PKO Leasing chce do końca '22 zwiększyć udziały w rynku leasingu do blisko 17 proc.

PKO Leasing chce umocnić pozycję lidera na rynku leasingu oraz wynajmu długoterminowego i zakłada, że do końca 2022 roku zwiększy udział w rynku leasingu do blisko 17 proc. z 13 proc. obecnie - poinformowała spółka w strategii na lata 2020-2022.

(fot. B. Godart / Shutterstock)

"Celem strategicznym PKO Leasing w perspektywie do 2022 roku jest umocnienie pozycji lidera na krajowym rynku leasingu oraz zdobycie wiodącej pozycji w czterech podstawowych segmentach obejmujących: samochody osobowe, transport ciężki, maszyny i urządzenia" - napisano w komunikacie.

"Spółka przewiduje, że dzięki podjętym działaniom adresowanym w strategii, zwiększy swój udział na rynku leasingu do końca 2022 roku do blisko 17 proc. Po trzech kwartałach 2019 roku PKO Leasing ma 13 proc. udziałów w rynku leasingu oraz zanotował pond 8 proc. dynamikę wolumenu sprzedaży przy ujemnej dynamice wzrostu całego rynku (-2,4 proc.)" - dodano.

PKO Leasing podało, że z punktu widzenia rozwoju biznesu kluczowe jest zdobycie wiodącej pozycji w segmencie samochodów osobowych do 3,5 tony. Obecnie segment ten ma 44 proc. rynku i są najczęściej leasingowanym aktywem.

"Przed spółką stoją zatem wyzwania związane z wypracowaniem nowego modelu współpracy z dealerami. Dodatkowo PKO Leasing dostrzega rosnący potencjał wynajmu długoterminowego, również samochodów z napędem elektrycznym i będzie umacniał swoją pozycję w tym segmencie, wykorzystując do tego komplementarne dla PKO Leasing usługi oferowane przez przejętą w maju Grupę Masterlease" - napisano w komunikacie.

"Również przy udziale tej grupy prowadzony będzie rozwój, zintegrowanej z kanałami zdalnymi PKO Banku Polskiego, platformy online do sprzedaży samochodów osobowych" - dodano.

Jednym z kluczowych projektów ma być realizowane wspólnie z grupą Masterlease działania wzmacniające dostępność produktu wynajmu długoterminowego w sieci grupy PKO BP. Planowane jest wprowadzenie platformy do sprzedaży online aut używanych.

"Chcemy wykorzystać nowoczesne narzędzia cyfrowe do tworzenia lepiej spersonalizowanej oferty dla naszych klientów oraz oferowania im usług w jeszcze wygodniejszej formie. W kolejnych latach będziemy też rozwijali nowe produkty oraz będziemy dążyli do głębszej integracji naszej oferty z produktami dostępnymi w pozostałych spółkach grupy. Naszym celem strategicznym jest wzrost sprzedaży i umocnienie pozycji lidera na krajowym rynku leasingu" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym prezes PKO Leasing, Paweł Pach.

Strategia PKO Leasing jest częścią ogłoszonej wcześniej strategii grupy kapitałowej PKO BP. (PAP Biznes)

seb/ asa/

Źródło: PAP Biznes
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne
PKOBP -0,06% 35,13
2020-02-19 17:00:00
WIG 0,11% 57 957,76
2020-02-19 17:15:01
WIG20 0,08% 2 115,18
2020-02-19 17:15:00
WIG30 0,13% 2 440,92
2020-02-19 17:15:00
MWIG40 0,25% 4 060,59
2020-02-19 17:15:01
DAX 0,79% 13 789,00
2020-02-19 17:37:00
NASDAQ 0,87% 9 817,18
2020-02-19 22:03:00
SP500 0,47% 3 386,15
2020-02-19 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.