PKP inwestuje w infrastrukturę dla rowerzystów

Ponad 8,6 tysiąca stojaków rowerowych przygotowały dla rowerzystów PKP Polskie Linie Kolejowe - poinformowała spółka.

Według informacji biura prasowego PKP PLK, stojaki rowerowe są rozstawione na ponad 1200 stacjach i przystankach oraz przy ponad 300 dworcach, tak by możliwie duża liczba rowerzystów mogła korzystać z usług kolei.

Na ponad 1260 stacjach i przystankach dla rowerzystów przygotowanych jest prawie 6,5 tys. stojaków rowerowych. Montowane są one w miejscach oświetlonych, jak najbliżej peronów. Takie rozwiązanie zwiększa bezpieczeństwo jednośladów oraz wygodę pasażerów. PLK uwzględniają także ułatwienia dla rowerzystów w ramach modernizacji stacji i przystanków.

W ostatnim czasie najwięcej stoisk dla jednośladów zamontowano w województwie zachodniopomorskim (65) i łódzkim (42). Nowe stanowiska pojawiły się także na stacjach i przystankach w Podlaskiem i Świętokrzyskiem.

Lokalizacje stojaków wybierano na podstawie zgłoszeń rowerzystów, lokalnych stowarzyszeń i samorządów. PLK czekają na kolejne sugestie, gdzie powinny pojawić się stojaki rowerowe w tym roku. Lokalizacje można zgłaszać za pośrednictwem oficjalnego profilu na Facebooku @PolskieLinieKolejowe. Montaż planowany jest w 2019 r. m.in. na Mazowszu - na stacji w Jasienicy, Mińsku Mazowieckim, Tłuszczu i Cegłowie, a także na Lubelszczyźnie na stacji w Łukowie.

Ponad 2200 miejsc na rowery znajduje się także przy ponad 300 dworcach kolejowych, m.in. w Gdyni, Poznaniu, Katowicach czy we Wrocławiu (tu do dyspozycji cyklistów jest ok. 200 miejsc parkingowych dla rowerów). Montaż stojaków jest również standardem przy planowanych i prowadzonych obecnie modernizacjach dworców należących do PKP S.A.

PKP przypomina, że istnieje możliwość przewożenia rowerów w pociągach, zgodnie ze ściśle określonymi zasadami.

W pociągach PKP Intercity rowery można przewozić w wyznaczonych do tego wagonach i miejscach, które do tego zostały wskazane. W składach wagonowych TLK i IC, w których wagon jest przystosowany do przewozu rowerów, przewozi się je w miejscach do tego wyznaczonych. W przypadku braku takiego wagonu jednoślady przewozi się w pierwszym przedsionku pierwszego wagonu lub w ostatnim przedsionku ostatniego wagonu w składzie pociągu. Natomiast w składach EIC rower przewozimy wyłącznie w wagonie przystosowanym do przewozu rowerów, na miejscu do tego wyznaczonym. W pociągach obsługiwanych pojazdami Pendolino do tego celu służą 4 specjalne wieszaki, a w pojazdach FLIRT3 oraz PesaDART do dyspozycji pasażerów jest po 6 wieszaków na rowery.

Przed planowaniem podróży warto sprawdzić, czy w danym pociągu zostały wyznaczone miejsca do przewozu rowerów. Informacje o zestawieniu składów można znaleźć na stronie www.intercity.pl - Przewóz roweru jest odpłatny (jeden podróżny + jeden rower) i odbywa się wyłącznie pod nadzorem podróżnego. Opłata za przewóz roweru jest zryczałtowana i wynosi 9,10 zł, niezależnie od długości trasy. (PAP)

autor: Marek Szczepanik

masz/ je/

Źródło: PAP
Tematy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
1 6 ajwaj

PKP juz pociagi nie interesuja :)

A np. PINDOLINO to tylko = maksymalna prędkość eksploatacyjna: 200-250 km/h

Potrzebnych było ponad 11 000 koni mechanicznych: 1 maja 1988 r. Osiągnął ICE między Würzburgiem a Fuldą dokładnie 406,9 km / h. Rekord świata ! Ale wkrótce został złamany.

Shinkansen na dworcu kolejowym w Tokio w Japonii One osiągnęły 603 km / h w 2015 r. Podczas jazdy testowej. (Źródło: Kimimasa Mayama / EPA / dpa)

Rowery sa prawie tez tak szybkie, ale nie naleza do kompetencji POLSKICH kolei

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,8% VIII 2019
PKB rdr 4,4% II kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,2% VIII 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 125,26 zł VIII 2019
Produkcja przemysłowa rdr -1,3% VIII 2019

Znajdź profil