Nextbike miał 3,09 mln zł straty netto, -0,9 mln zł EBITDA w I kw. 2018 r.

Nextbike odnotował 3,09 mln zł straty netto w I kw. 2018 r. wobec 0,65 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Strata operacyjna wyniosła 3,33 mln zł wobec 0,61 mln zł straty rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł odpowiednio: -0,9 mln zł wobec 0,36 mln zł rok wcześniej. 

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 5,79 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 4,28 mln zł rok wcześniej.

"Z uwagi na nieistotną wartość wyników finansowych spółek zależnych, Nextbike Polska nie sporządza skonsolidowanego sprawozdania finansowego. W przypadku objęcia spółek zależnych konsolidacją, skonsolidowany wynik EBITDA wyniósłby w omawianym okresie -0,9 mln PLN wobec 0,3 mln PLN w I kw. 2017 . Wartość przychodów w przypadku konsolidacji spółek zależnych pozostałaby na niezmienionym poziomie. Dla ułatwienia porównywalności wyników finansowych i analizy trendów spółka prezentuje dane znormalizowane, uwzględniające równomierną alokację zarówno skumulowanych przychodów jak i marży ze zrealizowanych dostaw w poszczególnych latach kontraktu (Nextbike Polska zawiera dwa typy umów z jednostkami samorządu terytorialnego: w których przychody i marża z kontraktu rozpoznawane są liniowo w okresie kontraktu oraz o dostawę – gdzie przychody i marża) z rozpoznawane są w okresie dostawy)" - czytamy w komunikacie.

Znormalizowane skonsolidowane przychody za I kw. 2018 wynoszą 11,8 mln zł (wobec 9,2 mln zł w I kw. 2017), a skonsolidowana EBITDA -1,2 mln zł wobec -0,1 mln zł rok wcześniej.

"W I kw. 2018 spółka zanotowała wzrost przychodów z działalności, należy jednak brać pod uwagę, że jest to okres o sezonowo najniższych przychodach i najniższym wyniku EBITDA na tle pozostałych kwartałów roku obrotowego. Spółka intensywnie się rozwija, bierze udział w nowych przetargach, pracuje nad nowymi technologiami. Wraz ze zwiększeniem liczby rowerów, a co za tym idzie kosztów ich serwisu, zużycia części - zwiększyły się koszty operacyjne ponoszone w kwartale poprzedzającym uruchomienie nowego, rekordowego pod względem floty Nextbike Polska, sezonu" - powiedziałl prezes Tomasz Wojtkiewicz, cytowany w komunikacie.

"Duża część zwiększonych wydatków to koszty związane z ponownym uruchomieniem systemów, podniesieniem jakości usług i kontynuacją rozbudowy struktur do rozmiarów niezbędnych do jak najlepszej obsługi dynamicznie zwiększającej się z roku na rok liczby rowerów w naszej flocie. Jednocześnie pierwszy kwartał był dla nas okresem intensywnych prac nad pozyskaniem nowych zamówień, czego efektem dołożenie do floty kolejnych 5,6 tys. rowerów w przetargach, w których złożyliśmy najlepszą lub jedyną ofertę" - dodał prezes.

Liczba rowerów w systemach uruchomionych na dzień 31 marca 2018 r. wyniosła 12,4 tys. i była o 35% wyższa niż rok wcześniej.

"Wzrost ten wynika z pozyskanych kontraktów oraz rozbudowy systemów rowerów miejskich w ramach już zawartych umów. Na dzień publikacji raportu za I kw. 2018, czyli 15 maja br., flota Nextbike Polska, uwzględniająca przetargi, w których spółka złożyła jedyną lub najlepszą ofertę, oraz podpisane już kontrakty na systemy, które będą dopiero uruchomione, sięga 20 tys. rowerów" - czytamy dalej w komunikacie.

Wśród nich - uwzględniając liczbę rowerów przewidzianą do dostarczenia w sezonie 2018 – jest przetarg na System Roweru Metropolitalnego w Trójmieście. 19 marca 2018 r ogłoszony został przetarg na wybór dostawcy i operatora najnowocześniejszego, a zarazem największego, pod względem obszaru działania, systemu rowerów miejskich w Polsce, obejmującego  14 gmin. Jest to system czwartej generacji, tzn. rowery mogą funkcjonować niezależnie od stacji postojowych, podano także.

"Nextbike Polska zobowiązał się do dostarczenia w sumie w trakcie trwania umowy 4 080 tys. rowerów, wszystkich elektrycznych, za kwotę nieco ponad 40 mln zł brutto i tym samym złożył najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu. Przetarg czeka na rozstrzygnięcie. Na rozstrzygniecie czeka także m.in. Rowerowe Łódzkie – projekt, w którym także Nextbike Polska złożył najlepszą ofertę. To pierwszy w Polsce regionalny system bikesharingowy składający się z systemu wypożyczalni przy stacjach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej oraz w najważniejszych punktach obsługiwanych przez nią miejscowości. Zaplanowany jest na ok 1 tys. rowerów w 10 miastach. Wartość projektu to 24 mln zł brutto" - wymieniono dalej w materiale. 

Nextbike Polska jest numerem jeden na polskim rynku miejskich systemów rowerowych pod względem liczby rowerów (80% udziału w rynku). Spółka jest operatorem systemów rowerów miejskich w kilkudziesięciu miastach i miejscowościach w Polsce, m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu i Łodzi. Spółka jest notowana na rynku NewConnect od sierpnia 2017 r. 

Źródło:
Firmy:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
NEXTBIKE -3,30% 82,00
2018-10-19 14:10:27
WIG 0,14% 56 642,84
2018-10-19 17:05:00
WIG20 0,41% 2 196,99
2018-10-19 17:15:00
WIG30 0,32% 2 494,13
2018-10-19 17:05:00
MWIG40 -0,47% 3 962,26
2018-10-19 17:15:00
DAX -0,31% 11 553,83
2018-10-19 17:34:00
NASDAQ -0,48% 7 449,03
2018-10-19 22:02:00
SP500 -0,04% 2 767,78
2018-10-19 21:59:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.

Przemek Barankiewicz - Redaktor naczelny portalu Bankier.pl

Jesteśmy najważniejszym źródłem informacji dla inwestorów, a nie musisz płacić za nasze treści. To możliwe tylko dzięki wyświetlanym przez nas reklamom. Pozwól nam się dalej rozwijać i wyłącz adblocka na stronach Bankier.pl

Przemek Barankiewicz
Redaktor naczelny portalu Bankier.pl