REKLAMA

Prezes: PCF Group zakłada raczej połączenia niż przejęcia

2022-04-22 15:42
publikacja
2022-04-22 15:42
Prezes: PCF Group zakłada raczej połączenia niż przejęcia
Prezes: PCF Group zakłada raczej połączenia niż przejęcia
/ People Can Fly

PCF Group nadal jest zainteresowane akwizycjami, ale w grę mogą wchodzić raczej połączenia z innymi podmiotami niż ich przejęcia, a to wymaga dłuższych negocjacji - ocenia prezes spółki Sebastian Wojciechowski.

"Cały czas jesteśmy aktywni na rynku M&A (merger & aquisition), ale mówimy teraz raczej o tym pierwszym członie, czyli o mergers. Rozmowy o połączeniu są bardziej wymagające, bo analizujemy nie tylko samą spółkę, ale również ich właścicieli, którzy mieliby stać się naszymi akcjonariuszami. To trochę jakbyśmy rozważali kwestię małżeństwa, a to zajmuje więcej czasu" - powiedział Wojciechowski podczas piątkowej telekonferencji z analitykami.

"Rozpoczęliśmy pewne rozmowy w październiku zeszłego roku i w tym przypadku jesteśmy już bliżej jakiejś konkluzji" - dodał.

Kluczowym wydarzeniem 2022 roku dla PCF Group ma być wydanie dodatku do gry "Outriders". W listopadzie zeszłego roku wydawca gry, Square Enix, wypuścił na rynek dodatek "New Horizon", a na 30 czerwca 2022 roku zapowiedział premierę dużego rozszerzenia pod nazwą "Worlslayer". Cena dodatku ma wynieść 165 zł.

Gra "Outriders", której premiera miała miejsce w kwietniu 2021 roku, to jak dotąd największa produkcja PCF Group, stworzona na zlecenie japońskiego wydawcy Square Enix. Polska firma, poza zapłatą za produkcję gry, ma uczestniczyć w podziale zysków (nie podano, w jakim procencie), ale dopiero po osiągnięciu przez Square Enix takiej sprzedaży, która pokryje koszty wydawcy, czyli wydatki na produkcję i marketing gry.

Do tej pory "Outriders" nie osiągnął progu rentowności, a prezes Wojciechowski podczas piątkowej telekonferencji nie chciał spekulować, czy może to nastąpić w tym roku.

PCF Group podawał wcześniej, że oba projekty realizowane przez spółkę na zlecenie zagranicznych koncernów, "Gemini" dla Square Enix i "Dagger" dla Take-Two, znajdują się na etapie preprodukcji, niemniej prace są coraz bardziej zaawansowane.

"Naszą ambicją na 2022 rok jest przesunięcie kluczowych projektów z fazy preprodukcji do fazy produkcji. Planujemy dalszą przebudowę struktur grupy, by sprawniej zarządzać wzrostem firmy" - powiedział Wojciechowski.

PCF Group pracuje nad własnym projektem pod roboczą nazwą "Bifrost" i dwoma kolejnymi projektami w fazie koncepcyjnej.

Na koniec 2021 roku PCF Group zatrudniała 495 osób. Prezes nie wyklucza dalszego organicznego zwiększania zatrudnienia.

Strategia PCF Group zakłada osiągnięcie przez grupę pozycji jednego z czołowych, niezależnych studiów deweloperskich na świecie, a począwszy od roku 2024 osiągnięcie celu w postaci corocznej premiery gry wyprodukowanej przez grupę w modelu pracy z wydawcą lub w modelu self-publishing.

W czwartek wieczorem PFC Group podał wyniki finansowe za 2022 roku. Przychody grupy w zeszłym roku wyniosły 180,3 mln zł (wzrost rdr o 74 proc.) EBITDA wzrosła o 129 proc., do 73,2 mln zł, skorygowana EBITDA 70,5 mln zł, a zysk netto poprawił się o 150 proc. i wyniósł 61,4 mln zł.

pr/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Gry komputerowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki