Media: rząd chce przejąć kontrolę nad OFE

Rząd chciałby połączyć OFE w jeden fundusz pod zarządem instytucji kontrolowanej przez Skarb Państwa - donosi "Rzeczpospolita". Jeżeli pomysł wejdzie w życie, będzie to oznaczało wielką nacjonalizację.

- Jak wynika z nieoficjalnych informacji „Rzeczpospolitej", rządowy pomysł miałby polegać na stworzeniu jednego dużego funduszu emerytalnego, do którego wrzucono by aktywa wszystkich 12 OFE - czytamy w gazecie.

Źródłem informacji jest "osoba zbliżona do sprawy", która pragnie jednak zachować anonimowość. Według niej zarządzać pieniędzmi w imieniu państwa mógłby np. Powszechny Zakład Ubezpieczeń. Inne źródło jako zarządzającego wskazuje Bank Gospodarstwa Krajowego. Ani ministerstwa, ani zainteresowane spółki nie potwierdziły oficjalnie tej informacji.

Rząd chce przejąć kontrolę nad OFE
Rząd chce przejąć kontrolę nad OFE (YAY Foto)

Pomysł nie jest nowy

To nie pierwsze zakusy państwa na pieniądze zgromadzone w Otwartych Funduszach Emerytalnych. W lutym 2014 roku rząd Donalda Tuska dokonał wartego 153,15 mld zł "skoku na OFE". W listopadzie ubiegłego roku Trybunał Konstytucyjny stwierdził, że "skok na OFE" był zgodny z konstytucją, co otwarło drogą do spekulacji o losie pozostałej części pieniędzy pozostałych w funduszach.

- Nowa władza potrzebuje pieniędzy równie rozpaczliwie, co poprzednia. Zmiana rządu zbiegła się w czasie z ważnym orzeczeniem Trybunały Konstytucyjnego. W mojej ocenie oba fakty zdecydowanie zwiększają szansę na „ostateczne rozwiązanie” kwestii Otwartych Funduszy Emerytalnych - pisał w grudniu Krzysztof Kolany, główny analityk Bankier.pl.

O sięgnięciu po pieniądze zgromadzone w OFE wspominał podczas rozmowy z Bankier.pl także profesor Robert Gwiazdowski. - Z demografii wynika, że tak około do 2023-2025 r. W 2014 r. miały się zacząć problemy systemu emerytalnego i się zaczęły. Dlatego Donald Tusk musiał zrobić tzw. „skok na OFE”, choć tak naprawdę nie był to skok, a przeksięgowanie długu. Natomiast w 2022 r. trzeba będzie zrobić skok na pozostałą część OFE, bo inaczej nie da rady - przewidywał profesor. Konsolidacja OFE pod państwowymi skrzydłami może być pierwszym krokiem w tym kierunku.

Gra o 140 mld zł

Gra toczy się o wysoką stawkę. W funduszach zgromadzone jest ponad 140 mld zł. Gdyby omawiany przez "Rzeczpospolitą" pomysł wszedł w życie, państwo przejęłoby kontrolę nie tylko nad tymi pieniędzmi, ale także nad udziałami w wielu spółkach.

Według stanu posiadania na koniec 2015 roku Otwarte Fundusze Emerytalne posiadały ponad 50-procentowy udział w takich spółkach jak Agora, ABPL, Sanok, Elektrobudowa, Kęty. Magellan, Nowa Gala oraz Robyg. Spółki te stałyby się więc podmiotami realnie kontrolowanymi przez Skarb Państwa podobnie jak obecnie ma to miejsce w przypadku np. PGE, Energi, czy PGNiG.

Wielka nacjonalizacja spółek

Państwo zyskałoby także na znaczeniu w akcjonariacie gigantów z WIG-u 20. Według tych samych danych udziały OFE przekraczały 20% w akcjonariatach mBanku, Aliora, CCC, LPP, PKO, Orlenu oraz Asseco. Skala nacjonalizacji byłaby więc ogromna (pieniądze z OFE należą przecież oficjalnie nie do emerytów, a do państwa).

Zwiększyłoby się także ryzyko zaangażowania tych spółek do realizowania politycznych interesów. Sam minister Jackiewicz zaznaczał, że "zarządy spółek z udziałem Skarbu Państwa powinny stawiać sobie za cel nie tylko interes spółki, ale również interes Skarbu Państwa i muszą brać pod uwagę możliwość odwołania przez właściciela".

Adam Torchała

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
0 1 ~Yaro-Ka-Chi

Haha dobre, a jak wytłumaczą chińskim dzieciom pracującym w szwalniach LPP że dostaną nie 3$ tylko 2,5$ bo reszta idzie na polską kopalnię??

! Odpowiedz
9 4 ~Niedoinformowany

Jak to? To w OFE są jeszcze jakieś pieniądze na których można położyć łapę? Myślałem że Donuś nasz kochany wszystko wyprowadził.

! Odpowiedz
5 22 ~Kajtek

Nie. Za to, że w ogóle coś wziął był krytykowany przez bandę oszustów, którzy obecnie chcą położyć łapę na reszcie OFE, aby dać na życie nieudacznikom życiowym, którzy stanowią elektorat PIS.

! Odpowiedz
9 2 ~Niedoinformowany odpowiada ~Kajtek

A możesz mi to pokazać na liczbach?

! Odpowiedz
0 3 ~Patriota odpowiada ~Kajtek

"Kajtek"...To twoje "coś" to 50% OFE....

! Odpowiedz
3 19 ~raz1dwa2trzy

Dzień Prawa i Sprawiedliwości się zbliża.
W ramach tego dnia. dokona się Dobra Zmiana.
Będzie to dla niektórych Trybunał Stanu, dla innych psychiatryk, a dla paździocha żoliborskiego - geriatryk.
A ja, po tym wszystkim, odwiedzę Stary Kraj i dokonam PISsingu ich grobach.

! Odpowiedz
11 6 ~Reform

Ale jaja Agora bedzie spolka skarbu Panstwa pod zarzadem Kaczynskiego jak na razie. Tego najlepszy nawet Zyd by nie wymyslil. Ha hahaha, Kaczor cwanego Michnika zagania do kata. Jak jeszcze ktos uwaza ze Kaczor , to glupek, to po prostu zal mi was!!! Swoja droga ten wojowniczyTK w listopadzie uchwala zgodnosc kradziezy( deal Tuska i PO) OFE z Konstytucja, i wode na mlyn PISu leje. Nie widzicie kochani Rodacy ze to cale panstwo polskie, to jeden smierdzacy geszeft. Cale OFE to ukradzione i aktualne nalezy scalic w Panstwowym funduszu emerytalnym jak w Norwegii, to jak na razie okolo 300 mld PLN, a za manipulowanie ta kasa, w konstytucji zapisac, ze nalezy sie kula w leb. Jest to zywa gotowka ktora Rodacy wplacili na swoje konta, zgodnie z Buzka reforma. Bo jesli od poczatku byl to przekrat jak twierdzi Gwiazdowski, to Buzka nalezaloby powiesic, albo zastrzelic. Za mniejsze pieniadze ludzie gryza ziemie.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
7 7 ~atakpowiem

Bardzo dobrze bo OFE to wielki przekręt pozwalający "zarządzającym" wyprowadzać pieniądze za granicę. Za wysokie koszty niezależne od zysków/strat.

! Odpowiedz
18 19 ~Xxx

A jak PO zabierało pieniądze z OFE to chyba nikt nie krzyczał...

! Odpowiedz
5 14 ~Maciej

Tusk, Kaczyński, jak widać, jeden cwaniak. Już po numerze Tuska, powiedziałem pracodawcy, że chcę umowę nieozusowaną, bo sam chce sobie odkładać na emeryturę (dogadaliśmy oczywiście jeszcze kilka ważnych szczegółów - nie chciałem być stratny). I odkładam. Jedynie co, to co miesiąc płacę dobrowolne zdrowotne (które w 100% odliczam sobie w zeznaniu rocznym od kwoty podatku do zapłaty).

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
6 20 ~gandolf

A co z planem plus powrot emigracji do Najasnieszej. Mamy juz ustawe ze jestesmy niepodleglym krajem, ponad 6 miesicy mamy wybitnego ministra obrony, ktory uzdrowil armie i wszyscy czuja sie bezpieczni. Czas wracac do kraju w ktorym Prawo i Sprawioedliwosc wsadza na stolki wedle cnot otrzymanych z niebios swoich wybitnych specjalistow pod sztandardem ONA/ON GDZIES MUSI PRACOWAC. a w robocie sie nauczy.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
8 6 ~darek

Czy tą ciekawą ale przecież tylko niepotwierdzoną plotkę w jakiś sposób skomentował pan Donald Tusk . On chyba jest specjalistą od tego tematu . Niektórzy komentatorzy żyją natomiast w świecie urojonym i mylą plotki z rzeczywistością a rzeczywistość nastąpiła w wykonaniu rządu PO i premiera Tuska

! Odpowiedz
3 14 ~filozof

Gdyby wszystkie rzeki połączyć w jedną rzekę , a wszystkie drzewa połączyć w jedno drzewo , wszystkie piły połączyć w jedna ogromną piłę , ściąć to ogromne drzewo i wrzucić do tej ogromnej rzeki to wiecie jaki byłby plusk ??? -- plan PIS

! Odpowiedz
1 0 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
7 29 ~audytPISu

Co zrobą PIS i obywatyle

-VAT 23% zajuma kasę z OFE,
-VAT 23% z 500+ zrobi 300+ z ograniczeniem dochodowym,
-VAT 25%, program 500+ jak obecnie
-VAT 27%,500+ jak obecnie jeśli + (przewalutowania frankowiczów, patrz Węgry-Orban)

-podziękować PISowi i nowe wybory w Październiku 2016 r. ?

Udział podatku bankowego jako źródło obsługi programu 500+ to tylko 25% z ok. 23mld PLN jego rocznych kosztów (założenie 5,5mld/23mld, projekcja wykonania 3,5mld/23mld w skali jednego roku).

Jest problem LUKI dochodowo-wydatkowej ______ok. 18mld PLN_______, który to problem nie został rozwiązany. Podatek handlowy ma przynieść ok.1,5mld PLN, a uszczelnienie VAT ok. 2,5mld PLN w skali roku.

Pozostaje luka w budżecie ok. __ok.14mld PLN__, w wartościach netto:__ok.12,5mldPLN___

mf Szałamacha i premier Szydło już zapowiedzieli brak obniżki VAT na 22% w 2017r, co nie wyklucza podwyżki o 2 pkt.%...
__________________________________

15.05.2016 w TVN, program: "Kawa na Ławę"

Stanisław Tyszka jest posłem z KWW Kukiz'15 to lekko zaintonował, w zdaniu o podwyżkach podatków PISu, w tym VAT.

Wicemarszałek Sejmu RP.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
4 22 ~JEDAJ

Jeszcze jeest III filar do nacjonalizacji, Pewnie jakis PISlamista bedzie ze statniny koni bedzie chcial sie wykazac i zarzadzac kasa, ktora zresta tez mozna do ZUS przeniesc w ramach gwarancji przyszlych emerytow gorniczych, mundurowych itp.
Kolejny krok to nacjonalizacja kont oszczednosciowych, wiecie jaki jest potencjal ludzi co by chcieli by innym zabrac a drugim dac w ramach projektow pod sztandardem PLUS..

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
4 14 ~audytPISu

uzupełniam o scenariusz:

-VAT 26%, 500+ do 21 lat, zamiast jak obecni 18.

! Odpowiedz
3 20 ~lesioZAPINA

Obawiam się, że poza 500+ (z wypłatą których już są kłopoty), ten rząd stać już tylko na finansowanie Kościoła i Propagandę.

! Odpowiedz
8 18 ~emigrant

Dzięki Bogu że opuściłem ten kraj... Żegnaj Polsko!!!

! Odpowiedz
1 4 ~obywatel

Dzięki Bogu!

! Odpowiedz
2 3 ~autor

Nie płaczemy po tobie, niewolniku.

! Odpowiedz
4 8 ~SONDA

Czy PiS powinien powołać komisję śledczą ds. utworzenia OFE?

Zielony - Tak
Czerwony - Nie

(sonda niesponsorowana)

! Odpowiedz
4 1 ~artur

w pełni popieram

! Odpowiedz
5 7 ~Tomasz

Przejęcie kasy z OFE to jedno, a przejęcie 50% udziału np. Agory to inny ciekawy temat :)

! Odpowiedz
3 2 ~maciek

A gdzie tradycyjna gościnność dla kapitału zachodniego, co na to TK, KOD itp

! Odpowiedz
14 8 ~Obserwator

Jak PO okradało Polaków z pieniędzy OFE to nikt nawet nie miałknoł. Teraz jak już nic nie zostało to podnosi się larum.

! Odpowiedz
1 5 ~plutarch

wiolonczelista dorzucił z Panamy

! Odpowiedz
0 10 ~w_ryjPISlamiście

będziesz jeszcze miałkał.

I nie obrażaj naczelnika od kociego ugrupowania. On miałkał

! Odpowiedz
1 1 ~Komentator1962

owszem miałknął, czego efektem było rozpoznawanie tej sprawy przez TK. Tylko TK jak zwykle przyjazny politykom (wszystkich nacji), a nie obywatelom (ktorych interesów ma teoretycznie strzec) orzekł, że wszystko jest ok.
W d..pie mam taki Trybunał, w którym dyskusję prowadzi jeden prawnik/polityk z drugim prawnikiem/politykiem, a raczej politykiem/prawnikiem., i obydwaj traktują obywateli tak samo jak politycy,, czyli jak pionki na szachownicy.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 3 ~zenek

Jesteś głupkiem, PO przesiosło część z obligacjami na konta ZUS, czyli wszystko to co rząd pozyczył od ofe w postaci obligacji, teraz "jest" na koncie ZUS. Tych pieniędzy tak naprawdę nie ma zostały wydane na bieżace wydatki. PiS chce wziąć cześć z akcjami, co się stanie jak w rynek puści się nadmiar akcji, lub zlikwiduje ofe? Na jakim poziomie będzie WiG20??? Zadna zagranica tu nie przyjdzie dopóki nie będzie stabilnie.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
7 19 ~audytPISu

Co zrobi PIS

-zajumać kasę z OFE,
-VAT 25%,
-VAT 27% jeśli (przewalutowania frankowiczów, patrz Węgry-Orban)
-z 500+ zrobić 300+ z ograniczeniem dochodowym,

-podziękować PISowi i nowe wybory w Październiku 2016 r. ?

Udział podatku bankowego jako źródło obsługi programu 500+ to tylko 25% z ok. 23mld PLN jego rocznych kosztów (założenie 5,5mld/23mld, projekcja wykonania 3,5mld/23mld w skali jednego roku).

Jest problem LUKI dochodowo-wydatkowej ______ok. 18mld PLN_______, który to problem nie został rozwiązany. Podatek handlowy ma przynieść ok.1,5mld PLN, a uszczelnienie VAT ok. 2,5mld PLN w skali roku.

Pozostaje luka w budżecie ok. __ok.14mld PLN__, w wartościach netto:__ok.12,5mldPLN___

mf Szałamacha i premier Szydło już zapowiedzieli brak obniżki VAT na 22% w 2017r, co nie wyklucza podwyżki o 2 pkt.%...
__________________________________

15.05.2016 w TVN, program: "Kawa na Ławę"

Stanisław Tyszka jest posłem z KWW Kukiz'15 to lekko zaintonował, w zdaniu o podwyżkach podatków PISu, w tym VAT.

Wicemarszałek Sejmu RP.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 14 ~autor

Najlepsze przed nami jak bufetowa będzie to uzasadniać w Sejmie a marionetka w orędziu do narodu.

! Odpowiedz
4 4 ~JoachimLelewel

Wszystkie wpisy sa czysto akademickie i teoretyczne. Pis rozmawiac bedzie tylko z realna silą. Teraz to wszyscy razem i kazdynz osobna moze tej Partii naskoczyc. I taka jest prawda. Miejmy tylko nadzieje ze MalyWodz ma wizje tego Kraju po tzw "Dobrej zmianie", gdzie jest miejsce dla wszystkich Polakow

! Odpowiedz
1 15 ~pizdnął_CIĘ_ktoś

Czy Polak jest Polakowi jest wilkiem smoleńskim?

P.S. toż to, Rzymianie lepiej traktowali Ulicznice Portowe, jak u nas się obywateli traktuje.

bo do takiego wniosku można dojść po wprowadzaniu przez większość parlamentarną PIS USTAWY o OCHRONIE GRUNTÓW ROLNYCH (przed Polakami ?)

Co to jest ???.

! Odpowiedz
0 10 ~polski_CHŁOP

".....Pis rozmawiac bedzie tylko z realna silą......."

To teraz będziem bronić tej suwerenności !!! zgodnie z uchwałą, bo przypomnieli

Czas wywieść WIĘKSZE szambo z ul. WIEJSKIEJ OBORY, niech użyźnia nasze pola..

Prognoza pogody 16 dniowa sprzyjająca. Czy 04.06. to dobra data ?

http: //www.twojapogoda.pl/polska/mazowieckie/warszawa/16dniowa

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 10 ~MichailBakunin

Czekam az odpala SpecPodatek od lokat. Np 10% lokaty do Skarbu Panstwa, sejm uchwala wieczorem, tzw Pan Prezydent podpisuje w nocy, rano Banki wdrazaja.

! Odpowiedz
0 16 ~kiedy_ZACIĄG

do tej organizacji pisistowskiej.

Też chce iść na łupy

! Odpowiedz
1 7 ~Malwoid

Gadacie po prożnicy. PiS rzadzi i obawiam sie ze zadnych nowych wyborow nie bedzie. Bo oni robiąco chcą a w Polsce nie ma sily, ktora mialaby sie przeciwstawic. No kto mialny to zrobic?

! Odpowiedz
5 1 ~Malwoid

Nie podoba sie rzadzaca obecnie partia? To dlaczego wygrala wybory?

! Odpowiedz
3 6 ~lubięŁUPIĆ

innych.Mnie się podoba

! Odpowiedz
1 8 ~kiedyKOŁCHOZY

"Wystarczy tylko to, żeby złodzieje i oszuści zaczęli płacić podatki"-

Tzn.że cały naród będzie płacił

! Odpowiedz
0 18 ~aMNIEsuszy_Strażak_

A więc jak na bolszewików przystało będą kraść. No i tysiące stołków dla krewnych i kolesiów w spółkach kontrolowanych przez rząd. Brawo! Głosowałeś na nich to teraz masz!
Jak pis się dorwie do władzy to niczym pożar lub powódź.

! Odpowiedz
1 11 ~suweren

PIS ma konstytucyjne prawo "kraść". Co się nie podoba, bo za mało ?.

przecież ma cztery lata spokoju.

! Odpowiedz
0 16 ~LENINpozaPODIUM

Ten Rząd przeprowadził już więcej tych rewolucji niż było ich na świecie od średniowiecza.

! Odpowiedz
2 15 ~a_mi_PISdneli

pis to nie jest socjalizm.. oni tylko maja cześć swoich haseł tzw socjalnych! Pis dba o interesy wielkiego kapitału, jest na smyczy Watykanu i USA a ci chcą wojny z Rosja na polskim terytorium.. Pis nic nie zrobił z warunkami pracy w Polsce! podwyższył podatki dla Polskiego przemysłu np podatek od wody, ścieków itd co zwiększy zyski np coca-coli w Polsce! Chyab nikt nie wierzy ze pieniądze z OFE po przejęciu przez ZUS pójdą na nasze emerytury.. pis wszystko wyda, co do złotówki!

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 9 ~ADOLF_z_wygnania__

To się nazywa - tworzenie odpowiedzialnych stanowisk dla lojalnych funkcjonariuszy partyjnych. Muszą gdzieś dostać intratne i ważne stanowiska, a w prywatnych firmach ich nie chcą. Kompetencje nie są konieczne

! Odpowiedz
0 12 ~analitykPISlamizmu

z tego 500+ to już tylko plakat pozostał,jeszcze może z aukcji koni arabskich w Janowie jakaś kasa wpłynie o ile kler nie rozkradnie...........dobra zmiana przeminęła z wiatrem................

! Odpowiedz
6 14 ~ok

Agora, piękna sprawa, spółka od reklam ams i kina pójdą pod młotek, gazeta trafi do śmietnika, szechter ucieknie do brata stalinowca.

! Odpowiedz
5 16 ~lesioZAPINA

Szałamacha, Szydlo, Duda, Kurski, Ziobro, Wsaszczykowski, Macierewicz itd

Mnie nawet brak kabaretu w tv reżimowej nie przeszkadza

! Odpowiedz
1 15 ~lesioODPINA

czy na scenie politycznej nastąpi jakaś zmiana,

czy tylko narty, na łyżworolki pan prezydent zmieni ?.

! Odpowiedz
1 9 ~a_MOSIEKnaTO

PIS daje do pieca.

Trwa wyprzedaż na GPW, to łowie już uwędzone, usmażone lub zapuszkowane zgodnie z Rozszerzoną Konfiskatą(15% dla AKTYWU)

! Odpowiedz
0 9 ~lesioZAPINA

Mosiek to ma u nas dobrze, wór zawsze pełny i Boże Narodzenie codziennie o pół roku.

Politycy by się bali, jakby obywatele np. co tydzień sprawdzali wartość aktywów w OFE i na tej podstawie podejmowali decyzje wyborcze !!!! Opłata wstępna 0%, a za zarządzanie 0,5%

! Odpowiedz
1 12 ~lesioZAPINA

Jak dla mnie to możesz jeszcze z dwa lata do wora pakować.

dostałem robotę od 01.01.2019r. będę sprzedawał turystom bilety na zwiedzanie wyludnionych polskich miast, skansenów.

Powstaną rogatki, ze szlabanami. Robota dla SWOICH zapewniona ok. 1000 miejsc pracy.

Miałem wątpliwości.W Komitecie Centralnym Reżimu powiedziano mi, że dadzą radę wyludnić.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
3 17 ~kozakiewicz1980

Czyżby PIS chylił się ku upadkowi po sześciu miesiącach. PO potrzebowało ośmiu lat.

OFEmy powala/ą wszystkich

! Odpowiedz
2 19 ~PISda

Jeszcze rok-dwa, a PiS znacjonalizuje fundusze inwestycyjne, towarzystwa ubezpieczeń oraz banki wraz z oszczędnościami/polisami. W końcu z czegoś trzeba utrzymać swoich na stanowiskach i jeszcze "odwdzięczyć" się ludowi za poparcie (500 plus).

! Odpowiedz
2 22 ~alicja_w_krainie

Od czasu jak rudy ch... "okradł" OFE nic mnie już nie zaskoczy.
Sprzedawać co się ma i wy......ć z tego kraju.

bo zaczną mnie na siłę rozmażać

! Odpowiedz
2 1 ~joga

lepiej będzie jak cie wysterylizują

! Odpowiedz
2 15 ~JEDAJ

Jeszcze jeest III filar do nacjonalizacji, Pewnie jakis PISlamista bedzie ze statniny koni bedzie chcial sie wykazac i zarzadzac kasa, ktora zresta tez mozna do ZUS przeniesc w ramach gwarancji przyszlych emerytow gorniczych, mundurowych itp.
Kolejny krok to nacjonalizacja kont oszczednosciowych, wiecie jaki jest potencjal ludzi co by chcieli by innym zabrac a drugim dac w ramach projektow pod sztandardem PLUS

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 16 ~ostaw_coś

dla Lesia.

Co nie ukradło Po dokończy PiS..

! Odpowiedz
3 8 ~zero_do_ZERA_pl

To z OFE da się jeszcze jakieś pieniądze zabrać ? :)

! Odpowiedz
0 12 ~lesioZAPINA

czy prezydent już podpisał ?.

info: Śnieg w Alpach topnieje

! Odpowiedz
0 19 ~TUSKwinien

No to już widzę, jak Broszka się zapluwa w Sejmie i krzyczy, że Peło pierwsza zabrała kasę z OFE, dlatego złodziejstwo PiSowe jest jak najbardziej usprawiedliwione.

! Odpowiedz
0 2 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
8 1 ~pis_ultras

to zapraszamy do urn wyborczych w 2019 roku :) nie podoba się jarek? głosujcie na ewkę kopacz i ryśka petru

! Odpowiedz
0 7 ~autor odpowiada ~pis_ultras

Są jeszcze inne partie ale nie jesteś tego w stanie pojąć.

! Odpowiedz
1 15 ~1000_letni_PIS

Jeden wódz,
Jedna telewizja,
Jedna prawda,
___________________
Jeden fundusz...
___________________

! Odpowiedz
0 12 ~sfvcszv

pisowskie trolle gdzie jestescie paskudy? chętnie sklepię te wasze głupie komentarze

! Odpowiedz
0 13 ~FINLANDIA_40mocy

Za kolejny rok, przy rządach PiS-bolszewii, to tysiące Polaków będzie uciekać z kraju, na łódkach, kajakach, tratwach...itp.

Tylko kto, jaki kraj nas przyjmie ???

! Odpowiedz
0 12 ~jak-żyć

Przypomnę, jakie było stanowisko głównych graczy politycznych w sprawie OFE
- Tusk: OFE należy ograniczyć
- Miller: OFE należy zlikwidować
- Kaczyński: OFE należy zlikwidować, a winnych rozliczyć
A są tacy coby nawet zamiast liści, wisieć będą pisirzyści

! Odpowiedz
0 11 ~czerwonyKSIĄŻE_PRL

Strach pomyslec co bedzie za 2 lata jak nie bedzie kogo rabować z kasy? mam nadziej że otworzą granice w USA bo nikt nie bedzie robił na sektę rządzącą i uprzywilejowanych

! Odpowiedz
0 8 ~ŚWIATsięŚMIEJE

No to trzeba resztę OFE zdefraudować, zrobić drugi Amber,

Wtedy dostaniemy AAA+... i bankierzy będą zadowoleni...
- Tylko ludzie będą żyć jak emeryci u putina w opróżnionych kopalniach złota - w ziemiankach na granicy egzystencji...

Najlepiej aby wszyscy mieli podobnie źle

! Odpowiedz
1 11 ~gomułkaPISu

a ja na to:

Raz zdobytej władzy nie oddamy nigdy.

! Odpowiedz
5 0 ~pin

Jak bankster pisał o skoku po na zus ? ma ktoś artykuły ?

! Odpowiedz
1 13 ~fcsvcs

BYĆ PISOWCEM to wstyd! Tak normalnie po ludzku nie da się zrozumieć co to za stan umysłu. To normalni ludzie ?

! Odpowiedz
1 16 ~OFErma_pl

Co wy oczekujecie od człowieka który:
- rodziny, żony - nie ma
- prawa jazdy - nie ma
- konta w banku - nie ma
- "kota" - MA

! Odpowiedz
0 10 ~sssv

Od tego śmiecia...niczego.

! Odpowiedz
0 2 (usunięty) odpowiada ~sssv

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
2 13 ~zwolennik

Cytat,,Kayah to kolejna artystka, która w mocnych słowach skomentowała rządy PiS. Wokalistka w swoim wpisie na Facebooku odniosła się do bezczynności rządu Beaty Szydło w sprawie strajku pielęgniarek z Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie. "Nigdy nie wypowiadałam się politycznie, ale tym razem zagotowałam się! Było mnóstwo błędów i zaniedbań, ale to, co się dzieje teraz, woła o pomstę do nieba! Mam dość tej potwornej hipokryzji! Mam dość tych przyklejonych uśmieszków i oczywistego mordowania tego kraju w białych rękawiczkach" - napisała na Facebooku.''
Popieram w 100% ten wpis,ale czy do głuchych i ślepych symatyków to dociera,dotrze ? raczej NIE ,ONI na czarne mówią białe ,a na białe czarne.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 12 ~audytPISu

Podatek Bankowy powoduje spadek wzrostu PKB o ok. 0,5% rok/roku
(usuwają komentarze z pełnymi obliczeniami), zastanawiające dlaczego

tego nie da się usprawiedliwić !!!

przychód łączny od banków= 5,6 mld PLN łącznie z korzyściami podatkowymi i innymi

koszty = (12,5-16,5) mld PLN,

a po uwzględnieniu niższego CIT przyjęto 1 mld PLN (o czym poniżej)

Koszt łączne= (13,5-17,5) mld PLN

koszt kapitału w % = (140-215)% rocznie,

STRATA=ok.(8-12) mld PLN
Coroczny spadek wzrostu PKB( trwały i systemowy) ok.(0,45-0,69)% PKB w stosunku do PKB(bez podatku).

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 9 ~audytPISu

Podatek Bankowy (dodatek aktywisty)

To, że 99,9999% Obywateli nie ma dostępu do wyników prognoz symulacji makroekonomicznych Modelu PKB Polski, znaczy, że należy z determinacją szerzyć jedyną słuszną prawdę.

Nikt nam nie wmówi: że czarne jest czarne, a białe jest białe.....

! Odpowiedz
0 6 ~audytPISu odpowiada ~audytPISu

Rządzący zawsze mogą wykazać się pełną symulacją. Niech obywatel wie ile podatek bankowy kosztuje. Nie lękajcie się

! Odpowiedz
0 7 ~audytPISu odpowiada ~audytPISu

Największą ściemą jest opowiadanie o braku symulacji, tylko, ze po pół roku nastąpi jego przegląd.

Na zdefiniowanych poziomach istotności takie symulacje są do przeprowadzenia przed jego wprowadzeniem, ale czego się nie robi, jak elektorat chce 500+, a ugrupowania polityczne władzy

! Odpowiedz
1 9 ~audytPISu

W 6 miesięcy ZUTYLIZOWANO ok. 2 mld PLN !!! pieniędzy polskich przedsiębiorców łącznie z obligacjami SP to ok. 6 mld PLN

wzrost kosztu kapitału, łącznie z obligacjami skarbowymi do dnia dzisiejszego

Dla przedsiębiorców istotny jest koszt średnioważony kapitału WACC, a ten rośnie.

Zmniejszając opłacalność inwestycji lub nawet uniemożliwiając ze względu na brak opłacalności NPV, IRR, ROE, ROA itd. to jest być albo nie być, a NOŻYCE kosztu kapitału dla polskich przedsiębiorców są coraz mniej korzystne w stosunku do zagranicy. Dla OSÓB FIZYCZNYCH mechanizmy są porównywalne, choć trochę mniej złożone.

Ludzie mogą na bruku wylądować, a twój pracodawca straci udziały rynkowe !!!

Z tego ludzie się cieszą ?, to prosta droga do "niewolnictwa" w średnim terminie

"wróg czuwa, wróg nie śpi".------- hasła rodem z PRL - NOCna zmiana czuwających aktywistów.

Polaku bądź czujny !

Zadłużenie Skarbu Państwa na koniec marca 2016 r. wzrosło o 0,05% m/m i wyniosło:

____858.423,4 mln zł____, podało Ministerstwo Finansów.

Od końca ub. roku zwiększyło się o:____ 2,9%____.

http://biznes.onet.pl/wiadomosci/finanse/zadluzenie-skarbu-panstwa-wzroslo-w-marcu-do-858-42-mld-zlotych/plmyk5

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 7 ~Pogo

Bolszewicy zniszczą wszystko, tak było jest i będzie...

! Odpowiedz
0 14 ~lustro_do_ZERApl

rozszerzona Konfiskata

"Wole tych, którzy popierają mnie ze strachu, niż tych, którzy popierają mnie z przekonania. Przekonania się zmieniają, strach pozostaje"- Stalin

! Odpowiedz
2 16 ~autor

Można się było tego po Jarku spodziewać. A wyborcom pisu powie się, że to dla ich dobra i jeszcze się będą z tego cieszyć. Na zarządzających typowałbym jednak lichwiarza z Luksemburgu i dyrektora z Torunia.

! Odpowiedz
4 15 ~audytPISu

Zajumać kasę z OFE, VAT 25%, z 500+ zrobić 300+ z ograniczeniem dochodowym

lub podziękować PISowi i nowe wybory w Październiku 2016 r. ?

Udział podatku bankowego jako źródło obsługi programu 500+ to tylko 25% z ok. 23mld PLN jego rocznych kosztów (założenie 5,5mld/23mld, projekcja wykonania 3,5mld/23mld w skali jednego roku).

Jest problem LUKI dochodowo-wydatkowej ______ok. 18mld PLN_______, który to problem nie został rozwiązany. Podatek handlowy ma przynieść ok.1,5mld PLN, a uszczelnienie VAT ok. 2,5mld PLN w skali roku.

Pozostaje luka w budżecie ok. __ok.14mld PLN__, w wartościach netto:__ok.12,5mldPLN___

mf Szałamacha i premier Szydło już zapowiedzieli brak obniżki VAT na 22% w 2017r, co nie wyklucza podwyżki o 2 pkt.%...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
4 16 ~andy

PIS położy wszystko na łopatki. Najlepsze by było nowe rozdanie

! Odpowiedz
3 15 ~sad

VAT 25% może nie starczyć, jak tak dalej będą się bujać z TK, to raczej VAT 27%

! Odpowiedz
4 9 ~obiektywnie

Pisuary do niedawna tak się zaliłli że oto PO ukradła im kase z OFE???Teraz Pisuary same dokończą dzieło zniszczenia,nasza GPW nie bedzie mieć szansy urosnąć a niedługo akcje spółek w których duży udzia łma Skarbu państwa ,powiększony dodatkowo o akcje z reprywatyzacji OFE.Jak państwo bedzie chciało zasilic nasz budżet będzie je wywalać na rynek,oj za dużo za nie nie wezmą ,jak już pisałem na GPW wzorem BUX 4 lata marazmu.Zawdzieczać to mozemy pisuarom.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
4 13 ~silvio_gesell

Ostatecznie wysokość emerytur zależy tylko od dzietności. W skali makro nie ma czegoś takiego jak zbieranie pieniędzy na emeryturę - jeśli nie ma dzieci odłożone pieniądze nie będą nic warte. Politycy powinni to jasno powiedzieć - płaci się zawsze na obecnych emerytów.

! Odpowiedz
0 13 ~bgt

dokładnie tak jest , będzie rzesza staruszków i każdy będzie chciał sprzedać swoje akcje , obligacje , domy itd. itp , tylko będzie mało chętnych do kupienia

! Odpowiedz
1 8 ~KIMDZONGTUSK

jedziem na Grunwald czy rozbicie Dzielnicowe ?

! Odpowiedz
2 7 ~pytam

Czy OFE to skrót, od OFErmy dla ofermy. Bo słyszałam, że chcą przejąć OFE

! Odpowiedz
8 20 ~plutarch

Skądś trzeba wciąż forsę na 500+ kilo kiełby wyborczej. "Dobra zmiana na lepsze".

! Odpowiedz
11 13 ~pomysł

"100 tysięcy złotych z Kancelarii Senatu. Odprawa emerytalna Bogdana Borusewicza " . " "Super Express" dotarł do oświadczenia majątkowego Bogdana Borusewicza za 2015 rok. Z dokumentu wynika, że polityk Platformy Obywatelskiej otrzymał z Kancelarii Senatu 100 tysięcy złotych odprawy emerytalnej oraz wypłacił sobie ekwiwalent za urlop w wysokości 80 tysięcy złotych."

A może by tak zaoszczędzić na POlitykach ?

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
8 11 ~pomysł

" jak podliczyli dziennikarze na odprawy dla członków poprzedniej Rady Ministrów przeznaczono około14 milionów zł."

A Może by tak zaoszczędzić na POlitykach ?

! Odpowiedz
7 14 ~c2h2

Myślę ,że przede wszystkim należy podnieść VAT a w drugiej kolejności opłatę paliwową . Wtedy każdy emeryt kupując serek topiony lub " świąteczną " kasznkę w Bieronce dołoży się do budżetu.

! Odpowiedz
6 6 ~bezprzechwałek odpowiada ~c2h2

c2h2 ty się nie przechwalaj ,że myślisz , przecież nikt ci nie uwierzy

! Odpowiedz
1 7 ~c2h2 odpowiada ~bezprzechwałek

Ale przynajmniej tak mi się wydaje. a podatki i tak wzrosną wnioskuję to po topniejących lodach na Grenlandii. Ten ubytek trzeba wyrównać. Każdy powód jest dobry.

! Odpowiedz
3 6 ~Jasko odpowiada ~pomysł

Czy sugerujesz, że pisopoltycy pracują we wolontariacie?

! Odpowiedz
1 4 ~pomysł odpowiada ~Jasko

sugeruję ,że trzeba zmienić prawo i przepisy ,żeby takich politycy nie mogli sobie takich kwot wypłacać

! Odpowiedz
0 6 ~autor odpowiada ~pomysł

Rozumiem, że w ramach uwielbienia wodza będziesz oszczędzał tylko na jednej partii. Dla przydupasów wodza pozostawisz takie odprawy bo jak odchodzili pisowcy to brali takei same.

! Odpowiedz
3 15 ~lubięROZRYWKĘpozdr

i lody PIStacjowe, a OFE to i tak PIS przytuli, bo nic więcej nie potrafią zrobić

! Odpowiedz
9 3 ~org

lubie POdsłuchiwać i ośmiorniczki ale po przytuliło z ofe większość

! Odpowiedz
10 9 ~hodowcaWĘŻY

niestety konkurencją dla mnie są hodowle lemingów ale mamy choroby bardziej popularne typu platfusy PO nich jest tylko chu...du..i kamieniu kupa więc wersja bardziej śmierdząca i skamieniała

! Odpowiedz
5 8 ~plutarch

Widzę, że hejt putinowski trzyma się mocno. Ponoć Rosja bankrutuje, jak jest, Sasza?

! Odpowiedz
3 9 ~c2h2

Nie ma skąd brać pieniędzy , a drukować się nieda .Bo jak prof. Glapiński spróbuje drukować to skoczy wartość walut wymienialnych a co zatym idzie wysokość długu publicznego,. Frankowcy wtedy będa już całkiem pogrążeni i mogą znowu wyjść na ulice. Jedynie co zostało to podnieść VAT albo zwiększyć opłatę paliwową.

! Odpowiedz
4 4 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
1 7 ~plutarch

Wy w Rosji macie Żyrinowskiego, który bije resztę na łeb.

! Odpowiedz
1 11 ~Tomeczek_888

To ludzka rzecz, okradać...

! Odpowiedz
1 10 ~mario10

A mówili ze PO kradło a pis robi to razy 2

! Odpowiedz
9 6 ~alecyrk

Ale jaja , właśnie przeczytałem na portalu telewizjarepublika.pl "100 tysięcy złotych z Kancelarii Senatu. Odprawa emerytalna Bogdana Borusewicza " . " "Super Express" dotarł do oświadczenia majątkowego Bogdana Borusewicza za 2015 rok. Z dokumentu wynika, że polityk Platformy Obywatelskiej otrzymał z Kancelarii Senatu 100 tysięcy złotych odprawy emerytalnej oraz wypłacił sobie ekwiwalent za urlop w wysokości 80 tysięcy złotych."

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
7 3 ~Patriotycznapl

hm Schetyna zaczyna realizować hasło z bilbordów "Wspólnie OBROBIMY Polskę",trzeba go zamknąć

! Odpowiedz
0 6 ~Jasko

Ty też sugerujesz, że wszyscy z nadania PiS pracują w wolontariacie?

! Odpowiedz
9 2 ~SONDA

Czy da się żyć jak PO zostanie w 2017r rozwiązana i jej działacze aresztowani

! Odpowiedz
1 8 ~plutarch

Sasza kopiejkowy nap....dala.

! Odpowiedz
0 2 ~autor odpowiada ~plutarch

Czy da się tak żyć by się trzepać przy każdej zapodanej sondzie?

! Odpowiedz
2 5 ~SONDA

Czy da się żyć jak PIS zostanie w 2017r zdelegalizowane

! Odpowiedz
2 5 ~prosto_z_TWOREK

nie, bo społeczeństwu zbraknie jarka wiecznie niechcącego, niemogącego

! Odpowiedz
3 1 ~prosto_zRakowieckiej

nie ponieważ maść na BUL dupy będzie się słabo sprzedawać

! Odpowiedz
4 2 ~wonzPO

no tak trzeba na szubienice za POprzednie 8 lat tamtych złodziejaszków i za usiłowanie kryjące się na bilbordzie "wspólnie obrobimy Polskę"

! Odpowiedz
1 8 ~wonzpisem

Nie udawaj greka. Pisowskie szumowiny to jeszcze gorsze bandziorstwo niż to poprzednie. Ich powiesiłbym w pierwszej kolejności.

! Odpowiedz
1 4 ~wonzpisem

Dość tego. Trzeba po prostu na tych poprzednich i obecnych bandziorów przygotować szafoty albo szubienice, bo inaczej to złodziejstwo się nigdy nie skończy. Jak lubicie być co parę lat ograbiani to siedźcie pokornie, płaćcie podatki na utrzymanie tych bandytów i głosujcie na pisowskich albo innych bolszewickich populistów i złodziei.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 5 ~SONDA

Czy chcecie tylu muzułmanów w Polsce(jak we Francji)?
tak-zielony
nie-czerwony

! Odpowiedz
1 6 ~KLACZ_arabskaPL

tak, bo wtedy dostanę 10x 500+

! Odpowiedz
0 1 ~SONDA odpowiada ~KLACZ_arabskaPL

To jest pytanie do Polaków nie zaś do emigrantów m in z Syrii więc odpowiedz się nie liczy

! Odpowiedz
1 1 ~kaczor

nie, bo będą dla mnie konkurencja. O przepraszam to nie sonda takich jak ja

! Odpowiedz
0 3 ~Jaś odpowiada ~KLACZ_arabskaPL

Ok to dam Ci kozę mojej babci i będziesz z tą kozą wiódł bogate życie seksualne

! Odpowiedz
1 2 ~KLACZ_arabskaPL odpowiada ~SONDA

a ja, już klepnęłam, także tego ogiera arabskiego ze stadniny polskiej.

! Odpowiedz
2 2 ~Jaś odpowiada ~KLACZ_arabskaPL

ok to stąd u ciebie ten bUUUUL dupy

! Odpowiedz
3 4 ~Realista

ostatnio rząd PO przejął tzn ograbił nielegalnie prawie całą kasę z OFE, zostało tam już niewiele i wtedy ten pierdziel stary Rzeplin koleżka PO nic nie mówił że to niezgodne z konstytucją

! Odpowiedz
2 3 ~Jestem_za

Przejąć OFE i zlikwidować Agorę!

! Odpowiedz
0 0 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
7 6 ~SONDA

Czy chcecie w Polsce VAT 27% - (tak jak na Węgrzech)

tak-zielony
nie-czerwony

! Odpowiedz
7 5 ~SRONDA

Nie chcemy dlatego nie głosowaliśmy na PO!

! Odpowiedz
3 1 ~SONDA odpowiada ~SRONDA

pytanie jest proste, bez podtekstów politycznych

! Odpowiedz
2 3 ~SRONDA odpowiada ~SONDA

To pytanie jest nieaktualne. aktualne było za rządów PO,które POdnosiło VAT. więc pytanie niech bedzie bez sugestii POlitycznych

! Odpowiedz
0 1 ~SONDA odpowiada ~SRONDA

co mnie PI, PO

! Odpowiedz
0 1 ~SONDA odpowiada ~SRONDA

pytanie było za trudne.

! Odpowiedz
0 12 ~rer

Uwłaszczenie to raj dla polityków. Zarządzanie niczyim (państwowym) groszem to ich pasja. na końcu zawsze ten sam wynik - bankructwo państwowych firm i społeczeństwa. Politycy do najbardziej szkodliwa grupa o 'narodowo-socjalistycznych" pogladach.

! Odpowiedz
0 9 ~ksiadz

Przeciez 500+ musi byc z czegos finasowane te obecne 140 mld to przy podazy skarbu panstwa bedzie warte jakas polowe a to wsam raz ma 500+ na nastepne 4 lata do kolejnych wyborow.
Tylko zapomnieli ze darmowa kasa jest jak narkotyk, by utrzymac wyborcow tzreba co roku wiecej im cos dodac bo beda niezadowoleni. Polska to sprawieldiwy kraj bo rzadzi na partia Prawa i Sprawiedliwosci

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 5 ~uczestnik

Cwaniaczek Vincent z PO zrobił pierwszy skok na OFE do spółki z kolesiami z rządu i poprawił dane finansowe RP aby nie podpaść UE. Ne było to trudne bo obywatele dopóki nie wyjdą na ulice to mają mało do powiedzenia. Aktualnie rządząca klika cwaniaczków z PIS czuje,że robi się krucho z realizacją kosztownych obietnic więc znacjonalizują resztę OFE i kto wtedy sprawdzi co faktycznie zrobią z tym kasę. Sęk w tym,że nie można zarządzać taką kasą sensownie opierając się na wiedzy takich słynnych ekonomistów jak Kaczyński i reszta tej grupy kolesiów. Podsumowując, uczestnicy OFE muszą się już pożegnać ze SWOIMI pieniędzmi w tejże instytucji zgromadzonymi a jeśli chcą coś z tej kasy otrzymać muszą szybko stać się beneficjentami programu 500 Plus lub zapisać się do PIS. Dla tych co chcą zlikwdowania OFE podpowiadam aby zlikidowali również wszystkie inne fundusze inwestycyjne bo działają one podobne jak OFE tylko Państwo nie jest ich udziałowcem (przy nacjonalizacji jest to jak najbardziej możliwe). Niech szlag trafi PO i PSL bo to oni pokazali PIS drogę do bezprawia!

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 8 ~lesioZAPINA

i tak obywatele zamieszkali na tych terenach Polski są szarpani od końca XVIII wieku.

wojen nie trzeba, aby niszczyć

! Odpowiedz
0 6 ~lesioZAPINA

tylko badania osobowości, charakteru i psychiatryczne dla polityków, mogłby ten stan zmienić

! Odpowiedz
2 8 ~ron2000

Państwo w ogóle nie powinno zajmować się emeryturami.
Niech każdy odkłada ile chce i kiedy chce idzie na emeryturę. To jest normalny system.
Gdy państwo bierze się za emerytury dziwnie 50% pieniędzy gdzieś znika, albo nawet znika wszystko, gdy wywołają inflację, lub "przejmą" czyli ukradną na rzecz biurokracji wszystko.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 1 ~asd

Problem w tym, że mamy piramidę emerytalną. Jak zlikwiduje się obowiązkowy system emerytalny, to nie będzie miał kto utrzymywać obecnych emerytów. Emerytury dla nich są opłacane ze składek i podatków obecnych pracujących.

! Odpowiedz
0 0 ~Hip

A GDZIE TAKI SYSTEM ISTNIEJE I SIĘ SPRAWDZA?
Odkładać to ty sobie możesz, ale najpierw oddaj kasę którą ci pożyczono abyś dożył dni dzisiejszego

! Odpowiedz
0 8 ~Dario

Ahahahahaha !
Ludzie ale jaja !
PIS właścicielem Agory , no nie mogę ...
Życie jest ciekawe , taaak.

! Odpowiedz
11 6 ~PAMIĘTAMY

OFE to jeden z największych zlodziejskich ""OKRĄGŁO STOŁOWYCH ""przekrętów 3rp. Nikt nie siedzi ,nikt za to nie odpowiada.. EMERYTURY POD PALMAMI DLA GŁUPICH POLAKÓW ..

! Odpowiedz
1 1 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
2 1 ~arfen_radom_pl

do jednego wielkiego funduszu powinno sie przeniesc część obligacyjną, akcyjną zostawić w prywatnych rękach zarządzających - kwestia czy łączyć czy nie.

! Odpowiedz
0 2 ~lesioZAPINA

"powinno sie przeniesc część obligacyjną" ???. dlaczego ?

masz emitentów obligacji z USA, Niemiec i to nie tylko skarbowych itd

! Odpowiedz
0 0 ~gość odpowiada ~lesioZAPINA

dlatego, że nie ma sensu, by 10 ludzi pilnowało terminów wykupów. Wystarczy nad tym jeden prezio. Ogólna redukcja kosztów. Proste, ale Ty pewnie, albo rodzinka ma ciepłą posadkę tam.
W polskich OFE są obligacje innych państw? I co z tego? przecież i tak CRM czuwa nad terminami wykupów.

! Odpowiedz
7 4 ~Oz

OFE powinny inwestować tylko w eksporterów bo to przynosi Polsce realne korzyści

! Odpowiedz
0 7 ~lesioZAPINA

OFE ma przynosić korzyści członkom. Polskę tworzą obywatele, klienci, członkowie OFE

! Odpowiedz
3 8 ~lesioZAPINA odpowiada ~lesioZAPINA

Bloomberg: inwestorzy uciekają z Polski. Od wygranej Dudy z giełdy wyparowało 50 mld dolarów..... 65% tego kapitału to nasi rodacy, a nie jacyś wyimaginowani kułacy

a teraz minusujcie wyznawcy sekty pisowej, życzący autorytaryzmu Polsce.............

http://tvn24bis.pl/wiadomosci-gieldowe,76/bloomberg-polska- gielda-stracila-50-mld-dolarow-od-wygranej-dudy,643334.html

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 3 ~lesioZAPINA odpowiada ~lesioZAPINA

"65% tego kapitału to nasi rodacy, a nie jacyś wyimaginowani kułacy" -

Chodzi o udział w stratach wycen aktywów spowodowanych tzw. ucieczką kapitalu

! Odpowiedz
5 13 ~x-y-z

OFE to był dobry pomysł - dla zarządzających OFE oczywiście, nie dla emerytów, ALE, ci pierwsi wzięli już nieswoją kasę za przyjmowanie wpłat i "zarządzanie", więc przyszłym emerytom pozostało niewiele. Pytanie: kto wprowadził OFE i tych kolesi trzeba rozliczyć bo to od początku był zaprojektowany gigantyczny przekręt. A teraz: demografia jest nieubłagana - kasy nie ma, płatnicy uciekli do UE, a emeryci są w Polsce. Więc nie ma się co dziwić że kolejne nierządy robią "skoki na OFE". Moim zdaniem: OFE należy zlikwidować jak najszybciej, bo to jest patologia -państwowe pozwolenie na prywatne okradanie obywateli. Powinna być zagwarantowana minimalna emerytura socjalna finansowana z podatków, zlikwidować pasożytów ZUS i NFZ. Przysłowie: umiesz liczyć? licz na siebie. Demografia: jedno dziecko - to na utrzymaniu ma dwoje rodziców, czworo dzieci - to na jednego rodzica przypada dwoje dzieci. Jakoś przeżyje.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 8 ~lesioZAPINA

OFE zniszczyły wysokie opłaty i koszty za zarządzanie. Spowodowały one taki efekt kastracji klientów z ich kapitałów. Sama idea jest dobra. Tak jak pojecie ZEGAREK: szwajcarski i radziecki. Niby to samo, a nie to samo.

! Odpowiedz
0 7 ~lesioZAPINA

Politycy by się bali, jakby obywatele np. co tydzień sprawdzali wartość aktywów w OFE i na tej podstawie podejmowali decyzje wyborcze !!!! Opłata wstępna 0%, a za zarządzanie 0,5%

! Odpowiedz
1 2 ~lesioZAPINA

max 5 funduszy, a nie 12. Ze względu na objętości kapitałów

! Odpowiedz
0 2 ~lesioZAPINA

politycy boją się KAMER, a OFE to taka ekonomiczna KAMERA, tylko nagrania ludzie muszą oglądać, odtwarzać

! Odpowiedz
11 4 ~ObywatelOlo

Praca jako kodziarski troll to musi być coś naprawdę dołującego. Chyba już wolał bym sprzątać ulice niż tak się zeszmacić.

! Odpowiedz
6 8 ~Cezar

z Twoją ortografią ? Tylko sprzątanie ulic pozostaje.....

! Odpowiedz
4 9 ~lesioZAPINA

czujesz się zdołowany, to wyjdź z niego. Sprzątanie ulic traktujesz jako jeden poziom nad zeszmaceniem, powiedz to tym co te pożyteczne czynności wykonują.

! Odpowiedz
4 0 ~MP odpowiada ~lesioZAPINA

Z logiką coś u Ciebie krucho. Gdzie Ty widzisz ten jeden poziom?

! Odpowiedz
0 0 ~lesioZAPINA odpowiada ~MP

"już wolał bym". to chyba nie znak równosci lub się mylę, to przepraszam

! Odpowiedz
0 0 ~MP odpowiada ~lesioZAPINA

Jesli ktos pisze że wolałby robić A niż B to znaczy że uważa że A to wyższy poziom niż B.

! Odpowiedz
3 3 ~aproposemerytur

kopiuję bo lesioZapina robi wpisy by były widoczne tylko jego , mam chwilę wolną to się z nim pobawię :)

"100 tysięcy złotych z Kancelarii Senatu. Odprawa emerytalna Bogdana Borusewicza " . " Super Express" dotarł do oświadczenia majątkowego Bogdana Borusewicza za 2015 rok. Z dokumentu wynika, że polityk Platformy Obywatelskiej otrzymał z Kancelarii Senatu 100 tysięcy złotych odprawy emerytalnej oraz wypłacił sobie ekwiwalent za urlop w wysokości 80 tysięcy złotych."

SE" pisze, że prawo do gigantycznej odprawy Borusewicz nabył osiągając w ubiegłym roku wiek emerytalny. Przez ostatnie lata polityk pełnił funkcję marszałka Senatu, a obecnie jest wicemarszałkiem tej izby. Na wypłatę 100 tysięcy złotych odprawy emerytalnej zezwala art. 28 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych"

kopiuję bo lesioZapina robi wpisy by były widoczne tylko jego , mam chwilę wolną to się z nim pobawię :)

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 3 ~lesioZAPINA

widzę, że kolega trochę w "cieniu". Przepraszam, teorie spiskowe są mnie raczej obce.

Są jednak jednak wyjątki, z klatą do przodu po ordery

! Odpowiedz
1 12 ~rob

A kiedy wyciągną łapę po oszczędności Polaków zgromadzone w bankach?

! Odpowiedz
3 4 ~lesioZAPINA

jaka łapę ?

to tylko zapisy księgowe. Osobiście nie widziałem dużych dostawczaków z kasą, tylko konwojentów z małymi walizeczkami. Ale kto wie drzew u nas dużo.

! Odpowiedz
4 11 ~lesioZAPINA

dostałem robotę od 01.01.2019r. będę sprzedawał turystom bilety na zwiedzanie wyludnionych polskich miast, skansenów.

Powstaną rogatki, ze szlabanami. Robota dla SWOICH zapewniona ok. 1000 miejsc pracy.

Miałem wątpliwości.W Komitecie Centralnym reżimu powiedziano mi, że dadzą radę wyludnić.

! Odpowiedz
0 6 ~yetti

Ludzie trzeba mocno tupnąć nogą na polityków w sprawie naszych emerytur. Płacimy na Zus a politycy rozdają nasze emerytury na programy socjalne jak 500 czy tanie mieszkania. Dewastują budżet gdzie są nasze emerytury. Jeśli nie pogonimy hołoty to za 10 lat emerytury nie zobaczymy! BĘDZIEMY ŹEBRAĆ POD KOŚCIOŁAMI.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 3 ~lesioZAPINA

możesz dostać krzesełko turystyczne i sprzedawać bilety wjazdu do miast.

z jakiej opcji jesteś ? Zgłoś się zawczasu, tak jak ja.
Operacja kryptonim "Emerytura Turystyczna"

powodzenia

! Odpowiedz
4 1 ~Jjxjnx

Jesli to spowoduje przejecie tej zmory agory, to spoko przejmujcie

! Odpowiedz
3 4 ~henryk777

jaką nacjonalizację???

skoro skok na OFE Vincenta Rozworowskiego był zgodny z Konstytucją

! Odpowiedz
2 11 ~Szymek

Miała być dobra zmiana - a jest naśladowanie i przebijanie POprzedników

! Odpowiedz
1 12 ~lesioODPINA

czy na scenie politycznej nastąpi jakaś zmiana,

czy tylko narty, na łyżworolki pan prezydent zmieni ?

! Odpowiedz
4 21 ~lesioZAPINA

Szałamacha, Szydlo, Duda, Kurski, Ziobro, Wsaszczykowski, Macierewicz itd

mnie nawet braku kabaretu w tv reżimowej nie przeszkadza

! Odpowiedz
8 9 ~aproposemerytur

"100 tysięcy złotych z Kancelarii Senatu. Odprawa emerytalna Bogdana Borusewicza " . " Super Express" dotarł do oświadczenia majątkowego Bogdana Borusewicza za 2015 rok. Z dokumentu wynika, że polityk Platformy Obywatelskiej otrzymał z Kancelarii Senatu 100 tysięcy złotych odprawy emerytalnej oraz wypłacił sobie ekwiwalent za urlop w wysokości 80 tysięcy złotych."

SE" pisze, że prawo do gigantycznej odprawy Borusewicz nabył osiągając w ubiegłym roku wiek emerytalny. Przez ostatnie lata polityk pełnił funkcję marszałka Senatu, a obecnie jest wicemarszałkiem tej izby. Na wypłatę 100 tysięcy złotych odprawy emerytalnej zezwala art. 28 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych"

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
22 2 ~ted

Jeżeli pomysł wejdzie w życie, będzie to oznaczało wielką nacjonalizację. -coś Ci się w główce powaliło /? Jaka nacjonalizacja .. po prostu będzie jeden zarządca( jeden zarząd a nie jak teraz kilkanaście - a wiec i pewnie duże oszczędności ), ale pieniądze w dalszym Ciągu będą na giełdzie ..

O nacjonalizacji trzeba było pisać jak PO zajumało 140 MLD !!

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 9 ~lesioZAPINA

"ale pieniądze w dalszym Ciągu będą na giełdzie " - i tu mam wątpliwości

! Odpowiedz
0 10 ~Szymek

Idąc dalej tą logiką: jeden zarząd dla banków, firm przemysłowych, handlowych, usługowych, itd. W PRL - gospodarce centralnie planowanej / gospodarce niedoborów - nazywało się to zjednoczeniami. Idziemy w kierunku PRL BIS :(

! Odpowiedz
1 5 ~pz odpowiada ~lesioZAPINA

Zainwestują bardzo przyszłościowo, w życie wieczne emerytów i przekażą kasę e-PiS-kopatowi ;)

! Odpowiedz
0 3 ~ubawiony

z 2 miesiące temu przysłali mi z OFE informację o stanie oszczędności :) po ponad 15 latach oszczędzania na emeryturę zgromadziłem ... UWAGA ... 30 tys z jakimiś groszami :) jak to zobaczyłem to się roześmiałem :))

! Odpowiedz
1 5 ~lesioZAPINA

a mnie przysłali tylko 30 kopert i napisali "pan, da"

! Odpowiedz
0 7 ~Szymek

Ta kasa przynajmniej istnieje, a co czujesz otrzymując info z ZUS na temat przyszłej emerytury skoro w ZUS nie ma żadnej kasy a bieżące wpływy nie starczają na bieżące wypłaty?

! Odpowiedz
0 2 ~robert

mam 64 tys.zl, a jakby mnie Vincent nie ograbił byłoby 128

! Odpowiedz
0 1 ~zbier odpowiada ~robert

Ja w momencie grabieży miałem 72 tys zł. Zostało ledwie 36 tys.
To już w III filarze mam więcej po tylu samo latach od wejścia OFE w życie.

! Odpowiedz
0 1 ~asd

Ja tak miałem, ale jak dostałem informację z ZUS-u. W ostatnim roku uzbierałem ok. 2000 zł kapitału w ZUS. Jak tak dalej pójdzie, to za 30 lat uzbieram w ZUS-ie 60 tys. zł. Przefortuna, nie będę wiedział co z takim majątkiem zrobić.

! Odpowiedz
1 7 ~lesioZAPINA

czy prezydent już podpisał ?

info: Śnieg w Alpach topnieje

! Odpowiedz
0 5 ~achug

Pytanie nie brzmiało "czy" tylko "kiedy".

A po za tym trzeba opłacać swoich wyborców :D

! Odpowiedz
1 3 ~tak_sadze

To zależy, czy chcą zarządzać tymi środkami, czy je przejąć. Jeśli dalej będę posiadał akcje na GPW, te które mam obecnie w OFE, to nie ma znaczenia, czy zarządza nimi instytucja zależna od rządu, czy w pełni prywatna. PZU akurat tylko w 1/3 należy do rządu. Nawet może i lepiej, że zarządzałaby nimi polska firma. Co innego gdyby chcieli te akcje sprzedać i pieniądze przelać do ZUSu. Wtedy ludzie wyjdą na uicę, a KOD będzie miał dodatkowe argumenty.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
9 10 ~Grzesiek

gdzie był ten twój ukochany alimenciarz ze swoim cyrkiem obwoźnym, kiedy Tusk ze swoją ferajną kasował część obligacyjną ofe?
Nie przypominam sobie wtedy aby ktoś w ramach geriatryczno-ubeckich spędów, robił z siebie pośmiewisko na ulicach wielu polskich miast + jako "gratis" blokował możliwość normalnego poruszania się po mieście dla ludzi, którzy mają wyyebane na cały TK i polityczny cyrk jaki kilku pajaców chce robić, bo im ktoś łaskawie odspawał d... od publicznego stołka.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 3 ~tak_sadze odpowiada ~Grzesiek

Czy ja gdzieś w moim poście wyraziłem swoje poglądy związane z KODem i TK? Nie. Napisałem tylko, że sprzedaż akcji dałaby argumenty KOD-owi. Tak samo jak napisanie, że Polska reprezentacja przegrała mecz z Niemcami nie oznacza, że kibicuje Niemcom. Jest pewna różnica pomiędzy stwierdzeniem, że coś nastąpi i pochwaleniem tego. Jedyne zdanie, w którym wyraziłem swoją opinię to fakt, że gdyby chodziło tylko o przejęcie zarządzania, a nie pieniędzy, to jest mi to obojętne, czy zarządza PZU czy np. Aviva. A nawet dodałem, że może lepiej, że polska firma. Nigdzie nie napisaem, że kocham jakiegoś alimenciarza, nawet nie jestem pewien, czy wiem o kim mówisz (zgaduję, że chodzi o Kijowskiego, chociaż musiałem skorzystać z googla, żeby się upewnić). Rozmontowanie części obligacyjnej to oddzielny temat, bo zagraniczne firmy brały pieniądze za zarządzanie, które polegało na kupowaniu obligacji Skarbu Państwa (wielkie mi zarządzanie). Pieniędzy tam nie było, był zapis pokryty długiem Państwa. A traciliśmy na prowizjach za zarządzanie. Z mojego punktu widzenia obligacje są tak samo ważne jak zapis w ZUS, bo jedno i drugie może być zmienione przez rząd. A jak państwo banrutuje, to zarówno obligacje jak i zapis w ZUSie się zerują (zobacz np. obligacje greckie).

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 12 ~alicja

Od czasu jak rudy ch... "okradł" OFE nic mnie już nie zaskoczy.
Sprzedawać co się ma i wy......ć z tego kraju.

bo zaczną ciebie na siłę rozmażać

! Odpowiedz
3 2 ~investor

zlikwidować tę patologię i będzie spokój. GPW też zamknąć. Bo taka "giełda" nikomu nie jest potrzebna. Każdy kto ma choć trochę oleju w głowie i chciał/chce się bawić w giełdę już dawno robi to na zagranicznych parkietach. Lepiej, taniej i... i po prostu normalnie. W dobie internetowych brokerów to nie żaden problem. Trzeba mieć jednak mózg a nie głupkowate seriale w głowie.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~ciułacz

Możesz polecić jakiegoś taniego i godnego zaufania brokera? Takiego, że jak zainwestuję, ale za jakiś czas będę chciał wypłacić, to żeby nie okazało się nagle, że jest z tym jakiś problem.

! Odpowiedz
0 8 ~zatroskany

czy na pomnik z pogrzebem coś zostanie ?

Czy już sobie wszystko opłacić

! Odpowiedz
0 2 ~piotrw123

zostanie na 2 pomniki na krakowskim przedmieściu ..

! Odpowiedz
0 8 ~zero_do_ZERA_pl

To z OFE da się jeszcze jakieś pieniądze zabrać? :)

! Odpowiedz
1 15 ~ostaw_coś

Co nie ukradło Po dokończy PiS..

! Odpowiedz
1 4 ~robotwa_wre

A mnie to bawi ? Poprzednich trochę przejefli teraz czas spożyć resztę. Nie dziwi mnie oburzenie części komentatorów -konczy się żyła złota dla wybranych.

! Odpowiedz
1 9 ~niestety

najpierw PO grzebal w kasie Polakow, a OFE to mial byc srodek nietykalny, a teraz PiS chce robic to samo latajac swoje obietnice, a gdzie szacunek dla tych co nie moga miec dzieci, lepiej im zabrac kase ktora odkladaja w OFE?

! Odpowiedz
1 15 ~jajcarz

No to już widzę, jak Broszka się zapluwa w Sejmie i krzyczy, że Peło pierwsza zabrała kasę z OFE, dlatego złodziejstwo PiSowe jest jak najbardziej usprawiedliwione.

! Odpowiedz
3 17 ~1000_letni_PIS

Jeden wódz,
Jedna telewizja,
Jedna prawda,
Jeden fundusz...

! Odpowiedz
1 14 ~Kotekbrytyjski

Jeden kot

! Odpowiedz
0 5 ~500_Flach_obalę

Od zawsze mówiłem, że nie ma co wpłacać składek na emeryturę, bo pieniądze są potrzebne tu i teraz ;-)

! Odpowiedz
0 8 ~FINLANDIA_40mocy

Za kolejny rok, przy rządach PiS-bolszewii, to tysiące Polaków będzie uciekać z kraju, na łódkach, kajakach, tratwach...itp. Tylko kto, jaki kraj nas przyjmie ???

! Odpowiedz
0 10 ~jak-żyć

Przypomnę, jakie było stanowisko głównych graczy politycznych w sprawie OFE
- Tusk: OFE należy ograniczyć
- Miller: OFE należy zlikwidować
- Kaczyński: OFE należy zlikwidować, a winnych rozliczyć

! Odpowiedz
1 9 ~kasiarzPRL

Strach pomyslec co bedzie za 2 lata jak nie bedzie kogo rabować z kasy? mam nadziej że otworzą granice w USA bo nikt nie bedzie robił na sektę rządzącą i uprzywilejowanych

! Odpowiedz
2 0 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
0 3 ~juhas

USA

! Odpowiedz
2 7 ~gomułkaPISu

Raz zdobytej władzy nie oddamy nigdy.

! Odpowiedz
0 8 ~seth

"Gra o 140 mld zł"

Jak się zacznie gra to nie wiem czy zostanie z tego chociaż 140mln.

! Odpowiedz
8 7 ~Sweterek

Wspólnie obrobimy Polskę - Grzegorz S.

! Odpowiedz
1 10 ~róża_pustyni

I oto rząd przeprowadził "DOBRĄ ZMIANĘ"!

Doprowadza kraj do rozkwitu.

! Odpowiedz
0 9 ~ŚWIATsięŚMIEJE

No to trzeba resztę OFE zdefraudować, zrobić drugi Amber,
Wtedy dostaniemy AAA+... i bankierzy będą zadowoleni...
- Tylko ludzie będą żyć jak emeryci u putina w opróżnionych kopalniach złota - w ziemiankach na granicy egzystencji...

! Odpowiedz
2 6 ~czuj_czuj_czuwaj

PRAWDZIWI POLACY ( sortu premim) - nic się nie stało..............

! Odpowiedz
1 8 ~zeflik

No dobra, ale co dalej? Przecie wiadomo, że ta forsa rozejdzie się momentalnie. Jak myślicie co ukradną? Coś tam wspominali o jakims planie 'uruchomienia' 270mld oszczędności przedsiębiorców. Wraca PRL ze zdwojona siłą, drodzy Państwo!

! Odpowiedz
3 2 ~Czytelnik

eh, ploty i ploteczki. Co bez nich media miały by robić?

! Odpowiedz
0 4 ~Grzegorz

Takie plotki nie biorą się znikąd. Ja chyba zrobię ruch wyprzedzający i sam przeniosę pieniądze do ZUS.

! Odpowiedz
2 2 ~dociekliwy

Dokładnie. jak dziennikarz zaczyna słowami: "Jak wynika z nieoficjalnych informacji ", albo "Źródłem informacji jest "osoba zbliżona do sprawy", która pragnie jednak zachować anonimowość.", to nie ma co już dalej czytać tego artykułu. wiadomo, że to spekulacje. Poziom dziennikarstwa dramatycznie spada... Historycy mają zwyczaj mawiać: "jedno źródło, to gó[n]o źródło". A nasi dziennikarze nie dość, że często mają tylko jedno źródło informacji, to jeszcze czasem powołują się na "nieoficjalne informacje". Urban legends i tyle. Z takim dziennikarstwem to do "Faktu" zapraszam.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 2 ~dociekliwy odpowiada ~Grzegorz

A może w wypuszczeniu tej plotki właśnie chodzi o to, żebyśmy przenosili do ZUS? A może właśnie nie... a może...Doda jednak miała majtki? A może nadal spotyka się z Nergalem? A może Bożenka z Klanu jest już w ciąży! Nic nie znaczące ploty, mieszające w tym całym szambie.

! Odpowiedz
2 15 ~abc

I niech mi ktoś powie że, Polska jest krajem demokratycznym.
Że obywatele w Polsce mają coś do powiedzenia.
Państwo okrada własnych obywateli.
Już pierwsza kradzież OFE dowiodła ile jest warte nasze państwo,
jego demokracja i sądy, łącznie TK który to klepnął.

! Odpowiedz
0 16 ~Olaf

hehehe, rzad PiS przejmie kontrole nad Agora; to bylby chichot historii

! Odpowiedz
2 5 ~chichotHISTORII

wszystko do kupienia, pisownia też. Jeden niezłomny nie wystarczy, reszta ma lepkie łapki.

tak jest od tysiącleci

! Odpowiedz
2 13 ~joga

Przez samo obsunięcie się giełdy przez ostatni rok z 2400 do 1800 na WiG20 tyle kasy zmarnowało się już w OFE. PiS miał racje mówiąc w kampanii: proszę nie wierzyć, że pieniędzy nie ma... Wystarczy sięgnąć po OFE - tego już nie dopowiedział.

! Odpowiedz
4 7 ~ŚWIATsięŚMIEJE

pomyśl kto nadstawia łapki i te aktywa zbiera na GPW. Za rok jak sprawdzisz w rejestrach, to się okaże, że Jarosław osiągnął swój cel i wyprzedał doszczętnie majątek Polaków.

! Odpowiedz
2 3 ~Kicajko odpowiada ~ŚWIATsięŚMIEJE

a alimenty już zapłaciłeś?

! Odpowiedz
1 4 ~ŚWIATsięŚMIEJE odpowiada ~Kicajko

jakie alimenty ? Jestem listonoszem

! Odpowiedz
2 1 (usunięty) odpowiada ~ŚWIATsięŚMIEJE

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
2 2 ~nielubięPoczty odpowiada ~ŚWIATsięŚMIEJE

no to już wiem czemu tyle czasu czekam na przesyłki a zwykłe listy nagminnie giną. Zamiast pracować jak należy to się nadbogowie listonosze z PRL-owskiej poczty antypolskiej na necie opier...ają.

! Odpowiedz
1 9 ~qwe

"Ani ministerstwa, ani zainteresowane spółki nie potwierdziły oficjalnie tej informacji."

Ale również nie zaprzeczyły...
Szczerze mówiąc jakoś mnie to nie dziwi. Obietnice wyborcze trzeba jakoś sfinansować. Osobiście byłem pewien, że rząd PiS-u pójdzie w ślady PO+PSL i będzie chciał przejąć resztę kasy z OFE.

A te "doniesienia osoby blisko związanej ze sprawą" uważam tak naprawdę za wyciek kontrolowany mający wysondować jak obywatele zareagują na ten pomysł. Jeżeli wszyscy będą przeciwko, to rząd zdementuje informację. Jeżeli większość będzie popierała pomysł albo wyniki będą niejednoznaczne (np. połowa obywateli za, połowa przeciw), to wtedy ogłoszą to oficjalnie.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 9 ~Księżyc

mnie też zajumali i się nie pytali

! Odpowiedz
6 14 ~IgrzyskaParanoii

Widać gołym okiem, że pisowcy omamili społeczeństwo złotym mercedesem,

a kasa tylko w OFE i NBP.

! Odpowiedz
1 7 ~krasnal

Nie patrz oczami gawiedzi,prostej i nierozumnej... !!! Ani PiS ,ani PO nie są winni patologii ekonomii ,która ma swoją symboliczną datę 11.09.2001 roku...!!!

! Odpowiedz
0 3 ~Bonifacy odpowiada ~krasnal

nie widzisz, że wiele komentarzy pod ww. artykułem pisze jedna i ta sama osoba o dość mizernym poziomie wiedzy. To "klepacz" - dostaje zestaw gotowych formułek i je klepie a to, że autor tych bredni nawet ich nie rozumie jest najlepszym argumentem, że piszesz po próżnicy. Głupek i tak nie zrozumie rzeczy, które są jasne dla każdego potrafiącego myśleć samodzielnie, a nie przy pomocy wyborczej i tvn-u.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
3 8 ~goebelsPREMIUM

Kiedy marsze brunatnych nacjonalistów na ulicach ?, a pieniądze się druknie

! Odpowiedz
12 2 ~Marcin

Czyli na wzór Norwegii. Bardzo dobrze

! Odpowiedz
2 3 ~Term

Norwegia inwestuje pieniądze z wydobycia ropy i gazu a nie "oszczędności obywateli". Pieniądze z ZUS są marnowane a nie inwestowane więc nie ma to nic wspólnego z Norwegią.

! Odpowiedz
0 14 ~krasnal

Pieniądze zgromadzone w tzw. OFe, to zarządzający już dawno zadysponowali.Kupili JSW po 136 zł, Bioton po 31.40 zł ,Petrolinvest po 260 zł itd .itd. ...;-))) Każdy przy zdrowych zmysłach wie, jaki jest wynik ostateczny tego zarządzania i wcale nie jest temu winien rząd Tuska ...;-((( !!!

! Odpowiedz
4 11 ~zwycięstwo1939

"Pokój, jak prawie wszystkie sprawy tego świata ma swoją cenę, wysoką ale wymierną. My w Polsce nie znamy pokoju za wszelką cenę. Jest jedna tylko rzecz bezcenna w życiu ludzi narodów i państw. Tą rzeczą jest HONOR" - Józef Beck

! Odpowiedz
2 11 ~taka_prawda

gosciu takie same pierdoły opowiadał polskim przedwojennym naiwnym tumanom po czym zwiali wszyscy drący mordę do Londynu aby dalej stamtąd drzeć mordę a Niemcy rozjechali bez problemów swoimi czołgami II RP w 2 dni obecnie Kartofel z Pasztetową i z Resztą też podobne pierdoły głoszą

! Odpowiedz
0 1 ~piachSAHARY

życia nie kupisz, a honor sprzedaż. To drugie nie dotyczy fundamentalistów islamskich

! Odpowiedz
2 1 ~historyk odpowiada ~taka_prawda

w 2 dni rozjechali... ciekawe, ciekawe... Historii się uczyłeś z wyborczej i programów tvn-u?

! Odpowiedz
1 21 ~taka_prawda

kradziez kolejnej puli kasy z OFE absolutnie nic nie da przedłuży tylko agonię ZUS i III RP o kilka miesięcy pierwsza transza ukradziona przez POmylonych wystarczyła tylko na rok teraz wystarczy na znacznie krócej bo po drastycznych spadkach na GPW nie ma tam juz 150 mld zł w akcjach tylko góra połowe czyli 70-80 mld zl a to jak rzuca na rynek to bedzie warte ze 20-30 mld zl jedynymi zadowolonymi bedzie zachodnia spekuła która za pare groszy przejmie reszte polskich przedsiębiorstw a podobno sekciarze pisowscy tak walcza ze spekułą

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 2 ~Jasko

Po przejęciu części aktywów OFE rząd PO/PSL, koalicja aby nie był posądzana o chęć "przejedzenia" tych pieniędzy przegłosowała w Sejmie zmianę tzw. Reguły wydatkowej (to zestaw przepisów ograniczających wzrost wydatków publicznych albo też wzrost deficytu publicznego)
Jedną z pierwszych ustaw przegłosowanych przez sejm obecnej kadencji było zniesienie owej krępującej zwiększenie wydatków (poprzez wzrost deficytu) reguły wydatkowej.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 15 ~parlament_pl

Rozszerzona Konfiskata

"Wole tych, którzy popierają mnie ze strachu, niż tych, którzy popierają mnie z przekonania. Przekonania się zmieniają, strach pozostaje"- Stalin

! Odpowiedz
1 13 ~Kotekbrytyjski

ZLODZIEJE

! Odpowiedz
0 0 ~krasnal

Raczej przedsiębiorczy zarządzający- a nie od razu złodzieje...;-(((

! Odpowiedz
0 2 ~asd

Jak każdy rząd. W końcu rząd ma tyle pieniędzy, ile ich wcześniej zabierze obywatelom. Tylko w Polsce wyborcy się tego jeszcze nie nauczyli

! Odpowiedz
1 8 ~gospodarcze_tsunami

O ok. 2 mld zł mniej niż zakładano sięgnęły dochody budżetu państwa między styczniem a kwietniem br. interia.pl
a tak sekciarze chwalili sie styczniem jakie to wielkie wpływy podatkowe są a tu kicha budżet sie zwija i to juz na początku roku gdzie sa najwieksze wpływy podatkowe i małe wydatki bo program "5 stówek dla bachora bogola i patolki" jeszcze nie wszedł w życie następne miesiące beda już znacznie gorsze
ps.ciekawe ze o padace budzetu napisała tylko Interia jak w styczniu byly super wpływy to wszystkie pisiaki orgazmu dostawały i trąbiły o tym gdzie sie tylko da na wszystkich portalach

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 6 ~głuchyKaczorek

"Szkoda, że jednak nie został duchownym"- matka Stalina na łożu śmierci

! Odpowiedz
2 5 ~OFEtoPIKUŚ

"Kobiety są po to, żeby rodziły dzieci i żeby je bić"- Mussolini

a u nas chcą WŁOSY kobietom strzyc

! Odpowiedz
1 15 ~KIMDZONGTUSK

I tak dzięki TK Polacy zostali okradzeni w "majestacie praw" . Co na to KOD ?

! Odpowiedz
6 10 ~czy_aktualne

"Zwycięzcy nikt nie będzie pytał, czy mówił prawdę"- Adolf Hitler

a PISownia "myśli" i kombinuje

! Odpowiedz
3 3 ~dajnarydza

heheheheh, uprzejmę prosię o cenne uwagi miszcza stana rpisia, mira pisiora, i dzejmsia pisiu pisiu.

! Odpowiedz
4 8 ~nic_nie_myślą

"Zwykli ludzie nie powinni wiedzieć jak się robi parówki i jak wyglądają kulisy polityki"- Otto von Bismarck

a PISownia "myśli" i kombinuje

! Odpowiedz
4 15 ~nic_nie_myślą

"Chcecie zniszczyć Polaków? Dajcie im wolność!"- Otto von Bismarck

! Odpowiedz
2 10 ~brudnyharry

ciekawe co po OFE haha kasy wystarczy na rok ;-) a co potem ?

! Odpowiedz
2 8 ~bolomanolo

potem depozyty w bankach i kataster pisia III RP to potwór który zjada właśnie swój ogon żeby przeżyć parę dni dłużej

! Odpowiedz
0 8 ~c2h2

Jak zacznnie się wyprzedawanie akcji z OFE to WIG 20 będzie na poziomie bitwy pod Grunwaldem. Zresztą OFE i tak wygląda słabo bo wystrarczy spojrzeć na wskaźniki giełdowe. Poza tym na OFE dorobili się jachtów na Bahamach zarządzający a nie oszczędzający, to był zły pomysł obciążający bieżące wydatki .

! Odpowiedz
1 4 ~owad

Pomysł być może nie najlepszy, ale oddać pod zarząd partyjnym urzędnikom to tragedia. Najlepiej gdy każdy rządzi swoim. Czasem lepiej z mądrym zgubić niż z głupim znaleźć.

! Odpowiedz
0 1 ~asdf

Nie opłaca im się wyprzedawać akcji, raczej przyjmie to formę nacjonalizacji, jeśli w ogóle (przejęcie udziałów).

Poważnym problemem będzie dopiero to, że przejęte w ten sposób spółki mogą wykonywać dziwne ruchy, albo będą drenowane finansowo zgodnie z pisowskimi wymysłami.

! Odpowiedz
4 15 ~pytam

Czy po PISie będzie jeszcze Polska ?

! Odpowiedz
0 10 ~pytam

Teraz trwa wyprzedaż na GPW. Jak myślicie kto kupuje

! Odpowiedz
5 5 ~worobuszek

Był las nie było NAS, przyszedł Szyszko lasu może nie być

! Odpowiedz
4 2 ~leśnik odpowiada ~worobuszek

widzę, że wiedzę o leśnictwie czerpiesz z tvn-u i wyborczej. Gratuluję...

! Odpowiedz
2 7 ~Cień

powiem tak :D
"hahahahahahaha" :) to było tylko kwestją czasu ^^ :D PO wykradło pierwszą pulę OFE: Akcyjną bo obligacyjną trudno było ruszyć :D teraz PIS dobiera się do 2 części :D

jak PO może to dlaczego PIS nie? :D - to było tylko kwestią czasu :D

niestety chyba będziemy do końca życia okradani - dlatego ja wychodzę z założenia że jak sam sobie przyszłości nie zapewnie to Państwo o to nie zadba. heh i tyle tylko po co te składki na Zus ? skoro i tak to później powędruje do państwa spowrotem ? bo na pewno nie do mnie...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 9 ~GP

Odwrotnie - PO "wykradło" pulę obligacyjną...

! Odpowiedz
1 3 ~Cień odpowiada ~GP

mój błąd :) doczytam później :)

! Odpowiedz
0 1 ~GP odpowiada ~Cień

Podejrzewałem, że to tylko przejęzyczenie, ale na "papierze" zostało, więc postanowiłem sprostować, bo Cię zaraz hejterzy dopadną. :-)

Swoją drogą obserwując przez lata działalność OFE, także zawodowo, akurat tamtą akcję popieram. Niestety jak zwykle przegrali wojnę medialną z PiS... Łatwiej krzyczeć "złodzieje" niż tłumaczyć zawiłości ekonomii...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 3 ~Cień odpowiada ~GP

ja wole najgorszą prawdę niż kłamanie - odkładajmy na OFE a za 10 lat i tak to znacjonalizujemy - to po co były te wszystkie listy - "czy twoje składki zostawiasz w zus czy przenosisz do OFE - po co te miliony poleciały na makulature druki opłaty pocztowe żeby te durne listy wszystkim wysłać ? skoro decyzja czy tu czy tu to i tak Twoje pieniądze nie są i zostaną znacjonalizowane heh...

ja wole sam odkladać - tylko niech mi nie zabierają tej możliwości obniżając moją pensją obciążoną dodatkowymi składkami 3 filaru.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 0 ~GP odpowiada ~Cień

Nie możesz jednak twierdzić, że założeniem programu było "znacjonalizowanie" jak się już coś uzbiera. Założenia były OK, a że większość spraw w Polsce przybiera patologiczny obrót, to już inna sprawa. Trochę ukrócono patologię, zmieniono założenia, ale i tak okazuje się, że zarządzający wolą mimo wszystko łatwą grę. Łatwiej przecież odpowiedzieć "inwestujemy w największe polskie firmy, nie nasza wina, że wartość JU spada" niż powiedzieć "kombinowaliśmy, szukaliśmy małych spółek, żeby było jak najlepiej, a wartość JU spada". Okazuje się, że mamy tak naprawdę koncentrację na kilku spółkach...

Wiem, że to nie moje pieniądze i tak ich nie traktuję. Kiedyś będą dodatkiem do tego, co sam odłożę...

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
1 8 ~oferzysta

A kiedyś mówili, że to wirtualne pieniądze. Teraz chcą zrobić na nie skok. To ja się pytam nadal. Są wirtualne czy nie. Niech ta psorka z RMaryja się wypowie.

! Odpowiedz
1 1 ~asdf

To są wirtualne pieniądze, bo tyle co poleciało do OFE, ubyło z ZUS. Czyli z góry było wiadomo, że będzie tego brakować.

! Odpowiedz
0 1 ~abc odpowiada ~asdf

Powiedz to tym którzy robią przelewy do ZUSu albo stoją przed okienkiem pocztowym.

! Odpowiedz
1 0 ~asdf odpowiada ~abc

Nie wiem, co masz na myśli.
Jak płacę ZUS to robię to zwyczajnie przez internet i nie bardzo wiem dlaczego miałoby to na mnie robić jakieś wrażenie. Na poczcie chodzi o starszych emerytów? Dla nich OFE są niekorzystne, bo zabierają pieniądze ze wspólnej puli i przekładają do puli dla nowych pokoleń.

Złamanie solidarności ze starszymi ludźmi na pewno jest finansowo korzystne dla młodych, ale w drugą stronę już nie bardzo.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
2 1 ~tero odpowiada ~asdf

Aleś głupi. Jak robisz przelew ze swojego konta do ZUS-u, to przelewasz realne pieniądze, a nie wirtualne.

! Odpowiedz
1 0 ~asdf odpowiada ~tero

No i potem ktoś otrzymuje realne pieniądze. Nie wiem skąd pomysł, że nie wiedziałem jakie pieniądze przelewam. To oczywiste, że emeryci otrzymują te realne pieniądze, a nie wirtualne.

OFE jest wirtualne, bo od początku było wiadomo, że powodują dziurę w ZUS, której nie da się zasypać. Pobierają fragment składki, która była wcześniej przeznaczona na ZUS. Głupi był ten, kto myślał, że za OFE będzie wypoczywał pod palmami i że politycy pozwolą po prostu wykończyć starszych emerytów bankrutując ZUS.

Durnie kupili bajeczki, że prywatnie zarządzane pieniądze będą się mnożyć 100x szybciej, tylko trzeba zapłacić kilka procent prowizji. Taki sam dureń protestuje przeciwko podatkom.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 7 ~Lopez

Problem wadliwego systemu emerytalnego tak samo jak problem wadliwej służby zdrowia jest problemem już drugą dekadę. Jeden rząd podwyższył wiek emerytalny, drugi obniża, jeden wprowadził OFE, drugi likwiduje. Wszystkie te zmiany kosztują podatników pieniądze, a problem jest nadal problemem. Słyszał ktoś o pomysłach obecnego rządu, które mogłyby w końcu rozwiązać czy złagodzić ten cholerny problem? Normalnie aż się rzygać chce na myśl o kolejnej dyskusji na temat wadliwego systemu emerytalnego.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
5 12 ~Sugg

Już widzę przed oczami KOD, który skacze i śpiewa: "precz od OFE", po tym jak TK na to pozwolił i uznał tą kradzież za zgodną z konstytucją za czasów poprzedniego rządu.

! Odpowiedz
1 1 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
0 3 ~ŚWIATsięŚMIEJE

PO może i niktózi kradli (tzw przecieki rurociągu)

Czy PISowcy chcą zajumać cały rurociąg ?

! Odpowiedz
0 4 ~a_LENINna_to

wiedziałem, że z Polakami to jest inaczej, ale mnie nie posłuchano. Nawet socjalizm zniszczyli, a teraz biorą się za kapitalizm.

! Odpowiedz
2 13 ~xRTm

Jakoś mnie to specjalnie nie dziwi. Zostawiłem sobie OFE, ale byłem świadomy, że państwo prędzej czy później tę kasę zawłaszczy. Mam też pełną świadomość, że z całej mojej kasy, która idzie obecnie na ZUS nie zobaczę nic, albo w najlepszym wypadku zobaczę jakieś grosze.
Pozostało mi jeszcze ze 30 lat pracy, a 30 lat to bardzo dużo czasu i gdy się spojrzy 30 lat wstecz, wówczas można dojść do wniosku graniczącego z przekonaniem, że rewolucja jest nieunikniona a jej skutki znów będą opłakane.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
4 12 ~trybunał

skoro trybunał k. uznał ze pieniądze w OFE nie są obywateli to o co chodzi. Z drugiej strony lepsze zarządzanie jednego prezesa niż 12... będzie taniej

! Odpowiedz
0 3 ~GP

Taniej tak, ale jak wszystko będzie od 1 osoby zależało, a jeszcze od osoby z "partyjnego" nadania, to kwestia "taniości" będzie naszym najmniejszym problemem.

! Odpowiedz
0 1 ~Term

I to jest właśnie klasyczne myślenie polaka : weźmy tańsze. Wybierasz sobie TFI, które generuje wysokie zyski czy te które ma najniższe koszty zarządzania ? Bierzesz prawnika skutecznego czy najtańszego? Jakość się liczy.

! Odpowiedz
9 21 ~myślący

Co wy oczekujecie od człowieka który:
- rodziny, żony - nie ma
- prawa jazdy - nie ma
- konta w banku - nie ma
- "kota" - MA

! Odpowiedz
1 6 ~Cień

ja myśle że to ten sam "zły" kot co był kiedyś w bajce z "Inspektorem gadgetem" :D i on tak naprawdę steruje Polską :D

! Odpowiedz
3 0 ~darek

uczciwości i kochania Polski a nie zagranicznej finansjery. Tylko tyle i aż tyle. Może kiedyś zrozumiesz.

! Odpowiedz
3 1 ~Antyleming

AFERY,UKŁADY,KOLESIOSTWO. zgoda buduje
BY żyło się lepiej - sitwie
Druga Irlandia - czeski film i afery m in amber gold

MSWia - "Polskie Państwo istnieje tylko teoretycznie"

płaca i praca Elki "tylko idiota pracuje za 6 000zł/mies"

Tamy prawdy o rządzeniu "chu....du...a i kamieni kupa"

Polska ziemia" po 1 maja 2016r wyprzedać a rolnicy są frajerami"

Nowe propozycje "wspólnie OBROBIMY Polskę"

ZAPŁAKANI_PO_Utracie koryta_ LUB_ zdrajcy uciekający przed karą/zmiana opakowania w nowoczesna_PO

Zaprzyjaznione media i niemieckie"TVN,ONET, Wybiórcza Michnik"

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
0 2 ~xxx

No teraz to pis obrabia Polskę , nas z pieniędzy, za to smaruje kościołowi i rydzykowi. Na 500+ już nie mają kasy!! Nie widzisz ,że oni są jeszcze gorsi, to fanatycy !

! Odpowiedz
1 1 (usunięty)

(wiadomość usunięta przez moderatora)

! Odpowiedz
1 4 ~Świro_miro

miro ty jesteś jak Goebbels - pierwszego sortu typ nordycki: wysoki, wysportowany, niebieskooki blondyn.

! Odpowiedz
7 11 ~prognoza

Czyżby PIS chylił się ku upadkowi po sześciu miesiącach. PO potrzebowało ośmiu lat.

OFE powala wszystkich

! Odpowiedz
3 20 ~PiSda

Jeszcze rok-dwa, a PiS znacjonalizuje fundusze inwestycyjne, towarzystwa ubezpieczeń oraz banki wraz z oszczędnościami/polisami. W końcu z czegoś trzeba utrzymać swoich na stanowiskach i jeszcze "odwdzięczyć" się ludowi za poparcie (500 plus)

! Odpowiedz
1 20 ~Sirk

Wówczas ludzie posiadający OFE pozwą Państwo Polskie do Strasburga. W tym kraju ZUS to porażka - ja świadomie pozostałem w OFE i precz od moich pieniędzy j...ni złodzieje. Nie mam ochoty w nieskończoność finansować bezzębnej części społeczeństwa.

! Odpowiedz
0 4 ~tm

Nic nie zrobią, by nie powiedzieć dosadniej ..., tak samo jak nic nie zrobili przy "pierwszym skoku" na nasze pieniądze.
W sumie to było do przewidzenia, mamy budżet w ruinie, ogromne długi, a rząd szasta na lewo i prawo.

! Odpowiedz
1 5 ~Partiaoferulez

Jak ktoś jest wkurzony wrogim przejęciem, może poszukać wspólników i przejąć kontrolę nad przejmującym (tutaj rządem)

! Odpowiedz
2 21 ~Banan

PIS rządzący Agorą :-) Brzmi zachęcająco ;-)
A swoją drogą to skoro poprzednia kradzież była zgodna z konstytucją to o co chodzi? To była jedynie kwestia czasu, kto pierwszy dokona kolejnego skoku.
Pozdrawiam

! Odpowiedz
1 19 ~obywatel

Nawet Trybunał Konstytucyjny nie pomoże, bo przecież swojemu kumplowi Tuskowi klepnął skok na OFE.Teraz co zrobi?

! Odpowiedz
2 11 ~Banan

No nie klepnie ;-) Przecież jest niezawisły, jego wyroki są ostateczne , itd. Posłanka Pihowicz opowiada to 3 razy dziennie w różnych TV. To pewnie tak jest .... ;-)
Pozzdrawiam

! Odpowiedz
0 3 ~Art

Zgadza się. A przed klepnięciem nawet zapytał jaki wyrok pan Tusk sobie życzy.

! Odpowiedz
4 12 ~asdf

A to PO było ponoć takie niedobre. #dobra zmiana jego mać

! Odpowiedz
16 5 ~medyk

Jakie ponoć? Kompromitacja. PiS rzadzi bardzo dobrze.Są efekty, a to dopiero pół roku.Teraz czas zaczynać rozliczać te ponad 300 grubych afer za poprzedników. PiS górą - wreszcie mamy dobry rząd.

! Odpowiedz
0 1 ~hehe odpowiada ~medyk

PiS rzadzi bardzo dobrze Są efekty, a to dopiero pół roku-a tak są efekty masz rację dług publiczny za PIS rośnie 250 mln zł dziennie

! Odpowiedz
3 13 ~Nono

Dojna Zmiana wpis.u

! Odpowiedz
1 2 ~abc

To nie tak, że PO złe, a PiS dobre.
Albo PO dobre, a PiS złe.
Prawda jest taka PO ZŁE i PIS ZŁE.
Mniejszy plankton polityczny też zły, zwłaszcza PSL.
I nie ma co się z nimi utożsamiać.

! Odpowiedz
4 11 ~Jasko

"Show must go on!
Show must go on! "
500 plus musi mieć finansowanie, czy ktoś chce, czy nie chce

! Odpowiedz
Polecane
Najnowsze
Popularne
WIG -0,72% 58 026,68
2019-11-20 17:15:02
WIG20 -0,57% 2 194,58
2019-11-20 17:15:00
WIG30 -0,77% 2 490,03
2019-11-20 17:15:00
MWIG40 -1,58% 3 749,54
2019-11-20 17:15:00
DAX -0,48% 13 158,14
2019-11-20 17:37:00
NASDAQ -0,51% 8 526,73
2019-11-20 22:03:00
SP500 -0,38% 3 108,46
2019-11-20 22:08:00

Znajdź profil

Przejdź do strony za 5 Przejdź do strony »

Czy wiesz, że korzystasz z adblocka?
Reklamy nie są takie złe

To dzięki nim możemy udostępniać
Ci nasze treści.