Ministerstwo Finansów po raz pierwszy pojawiło się w zestawieniu największych reklamodawców. Ogłoszenie społeczne dotyczące e-PIT-ów według stawek cennikowych kosztowałoby ponad 5,5 mln zł - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów.


Instytut bada wydatki reklamowe w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej.
W finansach największe wydatki reklamowe w lutym miał mBank, a za nim PKO BP, Ministerstwo Finansów, Alior Bank oraz Eurobank. Branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (64 proc. wszystkich kategorii produktowych) oraz ubezpieczeń i usług finansowych.
Największy budżet na reklamy przeznaczyła zaś branża farmaceutyczna, której wydatki w lutym wyniosły 44 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż (422 mln zł). Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża handlowa (27 proc. i 255 mln zł). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (11 proc. i 102 mln zł), za nią finanse (10 proc. - prawie 95 mln zł) i telekomunikacja (8 proc. - 82 mln zł).
Raport jest opracowywany na podstawie danych z monitoringu reklam. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
KWS, IMM























































