PKP Cargo zakłada utrzymanie wzrostowego trendu wyników

PKP Cargo zakłada, że w kolejnych miesiącach grupa utrzyma tendencję wzrostową wyników. Mają temu sprzyjać realizowane w kraju duże projekty infrastrukturalne i rosnąca obecność na rynkach zagranicznych.

Spółka podała w czwartek wyniki za pierwsze półrocze. Zysk netto grupy wyniósł 19 mln zł wobec 116 mln zł straty netto przed rokiem. EBITDA wzrosła do 333 mln zł ze 193 mln zł, a przychody do 2,27 mld zł z 2,12 mld zł.

W samym drugim kwartale zysk netto wyniósł 21 mln zł wobec 49 mln zł straty rok wcześniej, wynik EBITDA wzrósł do 186 mln zł ze 112 mln zł, a przychody do 1,17 mld zł z 1,09 mld zł.

"Przyjęte w ubiegłym roku przez nowy zarząd zmiany w zarządzaniu i funkcjonowaniu spółki przynoszą efekty. (...) Wypracowaliśmy solidne wyniki, utrzymujemy koszty pod kontrolą, co potwierdza, że obraliśmy właściwy kierunek rozwoju" - powiedział na konferencji Maciej Libiszewski, prezes PKP Cargo.

"Jestem przekonany, że także w kolejnych miesiącach utrzymamy tę korzystną dla nas tendencję" - dodał.

Prezes liczy, że dobra koniunktura w przemyśle i wzrost tempa inwestycji infrastrukturalnych będą wspierać wyniki firmy, choć przyznaje, że odczuwalne są utrudnienia związane z zamknięciem torów i objazdami.

Udział grupy w rynku w drugim kwartale 2017 r. według pracy przewozowej wyniósł 53 proc. (wzrost o 2,8 pkt. proc. rdr), a w pierwszej połowie roku osiągnął 52,7 proc. (wzrost o 1,6 pkt. proc. rdr).

W pierwszym półroczu praca przewozowa w segmencie intermodal wzrosła rok do roku o 33 proc., do 1,52 mld tkm. Kolejny pod względem dynamiki, jeśli chodzi o pracę przewozową, był segment kruszyw i materiałów budowlanych, który wzrósł o 32 proc., do 2,36 mld tkm.

Praca przewozowa w segmencie metale i rudy w pierwszej połowie roku wzrosła o 19 proc., do 2,05 mld tkm, a w segmencie paliw płynnych o 17 proc., do 0,65 mld tkm. W segmencie produktów chemicznych wzrosła o 14 proc., do 1,19 mld tkm, a w obszarze paliw stałych spadła o 3 proc., do 5,93 mld tkm.

Nakłady inwestycyjne w pierwszym półroczu 2017 roku wyniosły 201 mln zł, z czego na naprawy okresowe taboru przeznaczono 154 mln zł, na zakup i modernizację lokomotyw i wagonów 27 mln zł, na budownictwo inwestycyjne 10 mln zł, a na teleinformatyzację 4 mln zł.

W I półroczu wskaźnik dług netto/EBITDA wyniósł 1,4.

Monika Borkowska (PAP Biznes)

morb/ asa/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
PKPCARGO 1,82% 56,00
2017-10-18 17:00:00
WIG -0,59% 64 474,44
2017-10-18 17:15:00
WIG20 -0,48% 2 502,34
2017-10-18 17:15:00
WIG30 -0,56% 2 869,10
2017-10-18 17:15:00
MWIG40 -0,85% 4 846,80
2017-10-18 17:15:00
DAX 0,37% 13 043,03
2017-10-18 17:36:00
NASDAQ 0,01% 6 624,22
2017-10-18 22:02:00
SP500 0,07% 2 561,26
2017-10-18 22:07:00

Znajdź profil

Zapisz się na bezpłatny newsletter Bankier.pl
Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl