Mundial i piwa bezalkoholowe napędziły wyniki Żywca

Żywiec zanotował mocny wzrost zysków przy stabilnym wzroście przychodów. Większe marże to efekt m.in. tego, że konsumenci chętniej sięgali po droższe piwa. Spółkę wsparł także rosyjski mundial.

Mundial i piwa bezalkoholowe napędziły wyniki Żywca
Mundial i piwa bezalkoholowe napędziły wyniki Żywca (fot. Jacek Lagowski / FORUM)

W 2018 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy wzrosły o 5 proc. rdr do 3,324 mld zł. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 24 proc. do 415 mln zł. Grupa osiągnęła 324 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 25 proc. rdr. 

Wśród elementów korzystnie wpływających na przychody spółka wymienia m.in.  wczesne i cieple lato i dobra pogoda utrzymująca się w sezonie oraz Mistrzostwa Świata w piłce nożnej. Spółka zwraca także uwagę na wzrost zainteresowania konsumentów droższymi markami piwa oraz rozwój oferty piw bezalkoholowych zaowocowała zwiększeniem przychodów Grupy z każdego hektolitra piwa aż o +7 proc. Warto bowiem dodać, że zyski i przychody wzrosły, choć Grupa Żywiec sprzedała w 2018 roku 11286 tys. hektolitrów piwa wobec 11236 tys. hl w 2017 r. A więc ledwie 0,4 proc. więcej.

W reakcji na wyniki akcje Żywca notowane na GPW drożeją o ponad 4 proc. Spółka warta jest obecnie niemal 5 mld zł
W reakcji na wyniki akcje Żywca notowane na GPW drożeją o ponad 4 proc. Spółka warta jest obecnie niemal 5 mld zł (Bankier.pl)

Grupa Żywiec zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży marek premium w tym Żywca, Heinekena i Desperadosa. Firma podwoiła także sprzedaż piw i radlerów bezalkoholowych dzięki wprowadzeniu Strefy Zero, w której na szeroką skalę dostępne stały się Żywiec 0.0.%, Heineken 0.0.% oraz nowe warianty smakowe Warki Radler 0.0%. - Cieszymy się, że strategia budowania wartości przynosi rezultaty i że nasze działania przyczyniają się do dalszej premiumizacji rynku piwa - stwierdził Francois-Xavier Mahot, prezes zarządu Żywca.

Ciężej o wzrosty w 2019

W sumie w 2018 roku sprzedaż piwa w Polsce znacząco wzrosła (ponad 3,5% w ujęciu ilościowym i aż o 7% w ujęciu wartościowym). Oprócz wspominanych Mistrzostw Świata i pogody, znaczący wpływ na wzrost ogólnopolskiego rynku miał segment piw bezalkoholowych, który w efekcie bardzo trafnego zidentyfikowania nowego trendu wśród konsumentów oraz poniesienia znaczących nakładów marketingowych, cechował się olbrzymią dynamiką wzrostu.

Żywiec może mieć jednak problemy z utrzymaniem dynamiki wyników. - Spodziewamy się że w 2019 roku sprzedaż piwa w Polsce nieznacznie spadnie. Rynek wzrośnie w ujęciu wartościowym w wyniku spodziewanego wzrostu kosztów energii, surowców i opakowań oraz utrzymującej się inflacji w Polsce - czytamy w raporcie.

Adam Torchała

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
4 16 _xyz

Janusze napędziły sikacze

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
ZYWIEC 0,00% 490,00
2019-06-25 16:41:32
WIG -0,87% 59 480,64
2019-06-25 17:05:00
WIG20 -1,19% 2 303,31
2019-06-25 17:15:00
WIG30 -1,03% 2 649,09
2019-06-25 17:05:00
MWIG40 -0,19% 4 036,65
2019-06-25 17:05:00
DAX -0,36% 12 229,78
2019-06-25 17:34:00
NASDAQ -0,70% 7 950,05
2019-06-25 17:35:00
SP500 -0,40% 2 933,48
2019-06-25 17:35:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.