PKP Cargo w ’22 chce mieć 60-65 proc. udział w rynku krajowym - prezes

PKP Cargo chce mieć 60-65 proc. udział w rynku krajowym pod względem pracy przewozowej w 2022 r. - poinformował prezes spółki Czesław Warsewicz. W nadchodzących latach grupa chce rozwijać się organicznie oraz poprzez przejęcia i akwizycje.

„Polska gospodarka jest rozpędzona, dlatego chcemy wykorzystać potencjał hossy przewozowej. Grupa PKP Cargo chce systematycznie zwiększać udział w krajowym rynku, w 2022 r. chcemy mieć 60-65 proc. udział w rynku krajowym pod względem pracy przewozowej” - powiedział na konferencji Warsewicz.

W prezentacji inwestorskiej podano, że w 2017 r. udziały rynkowe Grupy PKP Cargo według pracy przewozowej w Polsce wyniosły 51,6 proc. Oczekiwany udział grupy w 2018 r. to 53,9 proc.

„W nadchodzących latach PKP Cargo chce rozwijać się organicznie oraz poprzez przejęcia i akwizycje. Mamy potencjał do rozwoju zarówno na rynku krajowym, jak i w regionie” - powiedział prezes.

Zapytany o potencjalne akwizycje, prezes powiedział: „W tej chwili pracujemy nad dużym projektem logistycznym typu joint-venture, który wzmocni naszą pozycję m.in. w ramach Jedwabnego Szlaku. Szczegóły tego projektu zostaną podane najdalej do końca tego roku. Oprócz tego mamy jeszcze kilka innych projektów, które analizujemy. Interesują nas zarówno projektu na rynku krajowym, jak i na rynku europejskim”.(PAP Biznes)

mbl/ jtt/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
PKPCARGO 0,88% 40,00
2018-10-19 17:00:00
WIG 0,14% 56 642,84
2018-10-19 17:05:00
WIG20 0,41% 2 196,99
2018-10-19 17:15:00
WIG30 0,32% 2 494,13
2018-10-19 17:05:00
MWIG40 -0,47% 3 962,26
2018-10-19 17:15:00
DAX -0,31% 11 553,83
2018-10-19 17:34:00
NASDAQ -0,48% 7 449,03
2018-10-19 22:02:00
SP500 -0,04% 2 767,78
2018-10-19 21:59:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl