REKLAMA

PKP Cargo analizuje kolejne akwizycje w Polsce i za granicą

2019-10-01 17:16
publikacja
2019-10-01 17:16

Grupa PKP Cargo, która negocjuje nabycie P.U. Hatrans, analizuje kolejne akwizycje na rynku polskim i za granicą - poinformował PAP Biznes w wywiadzie prezes spółki Czesław Warsewicz.

/ Puls Biznesu

"Jednym z naszych celów strategicznych są akwizycje. Projekty, które analizujemy, są w obszarze, który najbardziej nas interesuje, czyli przewozów intermodalnych. Obecnie podpisaliśmy NDA z Hatrans, ostateczne decyzje zapadną najprawdopodobniej jeszcze w 2019 roku" - powiedział prezes.

"To nie jest koniec naszych planów akwizycyjnych. Patrzymy na rynek polski i za granicę. Analizowane projekty dotyczą nie tylko polskich podmiotów. Naszym celem jest stworzenie silnego partnera logistycznego. Interesują nas podmioty z kilkuprocentowym, zauważalnym udziałem w rynku. Takie projekty mogłyby wzmocnić naszą pozycję w obszarze krajowym i międzynarodowym, w ramach korytarza Północ-Południe" - dodał.

Hatrans jest organizatorem połączeń kolejowych Łódź - Chengdu - Xiamen w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku.

Poza akwizycjami PKP Cargo jest zainteresowane inwestycjami w uruchomienie, wraz z Agencją Rozwoju Przemysłu i Wagonami Świdnica, produkcji wagonów towarowych.

W połowie września spółka podpisała z Forespo list intencyjny dotyczący wydzierżawienia oraz zbycia przez Forespo nieruchomości, maszyn i innych przedmiotów, w tym części składników majątku przejętych od Fabryki Wagonów Gniewczyna. Wyłączność negocjacyjna trwa do 15 listopada.

"Z dużym prawdopodobieństwem lokalizacja tego projektu będzie w Gniewczynie. Planujemy wkrótce podpisać umowę z Forespo. Do końca grudnia planujemy podpisać umowę inwestycyjną z ARP i Wagonami Świdnica oraz stworzyć spółkę celową, co zapisaliśmy w listach intencyjnych" - powiedział Warsewicz.

Wcześniej prezes zapowiadał, że od momentu sfinalizowania negocjacji w sprawie wyboru lokalizacji do momentu uruchomienia produkcji, według wstępnych szacunków, minie około 1,5 roku.

PKP Cargo inwestuje też w terminale przeładunkowe. Rada nadzorcza spółki zgodziła się we wrześniu na zainwestowanie przez grupę 25 mln zł w budowę wraz z PKP terminala intermodalnego w Zduńskiej Woli – Karsznicach.

"W tym tygodniu podpiszemy umowę z PKP na rozbudowę terminalu w Zduńskiej Woli-Karsznicach. Od tego momentu na bazie spółki celowej będziemy aplikować o fundusze unijne. Inwestycja w budowę terminala intermodalnego ruszy pewnie w drugim kwartale 2020 roku" - powiedział prezes.

W grudniu 2018 roku grupa przejęła słoweńskiego przewoźnika kolejowego Primol-Rail, który w 2019 roku otrzymał certyfikat umożliwiający samodzielną realizację przewozów na rynku słoweńskim. W 2014 roku PKP Cargo kupiło Advanced World Transport (AWT), drugiego co do wielkości kolejowego przewoźnika towarowego w Czechach.

Strategia grupy PKP Cargo na lata 2019-2023 zakłada osiągnięcie pozycji nr 1 w obszarze "Trójmorza" i na trasach Nowego Jedwabnego Szlaku na obszarze Unii Europejskiej pod względem pracy przewozowej oraz przewiezionej masy do 2023 roku i wzmacnianie pozycji w latach 2023-2038 oraz 65-proc. udział w polskim rynku towarowych przewozów kolejowych do 2023 roku mierzony pracą przewozową.

Ewa Pogodzińska 

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Prowadź konto za 0 złotych w banku Pekao S.A.

Prowadź konto za 0 złotych w banku Pekao S.A.

Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki