Myślisz o poszerzaniu kompetencji menedżerskich? Trwa rekrutacja do programu współtworzonego przez kuźnię kadr Doliny Krzemowej

2021-10-12 12:43
publikacja
2021-10-12 12:43
Myślisz o poszerzaniu kompetencji menedżerskich? Trwa rekrutacja do programu współtworzonego przez kuźnię kadr Doliny Krzemowej
Myślisz o poszerzaniu kompetencji menedżerskich? Trwa rekrutacja do programu współtworzonego przez kuźnię kadr Doliny Krzemowej
fot. Materiał Partnera /

Wzmocnienie kompetencji liderskich oznacza wyższe zarobki i poprawę pozycji zawodowej. Aby ułatwić menedżerom zdobywanie nowych kompetencji, Fundacja im. Abrahama Sterna, we współpracy ze Stanford Graduate School of Business Executive Education rozpoczęła pierwszą edycję Stern Leadership Academy.

Fundacja będzie kształcić obecnych i przyszłych liderów w rejonie Trójmorza. To pierwsza tego typu inicjatywa w Europie Wschodniej, skierowana do menedżerów z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem biznesowym, którzy mają apetyt na dalszy rozwój i nowe wyzwania. Dzięki niej, uczestnicy zdobędą umiejętności, które przydadzą im się do praktycznego zarządzania globalnymi korporacjami, organizacjami non-profit i administracją publiczną w regionie Trójmorza.

Stern Leadership Academy (SLA) został stworzony w oparciu o wykładowców i kompetencje szkoły zarządzania Uniwersytetu Stanforda. Według londyńskiego dziennika Financial Times Stanford Graduate School of Business od lat znajduje się w pierwszej “10” szkół typu executive education na świecie (w 2019 roku była numerem jeden, a rok później na piątym miejscu). SLA skupione jest na szlifowaniu technik przywództwa w oparciu o aktualne badania naukowe; elementem wyróżniającym program jest silny nacisk na poszanowanie różnorodności i zarządzanie nią,  z uwzględnieniem specyfiki socjologicznej regionu Trójmorza.

fot. Materiał Partnera / 

W ramach SLA odbędzie się 16-tygodniowy program Stanford Graduate School of Business Executive Education Programme, który będzie zawierać spotkania online, treści asynchroniczne i wirtualne kursy. Oprócz tego uczestników czeka intensywny 3-dniowy kurs startowy, organizowany na miejscu przez ekspertów Fundacji Sterna. Kolejnym ważnym punktem programu jest program networkingowy, dzięki któremu absolwenci mogą kontynuować współpracę i możliwość wspólnego uczenia się.

Programem pokieruje prof. Jeffrey Pfeffer, światowej sławy ekspert od zachowań organizacyjnych i wykładowca Stanford University. Wśród wykładowców są akademicy ze Stanford Graduate of Business, między innymi Maggie Neale, kierująca programem dla kobiet liderów, Bill Barnett - profesor przywództwa, strategii i organizacji, czy Charles O’Reilly - profesor zarządzania. Już dziś wiadomo, że podczas sesji inauguracyjnej, wśród prelegentów wystąpi między innymi Edward Luttwak, amerykański ekonomista, legenda strategii, doradca prezydentów USA i wielu premierów. Dzięki takim wykładowcom uczestnicy Stern Leadership Academy będa mieć zapewniony dostęp do najnowszych badań naukowych, realnych business cases z innowacyjnych spółek czy nowoczesnych i efektywnych standardów zarządzania.

Stern Leadership Academy co roku będzie gromadzić 50 najbardziej obiecujących wschodzących liderów z regionu Trójmorza i nie tylko, aby nauczyć ich poruszania się w biznesie.

Rekrutacja trwa do 18 października, a Szkoła Liderów zacznie działanie w listopadzie. Wszystkie kursy będą realizowane w języku angielskim. Patronką tegorocznej edycji jest Helena Rubinstein.

Fundacja Sterna wspiera współpracę polsko-żydowsko-amerykańską. Promuje wspólną historię Żydów i Polaków oraz ich wpływ na rozwój nauki, technologii i innowacji w Stanach Zjednoczonych. Stern Leadership Academy to szansa dla Fundacji na budowanie relacji między Polską, USA i Izraelem. To również pozwoli zadbać o jakościowy kapitał ludzki w regionie Trójmorza.

Partnerem strategicznym SLA jest Fundacja Empiria i Wiedza. Program honorowym patronatem otoczył państwowy bank rozwoju Polski – Bank Gospodarstwa Krajowego.

Więcej informacji na stronie: https://fundacjasterna.pl/sla

Kim są wykładowcy SLA?

 Lista jest długa, a otwiera ją dyrektor programu Stanforda dla SLA – Jeffrey Pfeffer. Pfeffer dużo publikuje – to na ogół prace z zakresu teorii organizacji i zarządzania zasobami ludzkimi. Jego obecne badania koncentrują się na wpływie środowiska pracy na zdrowie i dobrostan człowieka, władzy i przywództwie w organizacjach, zarządzaniu opartym na dowodach, luce wiedza-praktyka oraz na tym, jak myślenie “czas to pieniądz” wpływa na decyzje ludzi dotyczące spędzania czasu w sposób, który sprzyja nieszczęściu. Jeffrey Pfeffer jest profesorem zachowań organizacyjnych Thomas D. Dee II w Graduate School of Business na Uniwersytecie Stanforda, gdzie wykłada od 1979 roku. Jest autorem lub współautorem 15 książek, w tym: “Leadership B.S.: Fixing Workplaces and Careers One Truth at a Time”, czy “Power: Why Some People Have It—and Others Don’t”. W marcu 2018 roku wydawnictwo HarperCollins opublikowało najnowszą książkę Pfeffera, “Dying for a Paycheck:  How Modern Management Harms Employee Health and Company Performance-And What We Can Do About It”. Dr Pfeffer uzyskał tytuły licencjata i magistra na Carnegie-Mellon University, a doktorat obronił na Stanford.

fot. Materiał Partnera / 

Bardzo istotną rolę w programie Stanfordu dla SLA odgrywa Maggie Neale zaangażowana w empowerment kobiet z potencjałem przywódczym. Główne zainteresowania badawcze profesor Neale obejmują dobijanie targu i proces negocjacji, pracy w grupach rozproszonych, dobór składu, uczenie się i wydajność zespołów. Jest autorką ponad 70 artykułów na te tematy oraz współautorką trzech książek: Organizational Behavior: A Management Challenge (z L. Stroh i G. Northcraftem); Cognition and Rationality in Negotiation (z M.H. Bazermanem); Negotiating Rationally (z M.H. Bazermanem) (Free Press, 1992); oraz jednej serii badawczej Research on Managing in Groups and Teams (z Elizabeth Mannix). Jej praca to więcej niż badania nad osądem i podejmowaniem decyzji z punktu widzenia psychologii poznawczej – obejmuje to też naukę o negocjacjach: bada procesy poznawcze i społeczne, które powodują odstępstwa od skutecznych zachowań negocjacyjnych. W kontekście zespołów, bada aspekty składu zespołu i procesu grupowego, które zwiększają zdolność zespołów do dzielenia się informacjami niezbędnymi do uczenia się i rozwiązywania problemów, zarówno w bezpośrednich, jak i wirtualnych środowiskach zespołowych.

Źródło:Materiał partnera
Otwórz Konto Mój Biznes i zyskaj nawet 1800 zł

Otwórz Konto Mój Biznes i zyskaj nawet 1800 zł

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki