na Dalekim Wschodzie. Na razie firma sprzedaje swoje produkty przez internet, jednak już niedługo uruchomi swój pierwszy stacjonarny salon. Zamierza także rozwijać sprzedaż za granicą, w miastach, gdzie są duże skupiska Polonii, np. w Londynie i Chicago.

O początki działalności Surge Polonia pytał Grzegorz Marynowicz prezesa Wojciecha Setnego w wywiadzie "Uszyli sobie patriotyczny biznes".

- Branża rośnie tak jak rośnie patriotyzm, świadomość historyczna i zainteresowanie tematyką patriotyczną. Na pewno rynek będzie rósł, coraz więcej sklepów będzie się pojawiać w galeriach handlowych. W maju otwieramy nasz pierwszy sklep w Warszawie, w dobrej lokalizacji, z dużym metrażem - zapowiada prezes Surge Polonia. - Mamy bardzo dobry oddźwięk od naszych klientów, że takie sklepy powinny się pojawiać w innych miastach. Niedługo sklepy z odzieżą patriotyczną będą stałym elementem krajobrazu miasta.

Przekrój klientów sklepu jest szeroki, są to ludzie w różnym wieku i wykonujący różne zawody, choć widać wśród nich wysoki odsetek ludzi młodych ze względu na charakter produktu. Jak zapewnia Setny, choć na takich klientach zależy sklepowi najbardziej, nosi się także z zamiarem wprowadzenia do sprzedaży odzieży stosownej do noszenia np. w biurze.

- Stosujemy nowoczesne środki przekazu marketingowego, korzystamy z mediów społecznościowych. W kwietniu uruchomiliśmy naszą kampanię społeczno-edukacyjną „Poczuj Dumę”, która ma promować polskie dobra narodowe. W kwietniu takim dobrem są nasi szczypiorniści - Kamil Syprzak, Karol Bielecki i Sławomir Szmal. W maju będzie to Witold Pilecki, będzie także GROM, Armia Krajowa - mówi Wojciech Setny. - Nasza odzież to głównie koszulki, które są noszone przez ludzi młodych. Nasze wzory są dość sugestywne, bardzo widoczne. Będziemy starali się jednak wprowadzać produkty, które można nosić w biurze, takie na co dzień też.

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 2 ~MadeInPoland

Musimy pamietac o tym aby majac do wyboru produkt calkowicie krajowy, a zachodni na podobnym poziomie jakosci i ceny wybierac zaws e krajowy. To jest madre podejscie do tematu. Szanujmy polskich pracodawcow, ale nie i oni szanuja nas.

! Odpowiedz
8 1 ~closet

Zamknac granice i zerwac stosunki handlowe z całym swiatem. Wszyscy zostaną patriotami. To cel i marzenie sekty o nazwie PiS.

! Odpowiedz
0 9 ~Dżejms

No dobra - a Lidl? Toć poza małymi wyjątkami prawie wszystko z Niemiec. Tu by się przydał prawdziwy bojkot.

! Odpowiedz
1 4 ~Marek

Polskie produkty wyprodukowane w PRC.

! Odpowiedz
4 21 ~Patriota

Ubiory Surge Polonia są niesamowitej jakości. Sam mam kilka bluz i koszulek, wykonanie pierwszorzędne, tkaniny są super, napisy nie ulegają degradacji. Firma nie potrzebuje artykułu sponsorowanego - jej najwyższa jakość tworzy markę samą w sobie. Tego typu firmy potwierdzają twierdzeniew: POLAK POTRAFI !!!

! Odpowiedz
8 3 ~damian

W moim Oplu jest parę śrubek ,,made in Poland" i może coś jeszcze.

! Odpowiedz
14 6 ~autor

Problem w tym, że z "made in Poland" ma związek tylko nanoszenie napisów a koszulka jest wykonywana w Chinach. Promujcie rzeczy naprawdę produkowane w kraju. Z drugiej strony, za darmo nie pisze się takich artykułów.

! Odpowiedz
1 16 ~fgg

artykuł sponsorowany?

a tak swoją drogą - od lat kupuję polskie, nie dlatego że polskie ale dlatego że dobre :) Polak też potrafi wyprodukować g... i produkty takich firm nawet za dopłatą nie znajdą się w moim koszyku.

! Odpowiedz
4 11 ~zadowolony

W zeszłym tygodniu kupiłem w promocji w Surge Polonia kurtkę i portfel :)

! Odpowiedz
6 13 ~gf

Jak ktoś woli żyć w Londynie czy Chicago to słaby z niego patriota.... Wojny nie ma, wracajcie zobaczcie jak tu się zyje za 15% waszej płacy zamiast koszulki nosić

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne